• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Thailands brud

Coornet- Ja det ska bli kul Vad gäller klänningen så är jag inställd på totalt fiasko för att inte bli så fruktansvärt besviken. Är något nervös för hur den kommer att se ut i passform och ffa tygkvalité.

Nervös väntan......

Vet ni hur lång tid det kan ta?

• Coornet

Ska den sys eller är den klar och bara ska skickas??

Bara skickas max 14 dagar!

• Thailands brud

Den ska sys, har fått besekd om i slutet av oktober nu....spännande!!

• Pumpkin

Thailands brud
    Har du nån bild?

• June20

Coornet

missat helt vart ni bor men bor ni i en storstad/mellanstor stad o ska gifta er i just den staden o inte lite "ute på landet" o också i sommartider kan du ju hälsa honom vad som gäller för boka lokaler i i tid ;);)
    Här i GBG finns det 2 st ställen som e hyper poppis o har funnits ett tag o blir bara mera poppis för varje år!! Det gäller både ett kapell o en restaurang/festlokal. Just restaurangen har catering så folk beställer även bara maten därifrån så det gäller o vara först till det datumet du helt vill ha. Kapellet har hela 1,5års väntetid på bikningarna...tror de gällde året runt faktiskt! :O juju nämn de till honom så kanske han får fart i brallan....de fick ialf min m2b! ;) hehe

• June20

Vi har fått ett litet problem hmmm allt beror på hur våran framtid kommer se ut när han slutar sina studier o om han lyckas få ett jobb här i GBG el om han lyckas få erbjudanden från England el Danmark! Om han får jobb utomlands måste vi flytta men jag vill inte byta lokaler nu när jag äntligen hittat RÄTT lokaler.
    I värsta fall får vi köpa typ alla saker/kläder inkl klänning långt innan bröllopet o spara i en kartong tills bröllopet o jag får leta lokal igen om vi flyttar. :( Jag har inget imot o flytta men jag hade nog föredragit att flytta 1 el 2 år efter bröllopet pga allt omkring oss blir klämt annars plus att jag får börja om från början med 25% av bröllopet.

Frågan e vad jag ska jobba med om vi flyttar också....kan ju inte ens hitta "rätt" jobb här hemma ens!
    Har whiplash o gjort arbetsprövning nu denna månad o kommit fram till att ja kan inte arbete nästan alls med något, alla ställen har tunga saker o lyfta el att man lyfter armarna för högt upp hela tiden. Har ingen kraft kvar nästan.
    Vi har sagt på skämt att jag får bli hans lyxhustru....men hur kul e de? wow dekorera om vardagsrummet varje vecka?....nee ja vill ha mera stimulans i skallen samt känna (ialf lite) egna pengar.

Oooo måste bara berätta en sak till! jag har ialf konstaterat att vi inte ska ha catering el en restaurang som ska laga maten mera. Eftersom vi endast är 24 pers så kan vi lika bra laga den själva med lite hjälp av hans mamma(som tydligen skulle bli lite lessen om hon inte fick hjälpa till har han sagt). Med detta har jag sänkt budgeten med minst 10 000kr!!! :O HA!

• Snart_FruL

June20 om du menar St.Birgittas så får man i alla fall numera inte boka det förrän tidigast 11 månader innan vigseldatumet. Jag har lagt in vilken dag vi får boka i mobilen och att den ska larma dagen innan.

• Coornet

June20:

Vi bor i Linköping så småstad långt ifrån :) OM vi gifter oss här så ska vi dock gifta oss i en kyrka utanför stan, så det är rätt lungt..

Men funderar på att gifta oss i växjö. Samma sak där.. typ minikyrka mitt i ingenstans, men lokalen där ett problem eftersom vi vill ha slottet. Inte bara en fråga om tillgänglighet utan även pris så vi får väl se.. Det vore ju drömmen..

Ska visa honom sitt inlägg så kanske han skärper sig ;)

• MrsNyberg2B

Men June20 - Kan ni inte gifta er i Göteborg ändå, även om ni flyttar... När du nu hittat lokal och sådär. Om nån av er har familj där så kan det ju ordnas..

Har själv kommit fram till orten nu.. (observera själv...m2b vet inte riktigt om det än, eftersom jag kom på det idag..) Finns massor av bra fornlämningar!!!!

• InaHjärtarAdam

wiihoo!! jag har fått hem mina brudunderkläder idag:)såååå fina!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!