• Leiha

2 september!!

Jag ska gifta mig!!!
    (Alltid lika kul att få skriva/säga!) =)

2 september ska det ske. Vi valde detta datum i mars. Inget speciellt datum för oss utan mest för att det "passade". I förrgår fick jag veta att det var min farmor och farfars bröllopsdag!! Jätteroligt att det slumpade sig så!

Är det kanske någon fler som gifter sig på samma dag?

• Svar på tråden 2 september!!
  • Leiha

Vi kommer ha de gamla vanliga marscherna! Mendehlsons på vägen ut och "den där jag aldrig kommer ihåg vad den heter" på vägen in

Solosånger kommer vara Unbreakable (westlife) och Somebody (Depeche Mode)

Bara tre veckor kvar nu
    Sitter med vigselprogrammet och festprogrammet nu. Det är otroligt vad mycket ideér man får från det här forumet! Det är verkligen Guds gåva till bruden!!

• Tesso

kommer också att ha de två vanligaste marcherna. kommer ju inte ihåg vilken och vart....

• Leiha

Oj, oj, oj!! Jag är så pirrig! Kan inte sitta still när jag tänker på att det bara är två och en halv vecka kvar tills jag får kalla världens vackraste karl för min make!!

Sitter med vigsel- och festprogrammen fortfarande. Har i allafall bestämt att "pärmarna" till vigselprogrammen ska vara mossgröna och till festprogrammen ska de vara vinröda. Alltid något!! Jag gör huvudprogrammet själv, sen vet jag att toastmadamen och brudtärnan håller på med något litet extraprogram de också! På fredag ska vi lämna in förlovningsringarna och prova vigselringen.

Brudbuketten ska främst bestå utav mörk-mörkröda rosor och mangokallor(?? Kan ha hetat något annat, men jag har bestämt för mig att hon sa mango kalla! Oranga kallor, iallfall!)

• IdaM

God morgon alla september brudar!

Mina underbara vänner hade möhippa för mig och det var den underbaraste dagen på mycket mycket länge!
    Vi hade så extremt skoj och hela dagen hände det grejer.. allt ifrån raggarbil och kläder i från 50talet, helkropps massage och utomhus- "tunnabad". Helt underbart och tycker så mycket om mina vänner. Har inte smält allt ännu!

Ha en mycket bra dag!

Soliga Kramar ifån Siljansnäs

• rbkzandra

Inte så mycket kvar att fixa nu. var o provade make o hår med mina tärnor i onsdags. blev så bortskämda och omhändertagna samtidigt som de var skrattfest! hon offrade nästan 5 timmar på oss gjorde oss jättefina och finare lär vi väl bli Hon kommer hem till oss o fixar oss ALLA TRE FÖR 1200:- inkl sminkning ögon på tärnor, och hel make på mig. SÅ BILLIGT! Trodde inte mina öron då hon var superduktig! Men gör det för att det är skoj sa hon.

• rbkzandra

vidare så är det mesta klart ska sitta ikväll med min syrra och klippa och klistra 250 st sidor i vårat program, men de går nog efter nåt glas vin hihi. lycka till alla fortsättningsvis

• Leiha

rbkzzandra: Jag läste först att du var och provade make, som i M2B, innan jag förstod att det var smink. Tror jag börjar bli lite snurrig!

Det lät jättebilligt med sminket. Min frisör sminkar mig och brudtärnan. Tycker att jag fick ett bra pris också. 3000 för hår och make (smink ) för oss båda. Tyckte det lät mycket när hon sa det, men har förstått att det är ett rätt bra pris. Man blir så glad utav sånt!!

• Ingela Lagström

Ja nu har jag blivit rålurad, minsann. I går så kom det en polis hem till oss på morgonen, och jag såg framför mig att jag skulle få skaka galler, och skulle missa bröllopet. Snacka om ångest. Det visade sig ju som tur var att det var möhippa på G. Hade faktist inte anat någonting, trodde de hade planerat till nästa helg eller något. Vi var nio stycken, först tog de mig till en dansskola där vi fick lära oss magdans. Svårt, men kul. Sen så gick vi till en fotostudio där jag blev proffs-makad, och stylad och foick ta lite mer eller mindre vågade bilder som min man ska få sen. Efter det så var vi på restaurang Farellis och åt på Avenyn och sen så gick vi till nattklubben lounge, och festade hela natten lång. Det var den roligaste kvällen jag haft nånsin tror jag. Att dom kunde lura mig så att jag inte begrep nånting fattar jag inte...Hoppas era möhipper blev/kommer att bli lika roliga.

• Nilla79

Min möhippa var med igår. Vi började med femkamp utomhus, sen var vi på musikstudio där jag fick spela in en skiva. Efter det var vi på Laserdome och spelade samt hade trekamp. Jätteroligt. Kvällen avslutades med middag hemma hos min blivande svägerska. Jag hade en kanondag och så underbart roligt.

• Ingela Lagström

Shit nu börjar man bli lite nervös, är ni andra det också? Tänk om det regnar, tänk om man snubblar eller slöjan blåser av? Sånt kan ju ockupera ens tankar, fast man inte vill. Nu är det inte så långt kvar ju.

Svar på tråden 2 september!!