• Buslinna

Rajraj under mens?

Blev lite nyfiken - hur är det med sex under mens? Hur vanligt är det att kvinnan eller mannen inte vill ha sex just då på grund av att de har mens?

Min sambo vill exempelvis inte alls under mensen. För min del är det okej under de allra sista dagarna av mensen, med kondom, men det är ju bara till att respektera min sambos tycke på den punkten. :)

• Svar på tråden Rajraj under mens?
  •  Miss Cee

Skulle tro att det är lika vanligt att tjejen inte vill som att killen inte vill. det beror ju också mycket på hur mycket man blöder, vad man använder för mensskydd och hur man mår i övrigt (samt hur känslig mannen är..).

Det finns ju mycket man kan hitta på utöver penetration om man tycker det känns olustigt. Man kan ju ha bra sex iaf.

• Buslinna

Jag är snarare ute efter hur andra väljer att göra eller inte göra. :) Det är klart att även vi har smeksex etc under mensen, men jag är nyfiken på hur andra ställer sig i frågan.

• Clobberella

Jag känner mig väldigt ofräsh och vill därför inte... för min sambo verkar det inte vara ett lika stort problem...

• Pumpkin

Jag säger som Clobberella: Jag känner mig rätt ofräsch och vill därför inte, men jag tror inte sambon skulle ha så mycket emot det. Däremot kan jag säga att jag oftast blir upphetsad lättare när jag har mens, antar att det har med blodcirkulationen att göra.

• Swing

Vi har INTE sex strax före eller under mens. Beror inte på blodskräck eller att jag känner mig ofräsch eller nså. Min kropp vill helt enkelt vara ifred och jag vill vara lite för mig själv. När det närmar sig brukar jag ibland säga till maken att "jag känner mig INTE gosig i dag" eller nåt liknande. Bara så att han vet, och förstår att det beror på min kropp och inte på något mellan mig och honom.

• Lena+Mattias=sant

För mig går det upp och ner. Min pojkvän vill bara ha sex på hemma om jag har mens för det kan bli jobbigt med blodfläckar ananrs.

• tattar-Emma

I mitt förra förhållande var det där ett sätt att mäta hur bra förhållandet var; så länge han var kär hade han inga problem med blodet :D.

För mig är det lugnt när det inte blöder så mycket, dvs i början/slutet och när jag åt piller (som jag aldrig kommer göra igen). Annars känner jag mig lite uschlig och orkar inte.

• Lucia05

Inga problem med att ha sex under mensen här inte. :D

• Henax

Blöder mycket under flera dagar och värk i både magen och ryggen så här är det helt uteslutet! Händer ingenting alls under den veckan!
    Känner mig allmänt ofräsch och degig och allt annat än sexig så det blir nada...

• Vackra

Sex är smärtstillande till en en viss del... så även om man har smärtor under mensen, så går det över i stort sätt allt (för min del iaf de gånger jag har smärtor) när man har sex.. Och att ha sex under mensen för övrigt är inga problem! Bara man har nåt under så man inte blodar ner lakanet, eller vad det nu är! :D

Kärleken till varandra och till att uppnå absolut högsta njutning med varann, och lyfta fram varandras kvinnlighet samt manlighet väger över tungt mer än att skippa ha sex då bra för blodets skull.. Men självklart finns det ju de gånger man nte vill ha sex just då heller... men det är ju även så annars ibland också! :)

Svar på tråden Rajraj under mens?