• picachu

Porrsurfar era killar?

Jag skulle allt bra gärna vilja veta. För bilden som tjejtidningar och kvällspress ger, är att 75% av alla killar i åldrarna 20-35 (typ) använder porr regelbundet.

Jag köper inte det. Min man gör det inte. Eller har jag blivit grundlurad? (för i så fall får han väl säga till så kan titta ihop)

Hur är det med era killar? Kollar de på porr? Vad tycker ni om det?

• Svar på tråden Porrsurfar era killar?
  • picachu

Jag tycker det här är intressant. Jag hatar inte porr per definition, tycker att erotika är stimulerande och roligt, det är väl snarare moraliska betänkligheter man har kring industrin så sådan som är lite... avtändande.

• picachu

"för man vill ju även ha ett eget sexliv, som man har ifred liksom... :) "

Mjo, så tänker jag också att det är för många. Samtidigt är det ju sjysst att lägga ut korten för sin partner och säga att det finns vissa grejer som man vill hålla för sig själv. För att förr eller senare blir man upptäckt, och jag tror att det sårar mer om man blivit "bedragen" än om man visste från början hur det låg till.

Tror jag.

Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera om jag "ertappade" min man. Jag vet inte heller hur jag skulle reagera om jag "visste" heller.

Nu är det ju så att ingetdera är fallet, men man gör ju gärna tankeexperiment med olika situationer man läser om i tjejtidningar.

• picachu

Men sexleksaker produceras väl inte av samma aktörer som porrfilmer?

• picachu

Jag skulle vilja veta fler människors erfarenheter!
    *vill veta om Cosmo har rätt eller fel*

• picachu

Ja, visst skulle man allt bra gärna vilja se en porrfilm där folk har det skönt, och det inte bara handlar om kön som åker in i hål, för att avslutas med ett c*mshot i ansiktet? Typ mjuk-hardcore, eller nåt?

Provade att kolla in Emanuelle-filmerna, men de var FÖR 70-tal och cheesy, plus att bruden var så slemmig.

• picachu

Hmmm - cosmo ljuger!

*funderar*

Det måste vara drygt för killar att de utmålas som översexualiserade pervos som det enda de tänker på är att få till det. Med porrstjärnor, helst, men allt med två bröst funkar.

• picachu

Jo, men det är just såna generaliseringar som är så intressanta, med tanke på mitt förra inlägg.

Genom generaliseringar skapas och omskapas en bild av män som sextokiga pervos eller nåt...

• picachu

Pickolina - det är ju inte en bild av en "sund" (vem det nu är som definierar det?) sexualitet som framställs av unga män.
    Det är snarare så att man ska förvänta sig att de inte har förmågan att ha ett föhållande, det enda de är ute efter är sex och man kan ge sig fan på att de kommer att vara otrogna, förr eller senare.

Jag menar, de killar du har träffat är ju mer komplexa än den generaliseringen, alla människor är det.

Men jag tror också att du har en fördel gentemot andra kvinnor, just att du är så öppen med din sexualitet, att killar kanske inte behöver känna att de döljer något för dig, du kommer aldrig att behöva ertappa någon.

Ja, eller nåt :)

• picachu

Pickolina - angående ditt senaste inlägg igår natt. Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det det. I viss mån känner jag igen mig; när jag var tonåring levde jag rätt vilt och hade sex med många. Och många gånger kände jag mig utnyttjad. Skillnaden är att jag var rätt omogen då, och att du har haft tid på dig att fatta en del beslut kring din sexualitet.

Jag tycker att det är tråkigt att det ska ligga dig i fatet att du har en välutvecklad sexualitet och att du drar till dig fel sorts uppmärksamhet på det.

Det känns som att många män i detta samhälle fortfarande har något hora/madonna-komplex.

De fantiserar om vilt sex med frigjorda kvinnor, men vill ha seriösa relationer med "fina" flickor som de har vaniljsex med, typ.

Ungefär, "mina barns mor kan inte s*ga av mig! Det är perverst!"

Det är inte dig det är fel på, det är bara att denna värld fortfarande är inrutad i gamla mönster. :(
    I en perfekt värld skulle män och kvinnor kunna ha frigjord sex utan restriktioner och utan att någon blir stämplad.

Svar på tråden Porrsurfar era killar?