• Gemma

Summan av allt

Brud Juni - härligt att du tar dig tid att flaxa in! Be brave med svärisarna ;)

• Gemma

Lapinette: Jag mår betydligt bättre idag... det är alltid en avvägning mellan förnuft och sug. Värsta grejen var nog när jag hade magkatarr i 2 veckor, inget kaffe, inga fibrer, inga kryddor, inget... kul. Magrade TIO kilo i samband med detta och i sviterna därefter. Fatta kläderna hängde sååå fult.

• Gemma

Typiskt mig att tänka på hur kläderna sitter och inte bry mig om själva hälsorisken förresten ;)

(Har jobbat nonstop hela dagen och sitter nu och belönar / plågar mig själv med att kolla på Birkin-väskor)

• Gemma

Om man skulle ta och spara lite? Vad tror ni?

• Gemma

Trollsländan: Älskar den inre bilden av ditt fruktlösa krafsande i kundvagnen.

• Gemma

Alltså... egentligen är jag tillräckligt kry för att gå på fabulous mingelparty på Pier One ikväll. Men jag väljer nog att stanna här och slöfsa runt i mitt otvättade hår, och vara låtsasglamourös på nätet istället. Som så många andra kvällar.

Hur levde man på den tiden när det bara fanns två alternativ?

• Gemma

Blivande Fru Stålhandske: Har du en macdator? Perfekt för alla oss sladdhatare!

• Gemma

Den är superfin, har dreglat efter en sån! Tror att den finns i rött också, eller?
    Macen är framför allt praktisk, strular aldrig, inga virus (peppar peppar), men den väger ganska mycket pga titanhöljet. Så jag har inte med den ut riktigt så mycket som jag skulle vilja.

• Gemma

Din make gillar inte Mac? Det var min som övertalade mig att köpa min powerbook. Och nu har jag ingen dator hälften av tiden ;)

• Gemma

Stålis: Jag har simultankört både PC och Mac i typ tio år, hade PC hemma och Mac på jobbet, men till slut blev det ändå mac. Tycker helt enkelt att de är enklare att begripa sig på, plus att de aldrig kraschar eller hänger sig (i alla fall inte min). Operativsystemet är väldigt logiskt, det är mycket lättare att hitta saker och filerna för nedladdade program osv. lägger sig prydligt i samma mapp. Men de är hyfsat lika i övrigt. I alla fall har de blivit det sedan PC-makarna började apa efter Apple, typ med skrivbord och ikoner.

Snyggheten bryr jag mig mindre om just när det gäller datorer... tycker över huvud taget att de ser rätt trista ut. Förutom den röda vaion då ;)

Ja, jag är nog lite såld ändå. Kan faktiskt inte komma på en enda nackdel med mac, förutom vikten då. En del tror att de är dyra, men jag jämförde med Dell och det var nästan samma pris för motsvarande prestanda.

Svar på tråden Summan av allt