• Lapinette

Summan av allt

Faktum är att när vi köpte möbler till lägenheten i Cannes så var vi inte ett dugg oense. Jag tror att helgens uppror mest bestod av något slags trots från min sida. Jag tyckte det blev lite väl mycket som helt plötsligt ska renoveras...från att han för en vecka sedan sa att vi flyttar in och sen får vi se.

• Lapinette

Gemma - har svårt att se dig som råbarkad pansarvagn. Tror nog att du snabbt faller tillbaka till svenska maner och snällt ställer dig sist i kön.

Apropå dieter. Har aldrig provat och kommer nog aldrig att prova. Var alltid den som satt och slevade i mig av skolmaten medan väninnorna hade fruktdiet eller något annat skoj för sig. Sen var jag den som såg ut som en sticka. Har istället tränat massor varav maten aldrig fastnade på kroppen. Numera har jag "vuxit" till mig och tyvärr lite väl mycket sen bröllopet (enligt min åsikt). Men kan omöjligt tacka nej till livets goda dvs mat och vin!

• Lapinette

Stålis - visst är det så! När man var yngre kunde man åka iväg på 3 veckors semester och häva i sig god mat, dricka massor och på sin höjd gå upp 1 gr. Nu räcker det med en veckas semester, god mat och vin och vågen har tynger rejält. Det märks att man blir äldre men lilla vän du är ju bara 22 . Här sitter "tant Lapinette" och jag kan säga att efter 30 så kände jag en ganska så stor förändring ... det där lilla extra, mjuka runt magen går inte bort oavsett hur mycket jag än tränar. Har en väninna som är några år yngre...hon har precis gjort samma upptäckt och hon är också träningsnarkoman. Bara att acceptera läget och göra det bästa av det för man kan ju inte sluta leva (dvs inte äta gott, dricka gott...må bra).

Gemma - har faktiskt samma storlek nu som när jag var 19 år tack vare att klädstorlekarna bara blir större och större. Ska jag klämma mig i kläder som är från -89 så får jag hålla andan men vem vill ha kläder från den tiden?

Izunia - så du kanske kan titta på vår lägenhet och komma med inredningstips? Min man vill så gärna anlita en inredings designer för att få tips om vad vi skulle kunna göra i lägenheten. Förresten, ni kanske vet vart man ska vända sig för att anlita någon som kommer hem och tittar?

• Lapinette

Izunia - har du en mailadress och tid så skickar jag över bilder på vår lägenhet. Känn absolut inget tvång utan mest om du har lust. Lite tips och idéer tas tacksamt emot.

mlu - det vi funderar på om vi åker till SA är absolut ett stopp för att se big five i någon av parkerna och sedan bila utmed kusten från Kapstaden. Antingen boka ett färdigt paket med Garden route och Krugerparken eller boka allt själva.

utvandraren - jag som har noll koll på dieter. Vad är karbodiet(Southbeach)?

• Lapinette

mlu - Så du menar att om vi kommer över får vi se dig stå på Notting Hill säljandes vaser.

Gemma - har svårt att se dig som knubbig. Själv var jag rund och go som liten men det försvann i och med att jag växte på längden i mellanstadiet. Tycker att knubbighet kan vara personligt och trevligt...bara jag själv slipper det.

Och magar...japp, det är därför jag har ett par extra kilon just nu. För att jag mår bra! När jag är stressad och olycklig blir jag ohälsosamt smal. Det sätter sig direkt i magen.

• Lapinette

Älskar denna tråd! Så mycket bra kontakter och råd man får.

mlu - läste ditt inlägg och tar till mig. Har börjat kolla lite priser på SA och vi får se när jag får tillstånd från herrn i huset att boka. Igår hjälpte jag honom att fylla i en jämkning och för pengarna vi borde få tillbaka så sa tyckte jag att vi skulle boka Afrika-resan. Vi får se...

Izunia - jag mailar dig under dagen. Ikväll ska vi dit och titta och mäta! Ska bli så spännande att se lägenheten alldeles för oss själva. Helt otroligt att man har betalat så mycket pengar för något som man endast har sett i 20 minuter tillsammans med 30 andra!

• Lapinette

Ehhh...vet inte heller vem hon är. Jag var inne och testade i förra veckan och blev till 64 % lik någon som jag inte heller vet vem det är. Visst låter jag förvirrad?!Jag ser aldeles för lite på amerikanska serier verkar det som. Ska in och kolla igen för jag har glömt de som kom strax efter de där 64 %.

Gemma - du är i KINA...så exotiskt för oss stackars nordbor. Själv satt minman och skrev om sin kollega som just kommit hem från Rom och Positano solbränd och utvilad. Jag behöver SEMESTER! Har fortfarande en förkylning i kroppen, mens och är trött och glåmig.

Visst, kameran är nedpackad för ikväll liksom tumstocken. Hoppas, hoppas vi inte blir besvikna. Har mailat en bunt med bilder till Izunia för att få lite råd.

• Lapinette

Gemma - ser din man ut som Jessica? Oj, ska på lunchen kolla vem O ser ut som ...men jag tror jag redan vet.

• Lapinette

Stålis - nej, kul för dig! Det är ju du som har denna hunk som blivande man.

• Lapinette

Låter trevligt med en kärlekshelg. Vilken helg är det?

Svar på tråden Summan av allt