• Lapinette

Summan av allt

Vi minimerar kollin (ska maila en lista med förmånliga priser till min väninna) samt har bokat flyttföretag. Tur är det för det verkar som min familj, mamma + bror är uppbokade på annat håll just den dagen vi hade tänkt att flytta.

Sorry, hinner inte hänga med er härinne så mycket som tidigare. Fullt upp på jobb, med flytt och snart ska jag springa iväg på en stor, läskig, presentation för en massa kostymnissar.

• Lapinette

Izunia - I wish men nej, flytt om en månad. Skriver kontrakt den 1 november och har ännu ej bestämt bank. Börjar bli lite nervös men den biten ligger på O. Nästan allt annat har jag bokat och fixat med. Vet inte om du läste men vi har beställt matsalsbord. Det blev i oljad björk, 6 stolar och två iläggskivor. Stolar i björk och brun sits...så de ska matcha fondväggen.

Gemma - trist att kompisen är sjuk när du väl har fått henne hela vägen till Kina. Hoppas hon tillfrisknar snabbt så ni kan gå ut och busa. Själv ska jag träna och dricka vin med en väninna ikväll medan mannen pluggar svenska. Visst är livet rättvist?!

• Lapinette

Vad lugnt det ar har inne. Jag sitter nere i Frankrike hos svarmor och later ovriga familjen titta pa tv. Har idag bjudit allihop pa en fantastisk lunch med champagne, borgogne vin och 3 ratters middag. Efter det dackade vi allihop. Oj, vad trott man blir av att ata och dricka gott till lunch. Imorgon blir det ytterliggare en slaktlunch men hemma. Det ar vad vi gor nar vi ar har. Ater, dricker och umgas med familjen.

Trollslandan - grattis till avklarad tenta och jobb!

Och ni andra vad har ni for er?

• Lapinette

Gemma - tänka sig att ett helt år har gått! Så länge jag har chattat och sett dig här på BT. Ett stort grattis till er båda! Själva firar vi 1 år och 5 månader på fredag genom att mannen är i Dublin på en heldags intervju i mangelklass. Jag stannar i Stockholm och firar dagen med att äta middag med väninna.

Har en blond väninna som precis också har tagit steget fullt ut och blivit brunett. Hon passar jättebra som brunett och skämtar glatt om hennes tid som dum blondin. Utvandraren - antar att du passar superbra som brunett då jag redan tidigare trodde du var en .

Vi skriver kontrakt om 2 veckor och flyttar den 10-11 november. Ska där emellan putsa och lacka golv och lite smått köra över våra dyrgripar (vinet) och lite annat smått innan flyttfirman får ta resten. Hade hoppats på att min väninna skulle köpa delar av mitt bohag (hon som flyttar in) men hon är så glad över eget boende så hon ska köpa allt nytt. Det blir att lägga ut fler bilder på internet.

By the way...i fredags hade vi julafton. Vår Villeroy servis säljs ut då den ska slutas tillverkas och vi köpte nästan allt de hade kvar på butiken på Nybrogatan. Eftersom jag sålt min pappas fullständiga (12 av allt) Villeroy så gick dessa pengar oavkortat in här. Kändes suveränt! Ska bli så kul när vi flyttar in till vår nya lägenhet med det fina köket och packa upp massor med nytt porslin.

Vad har mer hänt som är skoj? Jo, vi har tagit 2 veckors semester i februari och vi kommer troligen att boka en resa till Syd Afrika.

Tror jag kommer överleva denna mörka vinter i Stockholm. Först flytt, sen julafton/nyår och efter det blir det semester i februari. Massor att se fram emot!

Och Gemma - krya på dig!

• Lapinette

Gemma - jag skrev nog fel. Vi firar 5 månader sedan bröllopet på fredag. Hittar alltid på alla slags skäl till att fira (och dricka champagne). I helgen blev det champagne till lunch både lördag och söndag och två flaskor Pol Roger flög med oss hem.

• Lapinette

Trollsländan - den som såldes (pappas) eller den som vi har börjat spara på? Pappas hette Iris och vår heter City Park. Vi började spara på den till bröllopet och då frågade vi hur länge den skulle vara kvar i sortimentet och de i Cannes sa "flera åååååår". Jo visst, juli 2007 så slutar de tillverka den så nu köper vi allt vi kan tänkas behöva. Nu har vi ju fördelen att ha släkt i Luxembourg så de får i uppdrag att åka till fabriken och lösa ut lite delar.

Märkesfreak har jag aldrig varit och tror inte heller att jag kommer att bli. Ligger på en slag mellannivå i kläd- och stövelpriser och har visserligen "mina" märken som jag alltid går till men vi pratar inte Prada, Gucci eller något liknande. Så summa sumarum att gå och köpa fakemärkessaker känns inte som min grej.

mlu - ska ni till Sydafrika? För det var väl du som var inne på min tråd och kollade lite?

• Lapinette

mlu - men då åker ni ju snart! Vad härligt. För oss blir det nog huvdsakligen Kapstaden och dess omnejd och sen 3 dagar safari i Madikwe. Jag har också semesterplanering som specialitet. Min man blir tokig på mig när jag sätter igång.

Villeroy är enkelt för oss då vi har släkten i närheten. Köpte även våra bestick när vi var där och hälsade på i somras.

• Lapinette

Gemma - Hur kunde du gissa det?
    Det stämmer nog men det skulle han nog aldrig erkänna. När han handlar så blir det ofta dyrt men däremot köper han sällan något nytt. Jag handlar ofta (har ett behov) men då inte riktigt i samma prisklass. Sen har jag blivit mer och mer kvalitetsmedveten med åldern. När jag var yngre köpte jag billigt men nu så blir det dyrare och dyrare. Annars så är jag mer som Stålis - klassiskt, rent och helt.

• Lapinette

mlu - inrikesflyget i SydAfrika är riktigt billigt. Tur och retur Jo'burg - Kapstaden ca 1 000 kronor. Vi kommer bara att boka en lodge i klass lyx under 3 nätter och därifrån åka ut på safari och sen blir det Hout Bay utanför Kapstaden och några nätter på en vingård. Kanske en tur utmed Garden route men dock inte hela vägen. Har hört att det är överreklammerat.

Trollsländan - De ska sluta med City Park men fortsätta med dess syster (kommer nu inte ihåg vad den heter). Den säljs bra här i norden men inte tillräckligt på kontinenten. Troligen inte tillräckligt "puttinuttig" för Sydeuropernas smak.

• Lapinette

mlu - vi ska se honom (George Michel) i Globen på söndag. Ska jag hälsa från dig?

Gemma - satt precis och läste en artikel om livet i Shanghai (mest om företagslivet) i DI. Japp, du lever just nu i Mittens rike.

Svar på tråden Summan av allt