Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Wow! The return of the super GEMMA!

Idag har jag:
    -sovit lite för länge
    -kommit till kontoret, satt på PCn och besvarat alla(nästan) inkomna mail.
    -loggat mig på BT

Jag ligger i lä......

Vi håller på att få bytt alla vattenledningar i gatan utanför vårt hus. Ska lova att humöret inte går rätt till topps när man väcks av att en jättesåg tuggar asfalt utanför.
    Eftersom vi bor i ett hörnhus har vi naturligtvis haft dubbel dos av allt det roliga...
    Men det mest irriterande är när man står i duschen och helt plötsligt tar vattnet slut, helst har man just haft i balsamet också! Då blir jag såååååå glad.
    Fast eftersom rören var från 1880 vet man ju inte vad man druckit och sköljt sig i innan....

• utvandraren

Gemma. Jag dricker vattnet också.... Det är riktigt bra vattenkvalitet generellt här men självklart har ju 120år gamla rör något att säga om den "lokala" standarden.
    Periodvis har vi fått brunt vatten, då de slagit i eller flyttat rör under arbetet. I de fallen kändes det helt OK med en 5l dunk Imsdal i reserv....
    Mötte engång en man som jobbade på ett lab i anslutning till vattenverket! Han drack flaskvatten. Punkt slut! Så helt bra är det nog inte ändå...

• utvandraren

Oj... nu har jag också läst! Vad hemskt...
    ännu ett bevis på att det inte bara är glitter och glamour i modellbranchen!

• utvandraren

tycker det varit magert i nyheterna i det sista... Jag har inte hört alls mkt om tyfonen!

• utvandraren

Så sannt....

Men säkert läskigt för henne!

Just nu tycker i alla fall jag att det känns skönt att ha glamfaktorn noga reglerad av mig själv och säkert placerad i knähöga stövlar bakon mitt stora skrivbord... Och inte kuskandes runnt hela jorden och tvingas leva på cigg och fettfri joghurt.... Huah!
  • utvandraren

......Gasell med ont i fötterna...... Kom hem nu efter alldeles för många timmar i finfina stövlar med säkert 6cm klack(bred naturligtvis eftersom det inte finns en minsta uns elegans i vinglande gaseller..)! Nu ska jag ta fotbad och en kopp te och vänta på m2b som varit på egna äventyr ikväll!! Nassisnassi!

• utvandraren

Och jag vill OCKSÅ ha nytt klappobjekt...

• utvandraren

Hello Ladies!

Jag önskar och hoppas att jag kan (lära)gå på höga klackar! Så otroligt sexy och kvinnligt! Men eftersom jag är rätt lång (1,79) har jag aldrig helt orkat ta mig igenom det.... Köper skorna och har dem i lådan i garderoben(så man kan gå och känna/klappa).... Köpte helt vansinnigt fina Manolos i New York, aldrig använda.... Men som sagt, jag hoppas och bidar min tid!!

Vi hade bestämt oss för att köpa hund i sommar, en Shar-Pei. Men så kom vi fram till att det var lite orättvist mot vovven eftersom vi jobbar så mkt. Men det står deffenitivt på dagordningen, och väntar på att prioriteras...

Lapinette? Kan du gå med klackstövlar i snön? Impad... Tycker det är helt ofattbart halkigt! Hur gör man??

• utvandraren

Kommer ni ihåg när jag var på Opera och hade Kungskrabba middag? Då hade jag nya rosa stiletter från Fornarina på mig, med hör och häpna, 8cm klack! :-0
    Så blev vi naturligtvis sena och fick ingen taxi.... Jag SPRANG till operan och kan tillägga att det är lättare än att gå förutom trampdynorna som får lite stryk! vi bor 10min undan så det var inte jättelångt, men gissa om jag hade skavsår dagen efter.... DEt blev taxi till baren och taxi hem efter föreställningen..... Och så var jag botad i önskan om att gå med högklackat för ett tag framöver!

• utvandraren

Grattis Majs! Till både bröllop och bebbe! Vore jättekul att se dina bilder...

Svar på tråden Summan av allt