• Lapinette

Summan av allt

utvandraren - min man undrar vilka Bordeauxer ni ska prova? Vi sitter här fortfarande och väntar på soff-gubben. Han sa mellan 11-12.00 och klockan börjar närma sig 13.00. Tror han glömde bort vad han sa till mig igår för jag ringde för en stund sedan och de är nu på väg hit.

Jag har suttit här nervöst och väntat precis som det vore en blinddate.

• Lapinette

Tusen tack! Nu har du stillat min mans nyfikenhet. Han ska kolla upp dessa viner. Nu har soffmannen med fru varit här och mätt...jag hoppas min stora soffa får plats hemma hos dem. Nu sticker vi till Hem 2006 mässan. Hejdå!

• Lapinette

Gemma - tar gärna emot gryttips (recept). Något jag gärna vill lära mig inför vintern.

Vi är tillbaka från mässan. Så mycket folk och inte alls något kakel, färger och sånt som jag helst ville titta på. Men vi kom hem med en tavla (vi som har så få....NOT!). Detta är en liggandes svart/vitt Stockholms motiv med svart ram. Den ska sitta i köket.

Gemma förstår din trötthet! Jag är helt slut efter mina 2 timmar ute i den stora världen. Måste nu vila så jag orkar att sjunga med George ikväll.

• Lapinette

Stort Grattis Gemma! Så duktig och flitig på ett otroligt obegripligt språk.

• Lapinette

Gemma - idag sitter jag i knallrött och svart samt har min billiga men fina knallröda jacka från H&M. Så jag går enligt dina färger (just idag). Annars är jag en väldigt svart person på vintern..fast i fjol gav jag mig själv "svartköpförbud".

• Lapinette

Tyvärr så är det ju kakel till badrummet som i sådana fall ska inköpas och kostar de 100 kr/st vågar jag inte tänka på vad ett helkaklat badrum går på.

Avseende kontorsväska/datorväska så har jag och mannen endast datorväska när vi ska ut på besök. Det hela beror ju på hur mycket papper man behöver ha med sig men för min del har jag allt jag behöver i datorn. Hatar att kånka på onödiga saker.

• Lapinette

Natt i Kina och snart dags for sangen aven i Stockholm. Har lyckats att ligga och glo pa dumburken i ett par timmar ikvall. Har inte varit pa humor da mitt manatliga kom idag och jag har matt jattedaligt m a o jag kande att jag verkligen kunde unna mig att ligga pa soffan.

Angaende badrum sa ska den nog till storsta del besta av vitt kakel och sen garna nagot inslag i mosaik (garna blatt). Gratt golv ar absolut tankbart och sen skulle jag vilja ha glaskuber till viss del ut mot hallen. Da de dar som man inte kan se igenom och kanske en rad ratt hogt upp med 5 stycken. Bara for att fa in lite ljus och en kansla av fonster (som det inte finns). Men som sagt, jag hinner sakert andra mig m[nga ganger.

Bonne nuit!

• Lapinette

Låter jättefint! I vår underbara lägenhet i Österrike (något liknande lär vi aldrig få igen) så var det fönster mellan hall och kök och dragdörr som gjorde att man öppnade emellan och fick en stor öppning (svårt att förklara). Det gjorde det ljust i hallen och stort och öppet men ville man stänga igen för matos så gick det. Den våningen var i övrig i 3 etage med säkert 5 meter i takhöjd i vardagsrummet och öppen spis. Sovrummen låg högst upp samt det stora badrummet och de hade alla takfönster så när man gick upp på toaletten på natten behövde man inte tända någon lampa om det var en klar natt (månljuset räckte). Åhhh, vilken lägenhet det var!

• Lapinette

I övrigt, mår något bättre och idag trotsar jag lite halsont och snuva och går på pump. Jag bara måste få träna! Känner mig som en degklump.

• Lapinette

Hejar på dig Gemma när du ska ut och slåss i den stora världen. Slåss och slåss, bli förstådd, komma först i kön och få din biljett.

utvandraren - jag hade som sagt köpa-svart-förbud i fjol då jag är totalt hängiven svart och insåg när jag träffade min höstkompis att hon kom i härliga höstfärger medan jag var totalt dyster i svart. Så i fjol lärde jag mig att klä mig i grönt och självfallet i brunt. I år har jag gett klartecken för svart igen och det har blivit en hel del men dagen i är sitter jag i ny brun, härlig, stickad tröja. Och rött är en favoritfärg som kommer med både sommar och höst i form av kjol, skjorta, topp, jacka, handväska och ett par otroligt roliga men aj så onda skor.

Svar på tråden Summan av allt