• Lapinette

Summan av allt

Hello girls!
    Nu är vi fattiglappar! Har varit och gjort transaktionerna och fått våra nycklar till den nya lägenheten. Hade hoppats på att köra över lite finkristall ikväll men jisses vad det snöar. Vilket fall som helst så blir det ett besök i lägenheten och sen hem till den trånga lyan med massor av kartonger för att dricka Pol Roger.

• Lapinette

Kul att se att det varit lite aktivitet här inne! Själva så har vi fått nycklarna till lägenheten. Varit ute och firat med restaurangbesök på vår nya gata och igår morse släppte vi in golvkillarna som ska slipa golven. Får nu inte gå in där på 24 timmar men något säger mig att vi förmodligen kommer att "kika" in i eftermiddag/kväll för att se hur det blev.

Snökaoset var rent otroligt! Vi valde som sagt var att äta en lite lyxig middag på stan istället för att försöka ta oss hem men när vi begav oss hemåt vid 22-tiden så var det som att åka i rusningstrafik. Fullproppat på t-banan. När vi sedan korsade E4 ute vid vår lilla håla (Fruängen) så var det kö så långt man kunde se. Tänk er, stopp på E4:an klockan 22.30 på kvällen. Min bror som bor ute på Ekerö hade det tagit 5 timmar med bil att ta sig hem. Min kollega som bor ute i Nacka lämnade jobbet 17:30 och var hemma 23:00 och en annan kollega satt kvar här och jobbade och försökte febrilt få tag på en taxi. Hon kom hem till Bro kl 03:00. Då känner jag tacksamhet för att bo nära en t-banan. Ok att de inte åkte regelbundet men de åkte åtminstone.

Roslagsbrud - jag var en hängiven Sex in the City tittare när serien gick på TV. Har nog sätt 95 % av alla avsnitt sedan början.

Gemma - lycka till med tentan och vi ser fram emot dina underbara beskrivningar av Kina när du är åter. Hörde förresten en tjej på t-banan som pratade om att hon hade bott i Shanghai och sedan London men var visst frälst i Japansk kultur. Ibland är det väldigt intressant att åka t-bana utan musik i öronen.

Stålis - njut av massagen! Själv så är min helg totalt oglamorös. Håller tummarna på att snön ska smälta så vi vågar köra bilen in till stan. Har bokat mamma och bror till söndag eftermiddag för att köra över lite kartonger samt bjuda dem på middag. I eftermiddag ska vi titta på tapeter till sovrummet, insåg att de inte var så fräscha, och imorgon blir det nog att packa lite ytterligare kartonger samt jag hoppas killen som ska köpa min soffa kommer och hämtar den. Ahhh...ja lite glamour blir det. Ska på Östermals middag hos ett par som är bra på att laga mat och gillar viner (Amarone och Chateau neuf du Pape). Det ska bli trevligt!

• Lapinette

Ahhhh, vad skoj att ni har varit inne och skrivit har! Det har varit sa lugnt hela veckan.

Trist att den kinesiska censuren inte gillar BT. Jag hoppas det blir battre for vi vill ju veta vad som hander dar pa andra sidan.

Vi har idag varit och tittat pa tapeter till sovrummet och bestamde oss efter ca 15 minuter. Kan man bestamma sig sa fort?! Jag ville ha en ganska sa sval farg till vara varma mobler. Sen korsade vi gatan och gick hem till var nya lya. Gick in och kikade pa hur de nyslipade golven sag ut och sen vandrade vi ater igen runt och tittade, funderade pa vad vi vill forandra etc. Imorgon ska vi nog aka in pa formiddagen och stada bort allt slipdamm som nu ligger som ett tacke over hela lagenheten.

Roslagsbrud, bada Babel och Borat ar filmer som jag ocksa vill se (nu nar jag sett Almadovars senaste). Sparar dessa biobesok tills vi ar inne i stan.

• Lapinette

Gemma, vad ar Optimum och varfor skulle jag gilla den? Jag maste erkanna att jag generellt ar dalig pa att kopa tidningar. Nar det var dags for brollop var det endbart brollopstidningar, svenska, franska, engelska och amerikanska. Var totalt insnoad. Nu ar det heminredning istallet.

• Lapinette

Nu ar soffan borta samt typ 40 kartonger. Kanns helt klart jatteskont men nu ar vi allt bra trotta. Till saken hor att vi dessutom gick och la oss vid 5-tiden imorse. Var pa middag hos gamla vanner till min bror igar. Han ar intresserad av matlagning och vin sa middagen var en upplevelse. De har lagt ribban sa hogt att jag inte har en aning om hur vi ska kunna bjuda hem dem till oss.

Imorgon far vi moblerna fran Cannes till lagenheten. Jag har tagit en dag ledigt for att vara dar nar flyttgubbarna kommer. Tanke agna mig at att plocka upp de saker som gar att fa in i koket alternativt i garderoberna. Sen kommer min bror med tapetseringsprylar och min man samt min man sa vi lunchar ihop. Pa kvallen borjat projket omtapetsering sovrum.

• Lapinette

Säger som Roslagsbrud - första julen på länge som jag ser fram emot jul. Ska för första gången fira den med min man och till råga på allt så blir det i vår nya gemensamma lägenhet. Ska bli så mysigt att ha min familj samlade där.

Annars så sitter jag här som en zombie idag. Har massor att göra men efter 3 dagar med flytt så är jag helt slut. Detta är ändå bara början. Vi har börjat riva tapeter (för min man vill få det ordentligt gjort) och det tar tid.

mlu - så det börjar närma sig. Härligt! Kan du inte beskriva ert bröllop då mitt minne är som en tomat (det bästa ordet jag kunde hitta för att beskriva min hjärna för tillfället). När, var och hur? Vill veta allt!

Trollsländan - tur att jag slipper välja färg utvändigt på huset också. Grå/grönt är snyggt...tror nästan alla mina vänner har valt den nyansen på sina hus.

Nej, måste nu jobba som en idiot då jag har tagit måndag (igår) och fredag ledig pga flytten.

• Lapinette

Izunia - krya på dig!!!

• Lapinette

Gustav Adolf är ju i våra nya hemkvarter och det där med Cedergrenska kommer jag faktiskt ihåg (kors i taket). Vad härligt med ett vinterbröllop. Antar att ni ska ha mycket ljus och facklor/marshaller. En av mina bästa väninnor gifte sig runt den 20-25 november fast för typ 10 år sedan.

Jag köpte min bustier i Frankrike och jag har lovat min man repris på bröllopsnatten då den fort som attan åkte av (han var ute och hämtade en väska då).

• Lapinette

Vill också ha lite glamour. Har precis suttit och skrikit på en stackars kille på Tele2. Efter att ha väntat i typ 30 minuter fick jag totalt psykbryt när han sa att vi måste betala abonnemanget tiden ut trots att de inte kan leverera 8 mbit till vår nya adress. Ska då tillägga att vi hade jätteproblem (det tog oss 3 månader) att få denna sablans ADSL pga strul från dem. Jag verkligen skrek och sa en massa elaka saker, hotade och tillslut tog jag hans namn och la på?!!! Fattar ni, jag är normalt en otroligt lugn person som hatar att klaga. Vad hände???! Nu när jag har lugnat ned mig...skakade och tårarna rann så tänkte jag att lite BT kanske kan få mig glad igen.

Imorgon är jag flyttledig och på lördag går alla möbler och de sista kartongerna från min lägenhet in till stan. Vet inte riktigt hur det känns? Njuter av de sista dagarna i min gamla lya som jag har trivts så bra i och ser fram emot ett gemensamt hem med min man.

Förutom detta med flytt så har vi nu bokat in oss på safari och bestämt vår rutt i SydAfrika. Känns skönt, behöver verkligen en semester att se fram emot.

• Lapinette

Är inne på ett kort besök här. Har flyttat och städat gammal lägenhet hela helgen och är nu glad över att bara ha ETT ställe att ta hand om. Just nu bor vi i en stor etta, dvs vardagsrummet och köket då det ena sovrummet är belamrat med kartonger och det andra river vi tapet i. Vårt mål är att ha vårt sovrum klart på söndag för sedan åker mannen till Israel i 4 dagar. Han skulle ha åkt idag och det är jag ofantligt tacksam över att han inte gjorde.

utvandraren - tror inte vi behöver ta något vaccin inför resan. Vi valde tillslut att ta safari i ett malariafritt område och det känns skönt. Bokade faktiskt safarin i slutet på förra veckan (mellan flyttkartonger och annat). Det blir en 5-stjärnig lodge så vi kan njuta fullt ut.

Gemma - hur var din resa i bergen? Vi väntar på en typisk Gemma beskrivning av maten, naturen och människorna.

Roslagsbrud - njut av ledigheten! Ångrar själv att jag inte tog ut fler dagar i samband med flytten (har så många dagar kvar också) men det blir lite strödagar i december istället (julklappar).

Har inte köpt en julklapp och har ingen aning om vad familjen önskar sig. Känner jag min man så går han typ sista dagen och köper till sin familj. Jo, en sak vet vi att vi ska ge - bröllopsfoton till de närmaste.

Svar på tråden Summan av allt