Summan av allt
Lapinette:
Jag förstår att den ringen var svår att kombinera med vigselring, men vacker var den, väldigt fin design!
Lapinette:
Jag förstår att den ringen var svår att kombinera med vigselring, men vacker var den, väldigt fin design!
Åh, är precis hemkommen från en tre timmars lång runda runt stan tillsammans med min sambos kusins fru, längsta rundan jag kört hittills inne i stan bland alla andra dårar i trafiken. Försöker lära mig att anpassa min körstil till den kinesiska trafiken, och det går inget vidare. Bilen är inte stor, det är en låg Hyundai Coupé, som innebär vissa svårigheter att se "döda vinkeln", vilket inte direkt underlättar när man är omgiven av bilar, små lastbilar, vespor och cyklar. Allt på en och samma gång!
Något av det värsta med Kina är all tid det tar att göra ett litet ärende! Var på banken och skulle sätta in pengar för prover till ett företag i Huzhou (Granne med dig, Gemma. Eller i alla fall nästan. :) ) men det gick ju självklart inte eftersom jag inte hade hela adressen till företaget skriver i kinesiska tecken, bara på engelska. Fick företaget att faxa mig, men när jag kom tillbaka till banken var den stängd. Suck. Att ett litet ärende kan ta mestadelen av din dag i anspråk är svårt för mig som svensk att förstå!
Nu ska jag jobba några timmar och sen ska maken och jag till en indisk restaurang och äta middag...Yoghurtdrinkar, naanbröd och chicken tikka, det är vad MIN mage behöver!
Trollsländan:
Min blivande, prylgalen som han är, visade mig den magnetiska flytande sängen för ett tag sen.. Visst verkar den häftig?!
En av mina största "pet-peeves" är SLADDAR. Jag avskyr alla sorters sladdar och kablar i alla dess former. Jag är verkligen för ett sladdlöst samhälle, så den sängen skulle passa mig utmärkt!
Sorry, ingen Mac. Jag har fått ett strikt förbud från blivande att införskaffa en Mac, även om de är lite söta och verkar behändiga.
Men jag måste dock införskaffa en ny bärbar dator...
Jag skulle inte tacka nej till en sån här;
www.learningcenter.sony.us/assets/itpd/promos/vaio10/vaio_pink.html
Jag vet faktiskt inte om den finns i rött, det skulle jag helst av allt vilja ha, eller någon snygg svart!
Nej, Blivande (H får jag väl kalla honom) har något emot Mac, har alltid haft. När jag frågar varför så tappar han bort mig i sina tekniska förklaringar, men jag tror att det handlar om att det är jobbigt att uppgradera dem om man behöver göra det, att det är ett "minoritetsoperativsystem" (Citat :) ) och att nackdelarna väger över fördelarna.
Men visst är de snygga! Ibland är det lätt att vara kvinna.
Största anledningen till att jag inte skulle köpa någon Mac är för att om jag någonsin skulle få ett problem med Macen som H skulle behöva lösa, så skulle jag aldrig höra slutet på klagomål på mig och varför jag var tvunget att köpa något så värdelöst, i hans tycke. :)
Och vem orkar höra sånt?
Nyss hemkommen från en middag med italienskt och cheesecake, vi virrade bort oss i vårt sökande efter den indiska restaurangen bland alla små gator, så det blev en reservmiddag istället.. Duger gott för magen!
Åh, jag tycker att det är superviktigt med snygga datorer, så mycket tid som man ändå spenderar vid dem. Fast blir man tvungen att välja mellan prestanda och fint utseende så vinner självklart prestandan...
Med min blivandes negativitet mot Mac handlar det nog mycket om vad han har hört från andra i närheten, lite fördomar helt enkelt.
Precis som jag som tycker de flesta som någonsin köpt en Balenciaga väska är lite..fel ute. Lite fördomar helt enkelt, jag har ju aldrig ägt någon själv.
Vad är det för Birkin väska du plågar dig med? Jag är inte så haj på Hermés sortiment, men Birkin väskorna är fina.
Jag är mera ett Mulberry fan, och har suktat länge efter en Bayswater, långt innan "alla" skaffade en. Förstår inte varför jag aldrig slog till, de är ju förhållandevis billiga jämfört med t.ex Hermés. NU vägrar jag köpa en däremot!
Lapinette:
Hoppas hoppas på att ni finner er perfekta lägenhet/hus.. Vilket är det ni letar efter?
"Amazonlook"! Det var det bästa idag och en grov överdrift, Gemma!
Nu är det dags för sängen, imorgon blir det ett nytt försök på banken!
Gemma:
Dina Christian Loubotin kopior låter läckra, jag spanade in ett par (Kopior såklart)i Macao när vi var där senast, men slog inte till, mitt nöt!
Jag och H är också precis hemkomna från min favorit shopping gata, fast inga skor här inte, fast dock ett par nya löparskor och en träningstopp.
Orkar faktiskt inte pruta så ofantligt om priset är rimligt (Kina-rimligt alltså), jag menar, de måste ju leva också, så jag kan gott betala lite överpris när det är en struntsumma för mig som västerlänning.
Nu ska vi mysa till det lite med någon film, sharon frukt och juice..
Utvandraren:
Hoppas att du njuter av dina utgångar och matorgier, det låter härligt!
Dessutom; En Mac låter mycket mer lockande nu när du stämt in i Gemmas lovsång om dess förträfflighet!