Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Väcktes tidigt i imorse av dörrklockan, där stod en kines modell handyman som skulle fixa trycket i badrumskranen. mycket är bra i Kina men när man inte bor inne i stan så finns det mycket som inte fungerar. Vattentryck ett exempel.

Trollsländan, välkommen tillbaka! Vilken omvårdande hemmafru du har varit, har du varit frisk hela tiden? Du får ta en trippeldos med lyx under helgen för att ta igen det förlorade.

Gemma, jag älskar också serier. Jag är av en sådan otålig natur, så serier passar mig bra. Men jag har inte riktigt fastnat för någon som jag måste följa alla avsnitt av ännu, Prison Break är enda undantaget.
    Sex in the city, Gilmore Girls gillar jag också. Har aldrig hört talas om Big Love, kollade upp den på Imdb, den verkar ha en kul plot i alla fall, även om jag har så oerhört svårt för Chloe Sevigny.

Här hemma är det en lugn lördag som står på schemat, blivandes mage är inte på topp, och jag börjar också må dåligt plus att jag fått min första mens efter att ha tagit min hormonspiral, lite ovan är jag allt då hormonspiralen minskar "flödet". Så det är inte bara vattenkranen som har fått ökat tryck idag, om man säger så... ;)

Gemma, er lägenhet i Malmö låter väldigt spektakulär, jag blir så nyfiken, hur såg den ut? När bodde du/ni där?

tagit UT ska det naturligtvis stå ovan.

Zea, så vacker du var i din klänning, och vilka underbara bilder! Vilken fotograf anlitade ni?
    När jag ser på era bilder så önskar jag att jag inte var blondin, med mina ljusa färger. Mörkhåriga och med lite mer färg än jag själv, är verkligen tusen gånger snyggare i vitt än blondiner.

H och jag åt ute idag, grekisk sallad och teriyakiykyckling i all sin enkelhet, med massor av broccoli, som jag är lite överförtjust i.
    Ikväll regnar det, så vi sitter inne med vårt magvirus och en film och tar det lugnt.

Gemma, vad betyder Wo TAI xihuan xi lanhua? Du tappade mig efter "wo".. ;)

Nationaldag/Helgdag är det verkligen.
    Var och handlade mat innan, och höll på att vända tillbaka när jag såg hur MYCKET folk det var vid Vanguard, ett enormt grönt supermarket, där vi handlar mat.
    Det var helt sanslöst mycket folk ute!

Nu vågar jag mig inte ut mera på ett tag, ska glo på en DVD nu då det har börjat regna igen här. Imorse när jag var ute på en powerwalk var det fantastiskt fint ute, kanske 27 grader och en lätt skön bris, och precis när jag kom hem igen så började det hälla ner, och har inte slutat sen dess.

Gemma, hur ser Pomelon ut inuti?
    Jag har ätit en ljusgrön, handbollsstor, apelsinskalsliknande frukt. Påminde lite om grapefrukt men inte i närheten så god. Det kan inte vara den du menar?

Oh, oh, vilken väska är det som din hubby har lagt vantarna på?

Uff, nu har jag sett på en ruskigt dålig miniserie från Hallmark som jag hittade här på DVD. Helt bortkastad tid.

Net-a-porter har superfina saker, men jag har faktiskt aldrig beställt något, bara surfat runt och dreglat.

Jag vill också gärna gå runt och klämma och känna på mina önskade objekt, men om det är något som jag vet hur det känns, luktar och ser ut och vet att jag kan göra ett klipp via nätet istället, så väljer jag hellre det alternativet faktiskt.

Utvandraren, din butik hade bra upplägg tycker jag. Ska kolla upp den lite mer senare när mina ögonlock orkar hålla sig uppe.
    Hur fungerar Kaplans hemsida egentligen?
    Jag har varit inne flera gånger, men jag hittar inte mer än ett fåtal smycken. Ändå hör jag talas om Kaplans och deras enorma utbud hela tiden. Något måste jag missat?

Förresten, jag tycker att Ebay är kul!
    Jag har köpt flera saker därifrån, mest saker som inte går att få tag på i Sverige.
    Men jag skulle inte köpa något begagnat. På något sätt så känns det lite... ja, lite second hand. :)
    Fast jag är glad att det finns folk som älskar begagnade kläder och möbler, så kommer vi undan själva slit-och-släng mentaliteten hos en liten del av befolkningen iaf.
    Som Gemma redan sagt, här i Kina är det drastiskt illa. Allt ska vara nytt, nyare, nyast. Allt i deras strävan efter att leva i ett västerländskt konsumera-mera-samhälle.

Här brukar jag vakna av arbetare som bygger om i alla väderstreck inom vårt bostadsområde, det byggs om, byggs nytt, renoveras hela tiden. Men inte idag. Idag vaknade jag av att det lät som om grannen (Vi bor i ett radhus) möblerade om, och drog tunga möbler över marmorgolvet.

Nu har jag jobbat hela dagen med att sammanställa all orderinformation för ett företag som jag jobbar för, och svarat på alla mail i inboxen. Denna vecka kommer att vara lugn på den kinesiska fronten då de flesta fabriker håller stängt åtminstone större delen av veckan. Skönt.

Jag lagar mat med vattnet i kranen, jag också. Har hört att flera av de företag som leverar vatten här i Kina fuskar på flera vis med sitt vatten, alltså har i vanligt kranvatten, åtminstone här i GuangDong, så jag mer eller mindre förutsätter att det är fusk med det vi har i behållaren här också.

Läste precis på Aftonbladet.se om en gammal vän som är fast på något tåg i Vietnam iom tyfonen. Hon är från min och blivandes lilla hemstad i Västergötland.
    Är tyfonen över eller pågår den fortfarande?
    Jag hänger inte med ibland i de internationella nyheterna, jag trodde inte denna tyfonen var sååå farlig.

Äh, jag vill inte låta trivialiserande, men en riktig katastrof är ju att förlora sin make, sitt barn, synen eller en kroppsdel, inte att bara få äta en skål ris och vara fast på något tåg. Aftonbladet har ju som kutym att alltid överdriva, det är det som kvällspressen gör tycker jag.
    I somras gick nog fyra tyfoner över GuangDong, 4500 människor dog. Det är en katastrof!

Svar på tråden Summan av allt