Summan av allt
Brud Juni: Du är så himla tapper men ibland måste luften gå ur även en sån. Ett ord: Massage. Första helgen efter skolan, belöna dig med att få knådas som en jäsdeg, smälta som vax, flyta ut som en amöba och... jaja, mina liknelser kanske inte frestar alla men du förstår säkert.
Själv har jag bråkat oupphörligen med mamma. Och fru Stålhandske, säkert finns det fördelar med att växa upp i en stad där alla känner alla, men just nu när jag befinner mig där har jag svårt att komma på vad. Känner mig ungefär som en sån där flugfossil i en bärnstensklump. I morgon - hem!
Tjejen som jag bråkade med. Är exakt som hon alltid har varit. Kommer aldrig att ändra sig. Att fika med henne en timme vartannat år känns lagom. Vi delar i alla fall ett spännande förflutet, alltid något. Och i natt förlorade jag mig än en gång i det, för mamma och pappa har sparat rubbet. Mina dagböcker från när jag var åtta. Mina uppsatser från femman. Störst munterhet väckte den som bar titeln: "Jag år 2000". Skriven år 1984. Otroligt vad man kan missta sig.
Fru stålhandske igen: Tack så hemskt mycket för beskrivningen! För jag har alltså verkligen undrat. Och det lät ju inte fullt så rafflande som jag föreställt mig, å andra sidan blir det ju desto mer spännande efter själva provet när man måste kryssa mellan självmordskandidaterna.
I morgon: Hemåt i natten. Över Ryssland, Sibirien, Mongoliet, där flera miljoner flygplan genomkorsat himlen utan att fatta eld.
Kram, G