• Gemma

Summan av allt

Lapinette: Tycker det låter som en bra idé att du klonar dig. Såg just ett inslag på TV5 från Bordeaux om att de har en allvarlig överproduktion av viner. Bland annat fick man se en liten odlare som tvingats sälja slottet där hans släkt bott i generationer, nu trängde hela familjen ihop sig i en husvagn med utsikt över slottet! Allt för att kunna fortsätta med vinproduktionen. Han verkade rejält fanatisk den mannen.

Hur som helst, med fyra - femhundra lapinetter skulle problemet garanterat vara ur världen.

• Gemma

MLK: Låter mysigt med två hundar under ceremonin. Vad blir nummer två för sort?

• Gemma

En lång natt (tillbringad på toa) är till ända. Puh. Detta tar knäcken på mig! Känns ändå liiite bättre att vara eländig när man får hasa runt i Juicy Couture (har tre overaller vid det här laget). För ska man vara riktigt krass - det är väl NU om nåt man behöver ha nåt rysligt exklusivt på sin feberglänsande kropp?

I morgon kväll är det mingelparty på mångmiljard-designkomplexet Pier One. Det missar jag. Får väl skicka iväg mannen och sitta hemma och sura.

Vad mer... har upptäckt Euroflorist. Så kan man gratta eller tacka folk på distans. En fråga till er stockholmstjejer: Vet ni några coola florister i Stockholm? Har för mig att Bladverket är bra, och Vildblommor och Tistlar (eller vad de nu heter). Frågar därför att man får välja florist själv när man beställer blommor och jag är rättså picky. Såklart ;)

MLK: Hallå, du är typ... 23. Då är det väl inte många som vill ha barn? Tycker att dina betänkligheter när det gäller hundar med andningssvårigheter är rätt vettiga. Trist att man avlar fram djur som lider hela livet. Hade samma problem med en del hästar, fast på ett subtilare plan. Exempelvis lever svenska halvblod sällan särskilt länge och nuförtiden är de så jäkla stora att de går sönder hela tiden (särskilt ben och rygg). Bättre då med små robusta islänningar som tål att gå ute året runt och håller och lever i typ trettio år. Tyvärr råkar jag gilla att rida på stora hästar, slutade med ponnyhästar när jag var tonåring och islänningar är ju trots allt ponnysar, om man ska gå efter mankhöjden. Sen höll jag ju på med hoppning och fälttävlan, vilket knappast förbättrar utsikterna för benen att klara sig. Varje gång en hopphäst landar, belastas frambenen med flera gånger hästens vikt. Och har ni sett hur tunna hästben är? Som små spröt.

MLK: Var på landet är du? Låter heavenly.

Izunia: Kan du inte titta på din man och tänka att du vill ha en liten version av honom att pussa på? Jag gör det ofta, med min man. Vårt barn skulle ha enormt långa, enormt tunna ben och långa ögonfransar, precis som vi. Och vara sjukt analytiskt, för min man är MER analytisk än jag. Mina kompisar brukar skämta och säga att det värsta som skulle kunna hända mig, det vore om jag fick en liten robust, förnöjsam unge som bara ville spela fotboll. Kan nog tänka mig värre saker men det är sant... man vill nog kunna relatera. Och vi är nog överens om att det går lättast om vi får lite... märkliga barn.

Utvandraren: Eller hur bor du i Norge? Och det är väl om möjligt ännu mer hygieniskt än Sverige? Jag är absolut inte äckelkänslig men Kina kan ibland vara FÖR bra för mig. Det var också därför det var så viktigt för mig att hitta en mysig lägenhet som är lugn och, ja, trivsam. Och min mammas bästis är verkligen fabulous.

Izunia: Du läste mitt fluginlägg för några veckor sedan va? Apropå saker som kan skita sig på bröllopsnatten.

Velour: Jag funderade bland annat på extra allt, och du då, vem är du (som kan läsa mig som en öppen bok)?

Oj, nu har jag fått mail från nån som heter "Ling Dong"...

Kram, G

• Gemma

Åh så smart jag var som tog med så mycket vätskeersättning från Sverige.

• Gemma

Nu ska jag och Ling Dong (som är kompis till en av våra kompisar i Paris) fika nästa vecka. Där ser man - så lätt kan det gå.

• Gemma

Utvandraren, det är jättejobbigt med magsjuka, som små knivar som hugger i en hela tiden. och för att göra det hela värre kan jag naturligtvis inte avstå från mina dubbla espresso... har i alla fall gjort dem lite svagare än vanligt.

Jag har nästan aldrig varit i norge men mina föräldrar är helt sålda på landet. Mannen likaså, och flera kompisar. Har fått för mig att det är som nån sorts "über-sverige", eller?

Hästar - har inte sett en enda här faktiskt. Har fått för mig att hästarna inte är så imponerande i det här landet, jämfört med våra fina svenska hästar. Jag la själv av med ridningen kvällen innan jag flyttade till Stockholm... då red jag min sista skogstur.

Kul att ha en syster som är veterinär! Har hon någon häst nu? Tvivlar på att jag någonsin kommer skaffa någon ny, det är så bökigt, dyrt och tidskrävande. Men kul!

Kram, g

• Gemma

Izunia, jag är nog tvärtom, tycker att barn är sötare ju fulare de är... för på vuxna blir fulhet ofta grotesk, på barn blir det liksom... ja, gulligt. Så jag tycker nog inte att det finns riktigt fula barn.

• Gemma

Fast era barn skulle säkert bli jättesöta.

• Gemma

Izunia, jag blir nog en Polarn & Pyretmamma som alla andra jag känner ;) För jag kommer få ett starkt behov att föregå med gott exempel. Det är därför jag passar på att leva ut nu!

Lapinette: Är man bara tillräckligt kär klarar man av att bo pyttelitet. Man lär sig också lösa konflikter snabbt och effektivt för det är olidligt att gå omkring och sura när man måste stirra på varann hela tiden.

Utvandraren: Det är jättejobbigt med magsjuka men jag börjar vänja mig, det är fjärde gången sen jag kom hit första gången, sommaren -05.

Trollsländan: Jag hade också en shettis när jag var liten! En brun och vit, superbusig. Fortsatte du med hästarna sen? Jag höll som sagt på tills för bara några få år sedan. Men de sista tio åren red jag halvblod och fullblod.

• Gemma

MLK: Travhästar kan vara helt OK ridhästar om de är rätt hanterade. Dessvärre är det många odugliga travare som säljs som ridhästar till småtjejer för att de är billiga. Skitfarligt.

Svar på tråden Summan av allt