• Gemma

Summan av allt

Utvandraren: I mitt nya hemland begränsar sig slit och slänget inte till möbler, här river man fem år gamla hus eftersom de varit så illa byggda att de fått möbelangrepp. Ja man river allt gammalt också för den delen. Därför byggs det dygnet runt och byggdammet letar sig ner i luftvägarna och toulenstanken från de lösningsmedelsbaserade färgerna är stundtals outhärdlig... sjukt.

• Gemma

Utvandraren: Mmm, prylar är nästan som knark ibland. Undrar vad som hände om man bara gav upp och följde alla sina impulser? Skulle man dra på sig enorma kontokortsskulder, eller skulle någon sorts mättnad infinna sig?

• Gemma

Utvandraren: Var kommer ebay-grejerna ifrån? Jag har faktiskt aldrig handlat där, däremot har jag sålt en hel massa prylar på Blocket. Man får inte så mycket men det känns klart bättre än att kasta hela och funktionsdugliga saker på tippen.

• Gemma

Sååå mycket grejer som inte finns i Kina. Laura Mercier, exempelvis.

Har någon av er testat nya armanisminket förresten?

• Gemma

Själv är jag svag för kaplans! Köpte en femtiotalsklocka till mannen i morgongåva. Smart att kunna titta på nätet, och effektivisera besöket i butik, för de har tusentals modeller.

• Gemma

Jag köpte mina rubinörhängen på kaplans, som jag hade på bröllopet... små droppar, på en liten "kvist" av diamantbestrött vittguld. Pris: 3200:-

Som hittat!

• Gemma

Utvandraren: Finns det förresten norsk kläddesign? Har mest stött på dansk, och så svensk såklart.

• Gemma

Norsk musik är ju busbra! De hade en norsk jazz- och alternativpopfestival här förra veckan. Mannen som älskar norge och allt norskt, ville absolut gå men jobbet höll honom som vanligt fången.

• Gemma

Lapinette: Yes, jag vill inte gå miste om upplevelsen. När jag måste skicka mannen till butiken (som igår) tvingar jag honom att berätta i oändligt omständlig detalj om de exakta orden expediten använde, de parisiska damernas snipiga blickar och så vidare ;)

Fast Net-a-porter har fattat detta och skickar alla käder i fantastiska askar med rosetter och små sykit och så vidare! De rackarna.

• Gemma

Och så vidare och så vidare... grrr.

Svar på tråden Summan av allt