• seal

Augusti 2007

Hej!
    Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Augusti 2007
  • Ab fab

Vi funderade länge på att hyra lokal, handla vin i Tyskland och laga mat själva. Fast med lokalhyra, serveringspersonal och busstransporter (den lokalen låg så man måste transportera gästerna) blev det nästan lika dyrt. nu har vi hittat ett alternativ som passar oss för ca 600 kr/kuvert. kravet från min blivande var också att jag skulle vara totalt fri från uppgifter på bröllopsdagen. (han känner mig.... jag försöker alltid lösa 10 uppgifter samtidigt o gärna vilja ha kolla på allt annat....)

• seal

Godmorgon!
    Det är ett himla räknande för att veta vad som blir bäst, eller hur?

Tezzamore; Vad härligt för er att vara på Stora Holm! Det ser jättefint ut på bilderna! Vi har tänkt bjuda in 80 ungefär och jag försöker fortfarande räkna ut vad som blir smartast när man jämför priser. Är det catering som gäller för er eller köper man maten från Stora Holm också?

Lykke07; Var ska festen vara? Ingår allt då för 600? Trerätters och rubbet?
    Nu idag ska jag träffa en fotograf. Ska bli kul! Jag funderar på att göra en secret box som morgongåva...Får se om jag vågar!

• TezzAmore

Det där med att försöka att ha koll på allt, jag är likadan! Jag oroar mig lite över att inte ha någon att "dumpa" över hela ansvaret på. Vi kommer att hyra lokal, köpa spriten i Tyskland och hyra catering med personal, som det ser ut nu iaf. Det där med transport till lokalen har min sambo och jag haft lite diskussioner om. Jag vill ordna skjuts för alla mellan kyrkan och lokalen, medans han tycker att var och en får klara sig själv. Själklart får man ju planera litegrann så att folk kan skjutsa varann och så får vi fixa så att våra föräldrar tar sig ut dit, men de andra tycker han ska få ordna skjuts själv. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det...

• Ab fab

nja vi skall inte ha sittade middag utan mer ett coctailparty. inte buffé utan "fingerfood/mingelmat". men i priset ingår canapé, mousserande vin, mat, ost, tårta, kaffe, vin till osten, avec och korv som nattamat. www.aludden.se

jag tittade också på stora holm. det ser så vackert ut, men tyvärr var det inte ledigt när vi vill ha det . sen ligger det lite fel till för oss- vi har inga anknytningar till Hisingen alls.

spännande med secret box. jag är alldeles för feg för det tyvärr.

• TezzAmore

lykke07: Vi tänkte varit i Örgryte gamla först, men så berättade sambons föräldrar att de gift sig i Lundby gamla kyrka och plötsligt kändes det helt rätt. Vi har ingen anknytning till Örgryte så Lundby fick det bli! Hur många har ni bjudit?

Seal: Vi ska kolla runt på olika cateringfirmor och jämföra priser och mat. Jag skulle vilja ha tre rätters middag, men inget är bestämt än. Mycket kan hända på vägen!

• Ab fab

Visst är Lundby också en söt o gammal vitrappad kyrka?

vi har inte riktigt funderat på gästlistan men jag skulle tippa på att någonstans mellan 70-90 gäster borde det bli.

just nu skriver jag ner låååånga listor på alla idéer jag/vi har. för min del bubblar idéerna så här i början så det är bäst att ta tillvara alla mer eller mindre galna idéer som strömmar genom huvudet ;.)

Seal- vi kollade också Götabion men vi tyckte inte att det passade oss eftersom vi vill ha en utomhusvigsel vid festlokalen. fast jonsered är så himla mysigt.

• TezzAmore

lykke07: Ja, det stämmer! Kyrkan är gammal och vit. Dessutom är den otroligt liten så det blir nog mysigt!

• Pyssetroll

Här vill jag oxå vara med! Gifter oss 18 augusti 2007.

Hur långt har ni andra kommit i planerandet? Vad har ni bokat etc?
    Vi har kyrka, lokal, fotograf, båt, frisör bokat. Efter detta gick lite luften ur mig och jag känner att jag inte riktigt vet vad jag ska ta tag i som nästa steg.
    Har ju funderat en del över vad/hur vi vill ha det när det gäller inbjudningar, klänning, ring etc men kommer liksom inte längre än planeringsstadiet.

• seal

Pyssetroll:
    Hej och välkommen hit! Jag blir lite nyfiken nu var ni ska gifta er eftersom ni ska ha båt. Vilken fotograf har ni bokat? Vi har bokat kyrka och lokal, håller på och funderar kring catering, ska boka fotografen "på riktigt" i morgon, tittar på klänningsmodeller (ska få den uppsydd) och har börjat fundera på hur inbjudningskorten ska se ut. Det känns som att vi mycket är på "ska-kolla-vad-allt-kostar-kontra-vår-budget-stadiet"...

• maria9977

Hej Hej! Här är en till aug 07 brud ifrån Göteborg, vi ska gifta oss 4/8 i vasakyrkan... mer än så är tyvärr inte bestämt än...börjar få lite smått panik när jag tänker på allt som måste göras. Fotograf tex...det trodde jag inte att det var så bråttom med och frisör....men nu ser jag ju att ni börjat bokasånt oxå...Hjälp! :) Nåt mer som man måste skynda sig med ?

Svar på tråden Augusti 2007