• seal

Augusti 2007

Hej!
    Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Augusti 2007
  • Carma07

lykke07: Tack för tipsen!! Nu fick jag några nya att kolla upp. Så det finns en bygdegård i Gråbo? Jag har letat runt efter det. Det skulle passa oss bra eftersom vi gifter oss i Gråbo. Om jag ringer kommunen och frågar borde ju de veta.

Sjölyckan och Åkeriet har jag varit i kontakt med tidigare i veckan. Det verkar vara fina lokaler, men lite dyrt tyvärr. Men tack för listan, det blev ändå några nya att kolla upp. Kommer du på någon mer får du gärna meddela.

• Ab fab

jag pratade med kom-in i lerums kommunhus o jag har för mig att de sa något om bugdegård. vi kollade på ladan i floda men gillade inte omgivningen så den gick bort. Jag har aldrig varit på Åkeriet men hört mycket positivt om lokalen. fast vi valde www.aludden.se istället. jag är ju liiiite av ett kontrollfreak så det är nog bra för alla att jag inte försöker göra allt själv

• Carma07

lykke07:

Dina tips fick mig äntligen att hitta runt lite granna. Har ringt lerums kommun och fått lite prisuppgifter. Nu ska jag bara invänta sambon som är bortrest så vi kan åka och kolla lite granna på lokalerna och bestämma oss för hur vi ska göra. Men jag hittade verkligen en hel del nu när jag fick hjälp med att komma loss

Aludden är också jättefint. Vi har en dag prelbokad där och ska lämna besked i veckan. De ska först hjälpa oss att räkna en offert, men jag är rädd att den kommer att äta upp för mycket av vår budget och därför letar vi fortfarande alternativ.

• TezzAmore

Va är aludden för ett ställe då?

• Ab fab

Tezz
    Aludden är en ny restaurang som ligger precis vid sjön Aspen.

carma
    va kul. kul att få veta vad du valde sen

• seal

lykke 07
    Jag har letat mig nästintill galen efter var jag såg "kostymen"/"byxvarianten" som jag nämnde - men hittar den inte. Jag insåg plötsligt vilken mängd sidor som jag varit inne på och tittat efter passande klänningar... Jag fortsätter att kolla. jag ska bara hitta det! Sånt stör ihjäl mig! Jag återkommer!

Hoppas allas planerande går framåt! Nu är det inte ens ett år till augusti!! Tjohoo!!

• Carma07

Jag har också sett en sådan bröllops "kostym/byxvariant" Kommer heller inte ihåg var, men den var riktigt snygg. Om jag springer på den igen ska jag försöka tänka på att skriva ner vart den finns.

• Ab fab

Så snälla ni är. Hittar ni något vore det kanonkul. Jag har lite idéer men inget konkret alls.

Läser alla trådar om skräddare i Göteborg. Känner inte till någon så det vore kul att hitta någon perfekt.

Vad skall ni ha på er?

• Carma07

Har inte börjat kolla på klänning ännu. Min idé just nu är att jag vill ha en klänning fast utan släp och helst en som inte är med bara axlar, men det verkar ju vara nästan det enda som finns på marknaden just nu. Tänkte kolla runt i affärerna i Göteborg för att få en prisuppfattning. Det blir lite lättare att få ihop någon budget då.

Svar på tråden Augusti 2007