• seal

Augusti 2007

Hej!
    Vilka fler ska gifta sig i augusti 2007? Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Augusti 2007
  • Pyssetroll

Seal - Vi kommer ha vigseln ute på Styrsö i Södra Skärgården men festen inne på "fastlandet". Därför har vi båt som skall ta oss och gästerna tillbaka in till stan!

När det gäller fotograf så har vi sån tur att en släkting är fotograf och därmed fotar oss gratis! Så där sparar man ju en rejäl slant!!
    Vi har nog redan spräckt vår budget så jag vågar inte riktigt räkna efter. Skriver dock upp allt så koll har jag även om jag inte vill inse riktigt vad det kommer kosta.

• Ab fab

jag känner mig lite stolt- nu har jag bockat av en punkt på listan. Jag har bokat in frisör till mig. (avbockningslistan är inte så impande... restaurang o frisör...)

• seal

maria 9977:
    Här är en till som ska gifta sig 4/8. Kul!! Det viktigaste är nog att boka kyrka, lokal, frisör (om du ska ha ngn speciell)och fotograf. Ev. catering också. Vi ska nog ha Hisingens hembeställlning och Solveig berättade att det brukar vara fullbokat för augusti i februari...Jag tror inte att du behöver ha panik ännu...

Lykke 07
    Visst är det kul att få pricka av i listan
    Vad blev det för frisör för din del?

• maria9977

Seal:
    Kul att vi gifter oss samma dag ! Vi har en lokal på gång men det är ju redan fullbokat överallt så det är inte lätt, ska kolla fotograf i morgon och boka frisör oxå ... Nu har jag fått eld i baken efter att ha sett hur mycket ni andra verkat fixa redan ;)
    Är faktiskt mest orolig över festlokal.. har man bara det fixat så kan man ju börja med "små fixet" sen...
    Som dukning, dekorering och sånt kul :)
    Har ni andra börjat fundera på sånt?

• Ab fab

Seal- det blir min gamla vanliga frisör. hon har salong på friggagatan. Jag vill ha nån som vet vad jag gillar- jag har en viss tendens att vara liiiite bestämt

maria-
    vi är så lata att vi lejer bort allt sånt som pynt, dekoration o dukning. det tar krögaren hand om. för mig passar det nog bäst att inte behöva ha uppgifter dagen före eller på själva dagen.

jag var o kollade papper till inbjudningar- hittade inte riktigt vad jag var ute efter men det är ju lååååång tid kvar...

• maria9977

Åh jag önskar att vi oxå kunde lämna bort lite av sånt till nån men eftersom vi bara ska hyra lokalen så hamnar det ju på oss :)
    Jag blir mest nervös över festprogram och sånt faktiskt...vet att det är väldigt mycket för tidigt att tänka på sånt men det gör jag ändå. Det verkar nämligen som att man ska ha massa sånger o sånt under middan och det är bland det värsta jag vet faktiskt.. alla dessa löjliga ramsor och sånger.
    Och sen är min blivande ursprungligen från ett annat land så hälften av gästerna kommer ändå inte fatta grejen med visor o sånt.
    Ska ni andra ha sånt? Och om man inte har ramsor, visor och sånger ...vad fyller man då ut middagen med?

• maria9977

Oj vad mycket sånt, sånt o sånt det blev i det inlägget ;) Sorry!!

• Ab fab

nej vi skall inte ha sånghäfte vid middagen. vi skall inte ha någon sittning i traditionell mening så det funkar inte. vi har betat av studenttid och en hel drös med andra kalas och bröllop så vi har sjungit tillräckligt.

vi funderar på att göra någon form av film som pausunderhållning men jag litar också på att våra vänner hittar på olika typer av underhållning.

• seal

maria 9977
    Jag har varit på flera bröllop där det i programmet bara stått lite roligt om alla gästerna, om brudparet, lite anektoter, lite "tankeuppgifter" att göra med sin bordsgranne och lite dikter. Varit jättebra det också. Skit i sångerna om du inte gillar det! Det är ditt bröllop!! Kommer det att vara mycket tal finns det ju ändå inte så mycket tid för sånger och sånt.

• maria9977

Tack seal o lykke! Känns bra att höra ifrån någon att det är ok att skippa allt sånt där... Ibland får jag lite väl mycket prestations ångest. Vi är första paret ut i bekantskapskretsen som gifter oss så man har liksom inget att gå efter... Inga släktingar som gift sig heller så vi är liksom helt blanka..har inga intryck,, bra grejer , dåliga grejer från andras bröllop att ta in i vårt eget om ni förstår vad jag menar :)

Svar på tråden Augusti 2007