• alrun

Det finns människor med magiska fingrar...

Vilken fantastisk dag! Vi gifte oss den 12 augusti och det är helt fantastiskt att återuppleva dagen genom att titta på våra bilder. Vi kan bara tacka en underbart duktig fotograf, en superfrissa, min mamma som gjorde en så fin bukett och min svärmor som sydde min klänning.

Jag har tassat runt och spanat in andra brudpar så det är inte mer än rätt att jag delar med mig av våra bilder.

Bilder från vårt underbara bröllop:
    www.photography.se/thengius

• Svar på tråden Det finns människor med magiska fingrar...
  • alrun

7804,

Du har mail!

mattesbrud06, Tack! Ja, det är rätt skönt att vara gift. Det var ganska mycket ett tag innan men så här i efterhand ångrar jag inte att vi la ner en massa tid.

• I&N

7804:

Jag gick in på din bloggspot och förälskade mig i ditt tips där man kan "konvertera" vanliga foton till polaroidbilder, men länken till programmet fungerar inte. Kan du hjälpa mig hitta en som fungerar?

• NinaHq

alrun: ni var jättefina! Grattis och lycka till!

• 7804

I&N>> Det verkar som den gamla sidan blivit hackad så de har flyttat till en ny adress:

pon.josti.nl/

Visst är tjänsten fantastisk, lycka till!

• I&N

Alrun:

Otroligt vackert! Allt! Ni, ringarna, festen!! Wow!

Jag undrar om du kan berätta lite om dagen, tex ser jag från bilderna att ni både hade välkomstmingel med bål (?)och tilltugg (som by the way såg mycket gott ut) och champagne, i vilken ordning kom dessa? Var det buffé? Ser bilder med gäster som plockar för sig, var det "huvudrätterna"? Böckerna som ni hade som festprogram, var har du köpt dem? Det var så fiffigt att klä in dem i tapet, jag funderar på samma sak men med andra färger. Går de att få tag i till ett vettigt pris per styck?
    Ja, du ser, bubblar av frågor..

• Ronille

Vad fina ni var tillsammans och för att inte tala om din asurt vackra brudbukett. Har tänkt mig något likanade själv! Lycka till i framtiden!

• alrun

Cavatina, intressant! Visst är världen liten!

I&N, jag ska försöka svara på dina frågor. Vi hade tilltugg, som du skrev, och bål först under tiden gästerna kom på plats och innan vi dök upp. Efter en stund skålade vi sedan i champagne. En alldeles underbar skål som vår toastmaster, min underbare lillebror, utbringade.

Vi hade sedan lite trubadurmusik medan gästerna hittade sin bordsplacering. Vi hade buffé istället för sittande trerätters, eftersom vi ville ha en mer avslappnad stämning. Dessutom älskar jag italiensk mat, så italiensk buffé blev det och den smakade förträffligt. Som efterrätt hade vi sedan vaniljpannacotta med vanilj- och limemarinaerade jordgubbar. Efter tal och dans serverade vi tårta och kaffe och sedan godis/snacks och förfriskningar. Vi hade fest till klockan 4 men någon vickning behövdes inte.

Några smarta tips som jag kan ge:
    - Jag skrev personlig hälsning till alla i festprogrammet. Det var verkligen uppskattat. Dessutom hade jag rimmat om alla gäster och det var flera som blev impade av att "bordsgrannen vet ju mer om mig än jag vet själv".
    - Vi hade livemusik medan gästerna kom på plats, innan buffén.
    - Vi hade drickadepåer på flera ställen med utsatta plastmuggar och vatten.
    - Foto under hela kvällen är så roligt att ha. Fantastiskt att se sin egen reaktion vid tal bl. a.
    - Vi hade inrett ett barnrum med en massa ritsaker, spel mm. Barnen hade superkul och klängde inte på föräldrarna eller ville åka hem.
    - Buffé kändes alldeles lagom. Lätt att anpassa till allergiker och lite närkontakt vid buffébordet lättade upp.
    - Vi struntade i vanliga borsplaceringsregler och satte paren ganska nära varandra. Det var bra då många aldrig hade träffats innan.
    - Bål och snittar precis efter kyrkan var väldigt bra. Folk var lite småhungriga och "lite sprit" fick alla att slappna av. Bara vin blir man lätt väldigt tung i huvudet av.
    - Vi lät vissa saker bli överraskning, t ex hade vi inte hört fotografen sjunga våra låtar innan. Det gav oss lite nyheter också fast att vi hade planerat allt själva.
    - Min kompis sjöng brudvalsen innan vi dansade. Det var perfekt eftersom vi var lite nervösa och hon då tog mycket av uppmärksamheten från vår dans.
    - Vi var väldigt tydliga med att tacka både gäster och inte minst våra föräldrar. Detta fast att vi betalade så gott som allt själva.

Oj, detta blev ett långt inlägg...

• alrun

Ronille,

Måste bara tillägga att min mamma gjorde ett fantastiskt jobb med buketten. Hon är inte florist och hade aldrig gjort en bukett tidigare. Dessutom ligger hon bakom alla övriga arrangemang på festen.

• alrun

Cavatina, SG? Vet inte direkt men jag får fundera en stund

Lycka till med ditt bröllop, du har något fantastiskt att se fram emot!

Svar på tråden Det finns människor med magiska fingrar...