• alrun

Det finns människor med magiska fingrar...

Vilken fantastisk dag! Vi gifte oss den 12 augusti och det är helt fantastiskt att återuppleva dagen genom att titta på våra bilder. Vi kan bara tacka en underbart duktig fotograf, en superfrissa, min mamma som gjorde en så fin bukett och min svärmor som sydde min klänning.

Jag har tassat runt och spanat in andra brudpar så det är inte mer än rätt att jag delar med mig av våra bilder.

Bilder från vårt underbara bröllop:
    www.photography.se/thengius

• Svar på tråden Det finns människor med magiska fingrar...
  • HanOchJag

7804- det där med att konvertera sina vanliga bilder till polaroid. Är det genom att beställa från ett företag eller ett program som man kan ladda ner till datorn? Verkar ju super bra och extra kul då man ska sätta sig och scrapbooka sitt bröllop snart

• 7804

DuochJag>> Nej, du fixar det genom att ladda upp bara direkt på den här sidan: pon.josti.nl/
    Fixa bild, spara ner.. printa, scrappa!
    Blir supersnyggt!

• HanOchJag

7804 oki tack så mycket. Ska prova med en gång

• HanOchJag

en fråga till!! Nu sitter jag här och försöker men är tyvärr inget data geni. Måste jag lägga upp bilderna på någon sida först? eller ska det gå direkt från min dator? för jag får det inte att funka

• 7804

Aah. jo, bilderna måste ligga uppe på ngn sida först. Så att du får en unik url.

• HanOchJag

okej. tack så mycket för hjälpen. Hoppas kunna lösa detta då

• Majs Sthlm

Nu har jag kollat på ALLA era bilder - det tog sin tid! Och jag som i princip slutat med BT... (återkommer dock med mina bilder samt ev. en liten berättelse)

Vad fina ni var! Och vilket trevligt bröllop ni verkar ha haft!!!

Detta gillade jag särskilt:
    - Helt fantastisk klänning, verkligen! Tyget ser väldigt vackert ut. Jag kan vara rätt känslig för tygkvalité men det här ser verkligen ut som riktigt fin tjock satin med härligt fall. Och "skärpet" och dess mönster, mycket snyggt.

- Dina ringar - mycket fint. Jag ångrar mig nästan. Min variant är lite liknande fast tvärtom och ändå inte. Jag har två släta, en röd och en vit, och i mitten en halvallians vit med fadenfattning. Alla smala, 2 mm. Tanken är att jag ska få en rödguldshalvallians också senare.

- Dina skor!!! Jättefina.

- Fotografen - vilka fantastiska bilder han/hon tog - och under hela dagen och natten!!! Det blev mycket fint i det vädret och i de miljöerna. Bara några kort jag minns nu: kortet med barnen innanför fönstret; jag vill också kunna ta ett sånt, mycket idylliskt. Matkorten... Hon som jonglerar (brukar inte gilla svartvit med färgdetalj men det var väldigt snyggt med bollarna där). Nattbilderna utanför huset.

Vad trevligt det såg ut med alla barnen! Vi hade själva nästan inga barn på vårt bröllop.

När jag kom till dukningskorten började jag nästan tycka det var för perfekt (perfekt men ändå familjärt!). Och när jag såg korten på snittarna blev jag nästan irriterad... (är hungrig nu dessutom + gravid så jag ska undvika lufttorkat)

Din lillasyster (?, yngsta tärnan) var bedårande. Oftast väldigt tonårsaktig (om hon ens är tonåring???) - ofta mycket självmedveten eller trulig. Fast släppte loss ibland!

Mycket fina tärnklänningar förresten - och deras små buketter var så fina och matchande och lagom.

Och vilken stilig karl du har hittat...

Grattis och lycka till!!!

• Majs Sthlm

ja, glömde nämna programmen... det var väl det som gjorde det för min känsla när jag såg dukningskorten - spiralbundna, sanslöst!!! Mycket mycket fin framsida med tapeten, era monogram och det röda under.

• Nickolina

Hej Alrun! Shit vad du är snygg!

• jalf

Alrun: Gillar verkligen dina skor!! Var har du köpt dem??

• alrun

Majs, Det är 100% äkta siden till min klänning. Skitdyrt! Svärmor var lite nervös när hon skulle sätta saxen i det, men jag är väldigt nöjd. Jag ville ha en enkel klänning och ändå en som var lite speciell. Tack för alla fina kommentarer.

Niskolina och Strumpan, tack!

jalf, mina skor är köpta på Lager 157 i Gällstad. 250:-, rena fyndet!

Svar på tråden Det finns människor med magiska fingrar...