• jocelyn

minus 5 kg

Jag vill också vara med här!

Min plan att börja med;

*promenera 20-30 minuter varje dag.

*använda mig av GI-metoden så mycket jag orkar...

*dricka proteinpulver för att dämpa sug efter mackor på kvällstid.

*regelbundna matvanor

Startar nu i veckan. Känns inte nödvändigt att skriva ut vikt utan jag håller mig till antal tappade kilon. :)

• jocelyn

Ta det lugnt om du är förkyld. Lugnare promenader bör inte vara något problem men se till så du har t.ex. halsduk om det är kallt. Jag kör den försiktiga stilen hellre än riskerar att vara sjuk länge. :)

Rapport från idag; Ätit GI-inspirerad lunch med ägg, bacon och massor med grönsaker, cyklat runt i området i 20-25 minuter. Helt ok början. nu ska jag bara hålla fast vid det också!

• jocelyn

Armhävningar! Både traditionella och "baklänges" dvs att du har magen uppåt... Tänk om man ändå kunde rita här! Jag hoppas du förstår vilken sort jag menar!

• jocelyn

Ujuj....mkt träningsvärk efter cykling! Känns rätt bra ändå. Har ätit broccoli och kyckling med soltorkade tomater, fetaost och vinägrette. Jag tror jag är på rätt spår nu men ska inte väga mig förrän det gått en vecka.

Heja heja tjejer, det här fixar vi!

• jocelyn

Jag måste flika en fråga; i många träningsprogram, "du är vad du äter" osv ska man ta en timmes promenad FÖRE frukost. Jag som aldrig i hela mitt liv klarat av att ens tvätta håret innan jag ätit min frukost kan helt enkelt inte med att ge mig ut innan jag fått något i mig för då svimmar jag.

Hur gör ni andra? Kan jag inte promenera när det funkar för mig; dvs när jag fått i mig lite frukost?

• jocelyn

Jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att väga mig idag. Minus 1 kilo! Det trodde jag faktiskt inte men det beror nog på att kroppen känner av den ökande ämnesomsättningen från mina promenader och cykelturer (hade glömt bort hur kul det var att cykla!)

Ska väga mig igen på måndag för att se om resultatet var sant :)

I nästa vecka tar vi nya tag igen, eller hur tjejer?! JA!

• jocelyn

Jäpp....vägde mig idag och det är 1 kilo som är väck. hurra! Ska ut och promenera lite i det härliga höstvädret!

• jocelyn

Hurra! Jag har smygvägt mig igen men nu ser det ut att vara minus 1,5-2 kg. Känns så skönt att det gick att genomföra utan alltför hemska dieter etc.

• jocelyn

Välkommen in i tråden!

Rapport från senaste vägning; minus 1,5 kilo fortfarande! Grrr. Det tar väl iofs lite tid för kroppen att ställa om sig.

Jag kämpar vidare med maten och har lyckats slippa sug efter snacks på kvällarna genom ett stort intag av gurka, morot och tomat. Känns lite avigt först att äta en sallad framför favoritfilmen men jag vande mig snabbt!

• jocelyn

Jag är också "mackoman" så numer är mackor bannlysta förutom EN till frukost. Den är rågbröd med smör+ skinka + keso på.

Svar på tråden minus 5 kg