• jocelyn

minus 5 kg

Nu till helgen blir det 2 glas vin...vilket ska motverkas av en långpromenad. Sedan ska vi ut och köpa upp oss på mer grönsaker, frukt och fisk.

Jag antar att man får vara lite ihärdig med det här "inga snabba kolhydrater"-grejen. Svårt när man inte gillar fullkornspasta etc. Jag gör t.ex. lax i ugn och till det en sås på dijonsenap. creme fraiche och kryddor och så ett berg med broccoli vid sidan + en grönsallad med tomater, oliver osv.

Ska INTE smygväga mig den här gången utan inväntar snällt måndagen ;)

• jocelyn

Jag har fastnat på minus 2 kg. Grrrrrr! Det händer liksom inget. Tur man har lång tid till bröllopet...

• jocelyn

Usch vad det är segt! Inget händer här. Undrar om det är fel på vågen?

• jocelyn

Åh den har jag oxå lyckats med i alla fall; EN frukostmacka istället för 2. Har slarvat med lunchen på sistone dock = inte bra. Funderar på att skaffa mig ett sånt där proteinpulver som jag vet att min kära mor använde när hon gick på GI-metoden. Det måste ju vara bättre än att skippa lunch för att sedan svulla till middagsdag? Usch, jag känner att detta med rutinerna är SVÅRT, särskilt när min m2b arbetar så oregelbundet.

Blev tvungen att skriva av mig. Vågen står still på minus 2 kg.

• jocelyn

Uppdatering; fortfarande bara minus 2 kg. Grrrrr..... Har haft en så stressig vecka att det inte blev någon ordning på maten. Hoppas kunna ta lite nya tag på måndag igen.

Jag tror jag dricker för lite vatten... Ska ställa en tillbringare med 1 liter i kylen och se till att jag tömmer en sån per dag, då vet man ju iaf att man gjort "ett rätt" sas.

Lycka till alla!

• jocelyn

Ånej, har blivit dunderförkyld + att det är snökaos = ingen möjlighet att träna. Svårt att äta när man mår kasst också...urk. Blir till att äta extra vitaminer och dricka mycket. Lika bra att ta det lugnt den här veckan.

Heja på ni andra så länge! *pepp pepp*

• jocelyn

Har funderat lite över varför så lite har hänt på viktfronten för mig..bara minus 2 kilo. Inte för att jag nånsin försökt gå ner i vikt förr så jag har ju inget att jämföra med, men jag trodde det skulle gå lättare faktiskt. Samtidigt vill jag inte hetsbanta eller svälta på något sätt, för då blir det ju ingen hållbar utveckling.

Jag använder också mina jeans som måttstock för resultatet! Har lovat mig själv ett par nya när jag kommit tillbaka till min "idealstorlek". Det är nära men inte riktigt där än så jag får vänta och hålla ut lite till ;)

Jag ska försöka träna lite mer och se om det inte är där själva problemet ligger nu, jag har ju faktiskt "bara" promenerat innan så jag lägger till lite övningar hemma och provar lite olika tränings-DVD. Om jag hittar någon bra ska jag lägga in tips här!

Men som sagt; först bli frisk från trista förkylningen, sedan träna!

• jocelyn

Fortfarande sjuk här, så det endaman orkar med är små lunkande promenader på ca 5-10 minuter. så tråligt! Jag ville ju ta i ordentligt nu!

• jocelyn

Åh vad trist det är att vara sjuk! Är ju faktiskt inte nyttigt att träna när man är sjuk så jag låter bli. Å andra sidan har min aptit försämrats så jag har gått ner 0,5 kg pga det. Men det räknas ju inte!

Tråk tråk. Hoppas det går bättre för er!

• jocelyn

Hurra! Minus 3 kg!

STG; vad menar du med att äta när du pluggar? Mellanmål eller som "snacks"? Om det är mellanmål så kan jag tipsa om keso+tomat+broccoli...det låter lite konstigt men är himla gott.

Snacks undviker jag när jag ska plugga...möjligen kan jag käka äppelskivor doppade i kanel...och till det något gott te. Då blir det ju som en fikastund i nyttigare version.

• jocelyn

Vet ej vad gäller popcornen...vad innehåller de egentligen?

Själv har jag gjort det till en regel att inte inta några kolhydrater på kvällstid (lite halvt GI-inspirerat) så istället käkar jag sallader med keso eller grönsaker och dip. Tog emot lite i början men jag vande mig snabbt.

• jocelyn

Ska väga mig på måndag eller tisdag... hoppas att det inte gått uppåt iaf!

• jocelyn

oj! Glömde rapportera. Fortfarande minus 3 kg. Jag antar att det här tar lite tid helt enkelt. Tur man inte har bråttom ;)

• jocelyn

Grattis! Hoppas nu att vi alla får skrika ut glädje här snart i tråden :)

• jocelyn

Rapport; -3,5 kg. Kanske det närmar sig nu? Eller så är det fel på vågen?

• jocelyn

Hurra! *pepp pepp*

Nu har jag syndat och "råkat" äta en sån där Mars Delight. Fy vad jättegod den var!!! Hoppas de säljer slut den i affären alt. inte köper in den mer ;)

Svar på tråden minus 5 kg