• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • anne på grönkulla

Hemskt gärna! Vilka grönsaker brukar du pickla?

Ha, 1,7 miljoner för ett hus? Det är bara liiite mer än vi betalade för vår lägenhet för snart 3 år sen...

• janos

Vad trist Rystall, men det är precis som du säger....det kommer fler hus!

• Rystall

APG: Vi betalade något mindre för vår lägenhet i Hbg men man får sätta det i relation var det ligger. Husen i ytterområdena i Kalmar är inte så dyra så detta är nästan blad det dyraste som sålts. Man skall ju kunna sälja det igen och få pengarna tillbaka om man skulle behöva det.
    Skall hämta receptet. Ett ögonblick!

• anne på grönkulla

JO, jag vet - vi köpte i Stockholms innerstad - så det gåååår inte att jämföra! Men kunde inte låta bli - vad lurad man är som prompt vill bo som vi...

• Rystall

Receptet är från en gamal dam jag brukade gå till när jag jobbade i hemvården för 15 år sedan. Tyvärr lever hon inte längre.

• Rystall

Nancys ättiksgurkor

3 kg gurka
    2 dl ättika
    1 kg socker
    1/2 dl salt
    Dillkronor
    Pepparrot (1kg-burkar skall ha 3 st 1cm-tjocka skivor i varje burk)
    Gula senapskorn

Skiva gurkorna i lagon tjocka skivor. Lägg gurkorna och sockret i en spann. Tillsätt salt och ättika. OBS inget vatten skall tillsättas. Täck över spannen med kökshanduk. Det skall stå luftigt alltså inget plast.
    Låt stå i 12 timmar

Lägg dillkrona och pepparroten i botten på en ren burl. Lägg i gurkorna och fyll upp med spadet. Lägg till sist i senapsfrön. Låt stå ett par veckor innan förtäring.

• Rystall

Åh vad jag blev sugen på saltgurka!

• Rystall

Jag är ingen pickelmänniska alls, förutom sån vanlig slanggurka som man lägger in till stek el köttbullar. Det är väldans gott!

• Rystall

ja! Vill du vara med? Önskas recept på nått? Jag har massor.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7