Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Äntligen fredag del 7

Synd - att det var dyrt o inte så gott menar jag.

Jo, du har så rätt - har faktiskt slagit huvudet i kaklet en gång när jag svimmade i badrummet (tassade ut i gryningen med maginfluensa). Då trodde vi nog att det var illamåendet jag blev så utslagen av, men det var nog lite hjärnskakning, för jag var helt borta i flera dar sen.

Men jag har lågt blodtryck och svimmar lätt, av smärta, illamående och sånt också. Har svimmat i famnen på min chef en gång också, ombord på ett flygplan!

• anne på grönkulla

Hmm, vad gillar ni? Sport, sol, storstad, kultur?

Ska ni vara borta på själva julen? Hur mycket har ni rest innan? Vill ni flyga långt eller stanna i Europa? Budget?

Helt frågeformulär här...

• anne på grönkulla

Hmm, storstad o juldagarna - knepigt, det kan ju vara rätt ruggigt väder i hela Europa o risken finns väl att en del är stängt... iallafall på juldagen. Å andra sidan kan man gå i fina julmässor om man är road av det.

Tänker spontant på Polen, Warszawa och Krakow är båda himla fint. Barcelona, kanske? Allt detta är ju dock katolskt, så då kommer frågan om hur stängt det är på julen. Petersburg, men det är nog kallt och rätt hög risk för typ väskryckningar o sånt, tror jag - inte varit där, men skulle gärna åka. Istanbul är ju en fantastisk upplevelse. Det kan jag ju verkligen rekommendera .

• anne på grönkulla

Vi förlovade oss i Lissabon, men det kändes inte riktigt som att det räckte för en hel vecka - vi var där över en helg. Kanske kan man även på vintern kombinera det med t ex golf i Estoril, om det roar er - eller nån annan utflykt på nåt sätt?

Jaha, detta var ett gäng lösa tankar från mig om resmål i Europa.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7