Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

*kramar om äpv*

Mysig fredagkväll tycks ni dock få alldeles oavsett! Och ni har ju varann i detta.

*kramar om igen*

• anne på grönkulla

Jag har faktiskt lyckats lite med det i höst, för en gångs skull - så ska vi försöka spara undan och lösa lite studielån o sånt (men arvet från pappa är grunden för att kunna göra det, sparpengarna blir bara lite på toppen av det). Sen ska vi se över hur vi sparar till pension och framtida boenden, tänkte vi!

Men såfort vi reser går det pengar - men en del i att spara lite är att jag börjar bli sååå prylmätt.

Jag tror f ö kanske jag lyckats gå ner 1 kilo denna vecka (har börjat med viktklubb.se) - har känt mig såååå missnöjd i höst.

• anne på grönkulla

Maken o jag har bestämt att inte ge varann julklappar utan resa veckan före jul istället - sen kommer vi säkert handla då ända... - det är ju då man hittar skojsiga saker...

• anne på grönkulla

Ja, nu beror det ju på hur jag sköter mig över helgen - ska officiellt inte väga mig förrän måndag morgon, men kan ju inte låta bli... Resultatet nu antyder att det KAN bli 1 kg på måndag - vi får se... - jag äter dock inget särskilt mer än att jag försöker undvika snabbmat och äta sånt jag själv lagat så jag har koll på vad det är i. Kunde jag förmå mig att motionera regelbundet så kanske det tom kan ge riktiga utslag på sikt...

Mitt mål nu är 5 kg tills i januari - eg skulle jag behöva gå ner 5 till sen, minst - men vi börjar såhär och ser hur det funkar. Mest är det ett experiment för att läramig vad jag äter och försöka hålla det på en rimlig nivå.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7