Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Stärkt av viktminskningen - idag är jag inte ens i närheten av den dagliga kaloriransonen men har ändå ätit lagat mat två ggr... ruschig dag dock och inget mellanmål på eftermiddan.

• anne på grönkulla

Skönt! nåt halvkilo hit o dit är ju helt OK - för mig är det mycket en lektion i att äta rätt och kanske lära mig motionera mer regelbundet också... målet är 5 kilo på 6 veckor nu och sen kanske 5 kilo till - det skulle inte göra nåt iallafall. Men maken oroar sig för mig...

Hilde, min mamma påstår samma sak - att hon aldrig varit så smal som när hon ammat (ja, det skulle vara nu, hon rasade i vikt häromåret). Nu är det 10 års åldersskillnad på mig o syrran och jag vet inte om det var skillnad mellan gångerna, dock.

• anne på grönkulla

Åh, vad skönt, äpv, att ni känner så - adoptera tycker jag känns så himla sympatiskt på nåt säät. Jag tror verkligen att man kan ha lika starka föräldrakänslor för ett barn utan det biologiska inslaget i föräldraskapet. Och som Rystall säger, bara att ha kommit till beslut brukar kännas fantastiskt skönt.

• anne på grönkulla

Janos har helt rätt - herr o fru äpv är helt otroliga i sin beslutsamhet och mod. All min beundran - det är ni värda med råge!

*blåser på cindys tå*

Svar på tråden Äntligen fredag del 7