Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Äntligen fredag del 7

Ja, är man nöjd med fördelningen ändå så finns det ju ingen anledning. Men är man missnöjd så kan det ju vara ide att fudnera på hur mycket tid var och en lägger ner och hur mycket fritid var och en får.

Vi gör det inte heller, inte ens när vi bor ihop. Vi jobbar båda 40-50 timmar i veckan och delar ganska lika på hushållsarbetet.

• anne på grönkulla

Ja, det är ju gulligt för oss vuxna, men han var så rädd stackarn... Det blir ingen tomte hos dem på julafton, tror jag!

• anne på grönkulla

Vad äter man när man GI:ar då?

Själv har jag gått ner 2 kilo på 2 veckor, trots att jag syndat som tusan... Men jag försöker tappert iallafall! så lite belöning är man ju värd för det - om så bara i form av framgång. Men kostymbyxorna sitter lite lösare.

• anne på grönkulla

Tack tack!

Jo, jag har ju gjort detta utan att göra annat än byta ut luncher med köpemackor mot hemgjorda lunchlådor (med rätt magra men matiga saker) i princip. Tycker jag är minst lika mätt som innan och har överskridit den kaloritilldelning/dag som jag föreslagits rätt rejält ett par gånger - ändå har det funkats hittills. Så jag tror inte att man måste ägna sig åt avancerade dieter utan kan koncentrera sig på att leva "vettigt", typ.

Svar på tråden Äntligen fredag del 7