Inlägg från: äntligen på väg |Visa alla inlägg
  • äntligen på väg

Äntligen fredag del 7

När jag väl försöker ta mig in i stan, hålla mig i rätt fil, undvika spårvagnar och cyklister, hitta en parkering där man FÅR parkera, betalat för parkeringen (ungefär lika mycket som för en enkel topp på HM ), och gått gator upp och ner för att hitta rätt restaurang (oftast regnar det oxå), så har de andra lagom hunnit äta upp och sitter och smuttar på kaffet.

• äntligen på väg

Fast jag är faktiskt bättre än maken på att köra statstrafik, men det vet han inte!

• äntligen på väg

Idag får vi grannar så vi är inte längre ensamma på udden! Deras hus blev färdigbyggt i veckan så nu står det en stor lastbil på uppfarten och det bärs för fullt.
    Konstigt att inte vara ensamma längre...

Å andra sidan har jag bott i lägenhet ungefär halva livet och i kedje -och radhus resten så det har väl eg varit mer konstigt att bo så här ensligt som vi gjort under detta året.

• äntligen på väg

Lååångt, för den som orkar.
    ATT:HILDE

Minns ni att jag & maken hade funderingar på att köpa till tomt i somras? Vi fick godkänt av lantmäteriet att göra en ny avstyckning men det visade sig att tomtägaren på den sidan (inte dom som flyttar in idag, utan andra sidan) begärde ett hutlöst pris för den lilla biten det handlande om (en liten vägkurva och en liten remsa tomt). Så vi avstod från att köpa och parkerar nedanför huset istället.
    Nu fick vi hem ritningar på att de tänker bygga ett garage ca 15m från vårt hus och på andra sidan om det ett tvåvåningshus. Och tomten är på över 2000kvm. Så då blir det tre hus tätt ihop på ett berg och ingenting runt om (dom på andra sidan var tvungna att bygga så nära, enda möjligheten med den tomten).
    Kommer nog se lite lustigt ut

• äntligen på väg

Tack Rystall, jag ska kolla det!

Granngodkännandet ligger fortfarande här opåskrivet. Vill dom ha det, så får dom väl komma hit och hämta det och då kan vi ju samtidigt prata lite om hur de tänkt . Kan ju vara käckt om vi nu ska bli grannar. Fast frågan är om de tänkt flytta in själva eller om de bygger det som en ren investering och säljer det direkt. Har fått intrycket att det är så.

Ang dina grannar, Rystall, de verkar ju riktigt otäcka

• äntligen på väg

*Skriver på baksidan av Sthlms-kartan: om jag hamnar i Kalmar, hälsa Rystalls mamma"

• äntligen på väg

APG: Har du ngt bra semestertips över jul. Typ en vecka, väder spelar mindre roll, miljöombyte viktigast???

• äntligen på väg

Nu kom katten in och han blir alltid sk*tsurnär jag sitter vid datorn. Han tycker att han borde få all uppmärksamhet

• äntligen på väg

Vi gillar sport, sol och storstad. Kultur... beror på. Tror nog storstad skulle passa oss bäst just nu.

Vi har tillsammans varit på charter, de klassiska ställena som Rhodos, Canarieöna, Kreta osv och jag känner mig en aning mättad på det. Sen har jag varit i Alperna, loved it!, men det var inte riktigt säsong där i dec. Vi har varit i London, fantastisk stad! och det har varit ett starkt alternativ för oss i våra funderingar. Känns som det får bli Europa iom att vi bara kan va borta en vecka. Vill vara borta på självaste juldagarna.

• äntligen på väg

Åhå, grattis herr och fru ApG på 14 månaders dagen!!!

Svar på tråden Äntligen fredag del 7