Inlägg från: Hej baberiba |Visa alla inlägg
  • Hej baberiba

Oups lite snabb... 6

08:an

Har mailat dig:)

• Hej baberiba

Dallis

Är det skönt med en snabbis:D:D:D:D *ASG*:D

• Hej baberiba

Dallis

Jag vet:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

När ska du joppa?

jag pyser på lunch nu är tebax vid 13:D

• Hej baberiba

jalf

:D:D:D:D:D:D:D:D nä det fattade inte jag:D:D:D:D men så är jag inte så kvick i hjärnan idag:D:D:D har bara inredning och smink i huvudet idag:D:D:D:D:D

Ska på sminkkväll i en butik i stan och jag ska bli sminkad:D + shoppa en massa smink av märket id:D så ikväll flödar pengarna hos cheers:D:D:D:D

Husbandet målar ett rum därhemma och jag är helt inne i färg och design:D

• Hej baberiba

jalf

Vi målar ett lite mindre rum där vi ska ha vår dator och min keyboard och lite pärmar - ett litet kontor/allt iallo pysselrum:D...Där vi har dessa saker idag är ett mindre rum som passar vår lilla skrutt när han/hon kommer till oss + att det ligger nära vårt sovrum. Vi målar i färgen mio mandel och sen blir det en fondvägg som heter mio öhhh..kommer inte ihåg nu den liknar lite mio kanel....kanske att den heter mio mörk...äsch kommer inte ihåg nu...får kolla vad det står på burken...Snyggt blir det:p.

Hemlisen vet vilket rum vi målar i:)....

Det var trevligt på sminkpartyt igår:) jag blev sminkdockan:p som hon demonstrerade allt på och jag fick en festsminkning:p jag tyckte färgen var lite lite för mörka för mig...Det sa hon till mig sen när jag och min kompis var ensamma kvar då var klockan typ 21:45:o....det var nämligen vi två som skulle shoppa loss lite:D....de andra gick bara hem typ...så tjejen som höll i partyt blev besviken:( hon tyckte liksom att alla fick fina sminkningar och sen bara gick dem när allt var klart vid 21. Hon menar på att går man på ett sminkparty så är man väl ändå lite sugen på att köpa ngt...:o...och har ett intresse för id....men ikke...men hon tjänade pengar på mig och min kompis iallafll så jag tror att kvällen gick ihop för henne ändå:D

Jag använder id sen tidigare men inte ögonskuggorna och penslarna. Jag använder deras foundation med tillhörande borste och sen en concealer med tillhörande borste. Det är dessa två saker man brukar börjar med. Första gången man handlar så blir det dyrt för man ska ju ha borstarna till. Men sen blir det bara själva foundation eller concealer...

Jag shoppade igår tre ögonskuggor och två penslar till dessa sen köpte jag ett lipgloss.

Glömde säga att jag har ögonbrynsgelén också som är genomskinlig och lägger brynen till rätta och det håller hela dagen.

Oj vad långt det blev.

Jag kunde egenligen bara summerat detta med ett par ord:D.....JAG ÄR FAST I ID, I LOOOOOVE IT:D

Du blir inte besviken, jag lovar:p

• Hej baberiba

Ska tillägga att jag hade presentkort:D så det blev inte våldsamt dyrt + att det var 10% rabatt:D

• Hej baberiba

Ska tillägga en sak till:D och det är att jag hade denna tjej som sminkös på vårt bröllop och då hade jag id och var supernöjd...det såg så naturligt och snyggt ut:p det var då jag blev kär i id:D

• Hej baberiba

jalf

Id:s foundation är i puderform men när man borstar in det i huden så blir det lite krämigt men otroligt fint och jämnt..d.et är så lättarbetat och man ser naturlig ut...blir inte lager på lager....liksom...

Om du har lätt för att bli glansig i ansiktet så ska du först ha concealern i id är oxå i puderform...sen tar man foundation och sen ett puder som heter Weil som tar bort glansigheten....:p

Det som är bra med id är det är naturligt och huden kan andas, blir inga tilltämpta porer osv.....

Där du handlar id så be att få en demonstration hur du går till väga med foundation osv....för foundation är så att du öppnar locket....tar fyra hål med en nål eller nåt (ta INTE bort skyddshinnan) sen skakar du ut lite i locket sen tar du den här spec. borsten och snurrar den runt i locket sen skakar man av penseln på lockkantan och sen arbetar man/gnor in detta i ansiktet. Concealern funkar lika fast där är det en annan pensel som man mer ska trycka in pudret i penseln och sen skaka av vid lockkanten....:)

Det låter kanske lite omständigt men det är det inte....Det är så superlätt och smidigt att använda.:p

Jag är en trötter på morgonen och har inte tid att hålla på en massa med ansiktet och eg. inte alls gillar att hålla på med smink....och id passar verkligen mig:) + att det passar även till alla sminkgalningar också:D....du gör vad du känner passar dig bäst med id.

Jag går upp på morgonen typ 07:25 och är på joppet vid 08:10:o då fattar du att det inte finns mkt tid för mig att sminka mig:o jag tar oftast bara foundation och concealer...och idag då ögonskugga...:p Jag lägger största delen på mitt hår:p det är min grej:p

Jag rekommenderar verkligen id. Min kompis har blank/glansig hud....och hon är supernöjd med id....Hon är fast:D och vad fin hon är i detta märket. Hon använder Foundation, concealer och Weilen.:p

Sen finns det princesspuder:p är :[dyrt men så coolt att har på fest:D är lite glitter i det:p....men det får cheers vänta med:D:D:D:D få samla på mig lite presentkort först:D

• Hej baberiba

jalf

Då är det du och jag och hemlisen som shoppar loss:D:D:D:D:D:D

Ja det ser ut att bli snyggt i rummet:p sen ska jag leka inredningsarkitekt:p
    :D ska bli kul:D jag bestämmer/designar och husbandet får snickra:D:D:D:D:D:D

• Hej baberiba

drea

:o va vad säger du:o pratar jag med mig själv:o
    :D:D:D:D

Ja du har rätt jalfen har inte hört mig de sista timmarna:o hon torkar kanske spyor och :[
    :D:D:D:D:D:D

Svar på tråden Oups lite snabb... 6