• Fru Calice

Nu har även jag en bröllopshemsida!

Hej på er!

Tänkte bara berätta att jag gjort en hemsida om vårt bröllop. Fick tips här på BT om en lätt sida!

Den är inte helt klar ännu, men mycket finns där. Så om ni vill kika in och kolla så gör gärna det. Det vore även roligt att få veta vad ni tycker om den, eftersom den är så ny och jag inte hunnit få så mycket respons. Ris o ros mottages tacksamt!

Kram på er!

anna-o-nicklas.weddingannouncer.com/welcome.html

• Svar på tråden Nu har även jag en bröllopshemsida!
  • brud2007

calice:

Verkligen en snygg hemsida ni har. :) Försökte själv göra en till oss men jag får inte ändrat textstorleken. Har du några tips på hur man skall få texten större?

• Fru Calice

brud2007
    Jag har inte heller lyckats ändra storleken. Om någon vet hur man gör är jag glad för alla tips! Det enda jag gjorde var att ändra till typsnittet Verdana. Då blev det lite större.

• Fluffbullarna

Jättefin sida! Och det låter som om ni hade en underbar dag, grattis!

• TezzAmore

Ni som undrar hur man gör för att ändra storlek på texten. Menar ni då på weddingannouncer.com?

Jag har en hemsida där med och hade åxå lite strul i början. Jag gjorde helt enkelt så att jag skrev texten i den storleken jag ville ha i ett vanligt worddukument. (Tänk på att det inte går att använda någon annan stil på texten än vad finns att välja på på hemsidan)

När jag var klar med texten i word kopierade jag den. (Tex. knapparna Ctrl+C)
    Sedan klickade jag på den lilla rutan "klistra in från word".
    Då komm det upp en ruta.
    Där klistade jag in texten. (Ctrl+V)
    Sedan MÅSTE man avmarkera rutan "Ignorera typsnittsdefinitioner." Annars försvinner wordinställningarna i texten.
    Sedan är det bara att klicka på ok!

Hoppas att ni förstår min förklaring! Lycka till!

• Fru Calice

Tack så mycket TezzAmore! Ska försöka med det!

• brud2007

Tack så mycket för tipset, TezzAmore!

• Fru Calice

Nu har jag lagt in liter fler foton mm på sidan. Kolla om ni vill!

• TezzAmore

calice: Nu har jag läst igenom din nogranna beskrivning av er bröllopsdag. Jag fick tårat i ögonen av er berättelse! Ryser bara av tanken på att jag själv ska gå upp för altargången nästa år! Mycket fin hemsida dessutom!

• Fru Calice

TezzAmore - Tack!
    Ska erkänna att jag själv oxå får tårar i ögonen när jag läser igenom den eftersom jag då minns allt mer i detalj o minns alla känslor jag hade då. Underbar dag!
    Lycka till på er stora dag!

Svar på tråden Nu har även jag en bröllopshemsida!