• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • klotjohanna

Lightfish: Gud vilken fin klänning!!!! kommer bli kanonfint med en spetsslöja!

• Andromeda

Hej Brudar,
    Har haft mycket för mig men igår kväll, provade jag att göra en inbjudan. Hittade ett typsnitt som jag kunde ladda hem, som jag verkligen gillar! Sen klippte jag ett 15x15 kort, stämplade med texten inbjudan och ett par vigselringar och det blev faktiskt bra Saknar bara en stämpel jag sett tidigare på nätetet men som verkar vara borta nu , den hade jag tänkt ha på sidan längs med kanten lodrätt..suck, varför köpte jag den inte när jag fann den direkt..
    Fixat och trixat:
    Kyrka bokad
    Präst bokad
    Prel. bokad catering(mat ej best)
    Inbjudan börjar ta form
    Ring tittat på, ej bestämt
    Typ av bröllopsklänning är ev bestämd.
    Letar sångare till bröllopet.
    Festlokal bokad

• lightfish

klotjohanna

Tack snälla!! Jag är verkligen supernöjd och den är sååå bekväm (om man nu kan säga det om en brudutstyrsel)Jag var lite insnöad på en annan klänning men det skavade mig rejält på armarna-

Hoppas du hittar en bild på klänningen som jag kan få se :)

• lightfish

Andromeda

Kul att provgöra inbjudningarna. Och kul att det gick så bra! Trist bara med stämpeln du ville ha som du nu inte hittar. Jag köper på mig saker som jag hittar bara just för den sakens skull. Min klänning hittade jag i augusti och köpte den då bara för att den inte skulle försvinna.

Vad är det för klänning som du är sugen på? :)

attans, hade skrivit så mycket. och sen råkade jag ta bort det

Ni som bor i sthlm och örebro (med omnejder såklart) vi kunde träffas hos mig i eskilstuna/på något fik. det är lite mittemellan. det kasnke är någon mer än jag som hade tycket att det var kul?

lightfish jag tycker att er lokal er jättemysig ut, ska ni ha rosa färgtema också?

och nu postade jag det innan jag var klar..... *suck* inget fungerar efter ett glas vin

klotjohanna: hade varit spännande att se en bild på ditt hår.

Andromeda: vad hette typsnittet? Jag letar efter ett fint. har hittat ett som heter Jane Austeen (som var gratis), men jag vet inte, det finns ju säkert finare

• Andromeda

lightfish: Jag har hittat en som är typ som ett "linne" upp till, kantigt urringad och med chiffong ärmar som jag tror passar mig. Jag är inte den smala typen tyvärr :(

Elisabet hjärta Christian :
    Den var jättefin den fonten !
    Här är fonten jag hittade
    Flaemische Kanzleischrift, Regular
    www.abstractfonts.com/category/50/Curly
    Hittade massor av gratis fonter på abstactfonts :)

• Gabbies

Oj vad det pratas på här nu! Vad roligt!

Lightfish: du verkar ha precis likadant hår som mig.. Fast jag har dock bara ner till axlarna.. Men inget funkar att göra med mitt hår och hur mkt hårsprey man än har i så sitter det max en timme sen är det kört.. det e skit!

• Andromeda

yippie, jag hittade stämpeln till slut :)
    Nu ska jag bara betala den så skickas den till mig !!
    Hurra

Har hittat en fin sång att sjungas ev i kyrkan av sångare den kändes harmonisk och skulle passa i kyrka också.
    www.hallengren.se/maria/ljud/var_dag_Maria_Hallengren.mp3
    Funderar även på
    Älska mig för den jag är
    och
    Den här stunden

;)

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2