• Elisabet hjärta Christian

14 juli 2007 del 2

9 månader kvar

Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007

• Svar på tråden 14 juli 2007 del 2
  • Gabbies

haha jag bara e sån som person, jag blir galen om jag inte har allt klart för mig, då kan jag inte sova om nätterna.. :)

Såhär går det för oss:
    *Vigselförrättare bokad
    *Festlokal bokad
    *Tårta bokad
    *Gästlista är klar
    *Budget
    *Klänning är uttittad men ej beställd
    *Brudskor köpta
    *En del bordsdekorationer är köpta
    *Inbjudningar uttänkta, men fortfarande en del frågetecken.
    *Ringen ska beställas i mellandagarna.
    *Vet vart vi skaköpa brudbuketten

Detta måste vi fixa (snarast):
    *kläder till honom.
    *Mat
    *Vigselprogram
    *VIGSELPLATS!!!!!!
    *Fotograf
    *Hår och smink.
    *Tysklandsresa för att köpa in alkoholen
    *Underkläder

och underhållning/musik

jag vill ha en stråkkvartett som spelar under vigselakten och när den är klar.
    Undrar var jag få tag på det (utan att det blir för dyrt)

• Ting

Elisabet hjärta Christian: Kolla med olika musiksällskap, eller med violinlärarna på någon musikskola kanske kan de spela eller så känner de alltid andra musiker som de kan rekomendera. Adolf Fredriks musikskola?

• Ting

Japp, nu åkt4e de sistareservera datumet" magneterna iväg med julkorten.

• catte

På julafton ska jag och min m2b kolla på vigselringar i england, ska bli så spännande!!! Har bokat tid med en juvelare på morgonen - få se om det finns någon ring som faller mig i smaken...

• Örebroare

Hallå på er!
    Hoppas ni har haft en mysig jul! Det har jag!

Längesen det hände något här, hur går det med inbjudningskorten? Jag hade tänkt att skicka ut korten i början på januari men nu blir det nog tyvärr inte så... Jag skar ut alla inbjudningskort och sen ångrade jag mej, färgen var inte rätt, så jag returnerade de oanvända papprena och skickade efter nya!

Den här gången blir det vanliga vita bazzil bling, bättre än skrikigt babyrosa... Problemet är bara att de vita papprena inte finns i lager, så jag har inte fått dom än, suck...

Som sagt, hur går det för er andra och när tänker ni skicka ut inbjudningskorten?

Snart är det 2007, VÅRAT ÅR!!!!

• klotjohanna

Det går sådär. I onsdags var vi och provade klänningar. Allt blev dumt. Det blev stressigt och jag kände mig tvingar att bestämma mig. Det slutade med att jag hyrde en klänning som kändes ganske bra och min sambo och bestmen hyrde sina kläder. Jag fick betala 4000 för min klänning och hon sa till mig att jag inte skulle hitta någon att köpa i den märket (romantica) under 10000. Idag var jag och min mamma i en annan affär och jag hittade en mycket finare fast samma märke. Den kunde man bara köpa och den kostade 5500. Både jag och min mamma tyckte att den va jättefin så nu vet jag inte hur vi ska göra. Den låg över min budget plus att vi redan har betalat handpenningen på den andra klänningen.... suck......

• Gabbies

Jag vet inte riktigt hur det går med våra inbjudningar eftersom min kompis fortfarande jobbar på layouten. Men jag litar fullt på att det går bra, det är ju långt kvar till vi ska skicka dem. Vi ska däremot skicka våra save the dates snart, ska bara få min M2b att fila lite på sin del av gästlistan först, kanske e läge imorrn.. :)

• Ting

Papperna är inlämnade till tryckeriet för beskärning och texttryck. De börjar arbetet med våra inbjudningar den 2 jan. Pratade med tryckeriet igår. Placeringskorthållarna går det lite segare mer. Det har varit lite mycket kring jul. 4 födelsedagar nästa vecka men efter det skall väl det börja flyta på. Hoppas jag iallafall. Fakturan för festlokalen är betald. Vigselprogrammet klart skall bara skickas in till tryckeriet.
    Gott Nytt År på er alla!

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2