14 juli 2007 del 2
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
9 månader kvar
Tråden är för alla vi brudar och brudgummar som gifter oss den 14/7 2007
eftersom jag jobbar med designprogram i mitt jobb gör jag designen på våra inbjudningskort själv, sen får jag dem "tryckta" via jobbet
catte: jag sak gifta mej den 14 juli 07:)
har kommit en bit i planeringen , men borde ha kommit längre!!
Men plugga och jobbar och det tar så mycket tid
God kväll tjejer!
Nu har jag varit och shoppat underkläderna att ha under brudklänningen, så skönt när bitar faller på plats :) Visst för att de kostade 998kr för trosor och en balconette bh med avtagbara axelband men ska det vara perfekt så :D
Hur går det för er andra? Kyrka, festlokal och sånt bokat?
vi håller på för fullt med inbjudningarna här.. min kompis håller på att jobbar med designen..
Vad ska ni ha för design då tjejer och vad har ni för färger?
Jag har precis fått hem material som jag beställde från nätet och har idag börjat sätta skärmaskinen i papprena....oooo,läskigt! speciellt med tanke på att jag inte alls är någon van pysslare!
Jag fick lite ångest över färgvalet också, vi har nämligen valt att göra rosa inbjudningskort! Det blir jättefint som färgtema, men vad kommer alla M2bs killkompisar tycka när de får ett rosa inbjudningskort med vit rosett på? *panik*
lightfish :
Underkläder har jag inte ens börjat tänka på,jag har ju ingen klänning än!
Men kyrka och festlokal är iaf bokad sen länge!
vi har tatty teddy som tema för bröllopet som korten kommer att prydas av ett bröllopspar med dom nallarna.. på baksidan sitter vårat monogram.. färgerna är lila och vitt.. inuti korten har vi ett tunnare papper som själv inbjudan står på som är lila.. sen runt om kortet tror jag att vi ska sätta en lila tapet, som alltså sluter om hela kortet.. bara typ 6 cm brett bara.. aja låter konstigt men det blir nog bra.. :)
Kul att alla är på G i alla fall med något :) Skönt att höra att vi kommit ungefär lika långt (eller kort om man vill det? ;) )
Anledningen till att jag har min klänning klar är att jag var helt säker på att jag skulle börja plugga heltid nu från och med januari men det blev inte så :( Så då tänkte jag ligga före i tiden odh fixa inköp av kläder och dyl... Men nu så känns det ganska skönt i alla fall att veta att den biten är klar.
Snart är det dax för oss också att börja med inbjudningarna, blivande mannen brukar säga att han vill designa dem men jag vill ju också vara en del i det :) Hur som helst så kommer de bli enkla oavsett :)
Jag längtar nästan tills allt är över när man får se allas fina bilder :D
Detta e vad vi har klart i övrigt:
*Kyrka bokad
*Festlokal bokad
*Solist bokad
*Tärnor tillfrågade och tackat ja
*Bestman tillfrågad
*Mat ingår i festlokalen och vi har ungefär bestämt meny
*Gästlista är klar
*Save the date klart och skickas snart
*Budget
*Klänning är bokad men ej beställd
*Brudskor köpta
*Frockcoat till mannen köpt
*Brudnäbb tillfrågad och tackat ja
*Det mesta bordsdekorationerna är köpta
*Caketopper
*Tiara
*Bröllopsnatt bokad
*Reserverat rum till långväga gäster
*Smin och hår bokat
*DJ bokad
*Fotograf bokad
Vi vet att vi vill ha och hur det ska se ut:
*Inbjudningar
*Festprogram
*Vigselprogram
*Min ring
*Brudbukett
*Resten av dekorationerna
*Väst och plastrong till mannen
*Florist
*Smycken
Gabbies, gud vad långt du har kommit, nu sätter du press på oss andra
Nä jag skoja bara vad roligt att ni har så mycket färdigt.
Efter jul blir det till att sätta igång på allvar med planeringen