• Jennybelle

Råd behöves till bröstförstoring!

Hej!

Jag ska göra min bröstförstoring den 31 oktober på Akademikliniken.
    Jag står nu i valet mellan att välja storlek på implantatet. Ska välja mellan 295 MF eller 335 MF.
    Jag är 18 år, 162 cm, väger 50 kg och är 75 cm runt bröstkorgen. Vill ha en C-kupa typ. Inte större än det. Vill ha ett par bröst som passar till min kropp men samtidigt inte för små.
    Ngn som vill ge några råd?

• Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!
  • pickolina

Beror på var man bor... Det är inge som helst problem att hitat storlekar i sthlm i alla fall... Jag har haft alla möjliga storlekar och har just nu 75F... No problemas! Dock är det dyrare och inte lika stort utbud, men det blir bättre och bättre hela tiden....

Om du känner så, att du hellre får lite mindre än du kanske räknat med än att de kanske blir större än du räknat med.. Då ska du ta de mindre tycker jag!

Jag skulle personligen gärna ha mindre bröst... Jag har haft alla möjliga storlekar och B/C är en optimal storlek tycker jag personligen. Men som sagt, man måste ju gå efter sitt eget tycke.. Finns ju så många som inte alls tycker och tänker som jag gör.

• martinibruden

Jag skulle tagit den större storleken helt klart. Det som de flesta ångrar efter en operation är att de la in för lite. Det rådet som brukar ges när man velar mellan 2 storlekar, är att välja det större alternativet. Jag valde själv mellan 335 eller 370 och jag valde 370 och jag har inte ångrat att jag valde de större en enda sekund. Jag hade en aa-kupa innan och gick till 70 DD. Jag tänkte precis som du att jag ville ha proportionerliga och att jag skulle vara nöjd med en b-kupa.Men när man ändå gör det här ingreppet är det bra att fundera noga, det är ju inte så att du kommer ha lust att göra en ny förstoring snart igen.
    Jag är smal, har 65-70 i omkrets och är 1,70 lång. Mina bröst kräver nu en dd-kupa men jag lovar de ser inte så stora ut. Silikonbröst blir rundare och fastare än vanliga (även om man väljer sk anatomiska) och ser mindre ut än vad riktiga skulle gjort med samma storlek.Jag ser nog ut som en typisk c-kupa.

• pickolina

Njae, jag håller inte alls med... Många påstår att det är så men... Jag har exempelvis haft DD-kupa i både fejk och äkta och det skiljer sig inte ett smack... :D

Jag kan däremot hålla med om att många tror att storlekarna är mycket större än de verkligen är...

• Jozzylecter

Pickolina, Jag bor ju i för sig ute i bushen... :D Kanske är därför. Eller så är det mina breda axlar som ställer till det. Ja ja, jag skulle i alla fall vilja ha mindre. (Har nu D)B/C vore det bästa!

• pickolina

Jozzylecter
    Okej.. Ja numera så finns det ju oftast upp till D-kupa i alla vanliga affärer. Ibland tom större... Det blir allt vanligare med större storlekar i butikerna, som tur är... Bor man i sthlm finns det många specialaffärer. NK, Åhléns och Debenhams har oxå ett brett sortiment på storlekar numera... :) Det har gått framåt väldigt mycket de senaste åren...gudskelov... Borde väl komma till de mindre städerna oxå med tiden.

En kompis fick höra att man kan beställa hem vissa modeller i större storlekar på Twilfit. Så testa att fråga dem tex...

• Swing

Jennybelle: Jag har 360g implantat. Gick från 75B till 75D (DD i vadderade, lite stelare kupor).

• Jennybelle

Ok. Men visst är det så att anatomiska gelehallon implantat är större än runda gelehallon?

• Swing

Vet inte riktigt vad du menar med större. Implantaten är droppformade fylligare nertill.

• martinibruden

Jag tror inte att anatomiska och runda skiljer sig annat än i formen. Sätter man in 360g så är det 360g varken mer eller mindre men formen kan ju naturligtvis skilja sig och det ena kanske upplevs större.

Pickolina,
    Nej "riktiga bröst" är kanske inte större än "sillisar" eller om det var tvärtom, men många köper fel behåstorlek tror jag. Jag har en vän som har gigantiska bröst, ja säg 3 gånger omfånget på mina minst och hon får in dom i c-kupa. Jag däremot kan med mina silikonbröst få in dom i 75c men eftersom de är rundare och min bröstvårta sitter rätt högt upp så ser D eller E mycket bättre ut och känns bättre också. I en c-kupa blir det som att vårtgården syns ovanför kupan om du förstår.

• Jennybelle

Måste ha bestämt mig tills imorgon! Så jobbigt det här!!!
    Dem får inte bli för stora men de får fan inte bli för små heller!!!

Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!