• Jennybelle

Råd behöves till bröstförstoring!

Hej!

Jag ska göra min bröstförstoring den 31 oktober på Akademikliniken.
    Jag står nu i valet mellan att välja storlek på implantatet. Ska välja mellan 295 MF eller 335 MF.
    Jag är 18 år, 162 cm, väger 50 kg och är 75 cm runt bröstkorgen. Vill ha en C-kupa typ. Inte större än det. Vill ha ett par bröst som passar till min kropp men samtidigt inte för små.
    Ngn som vill ge några råd?

• Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!
  • pickolina

martinibruden
    Jo jag tror att det är där skon klämmer, att majoriteten av alla kvinnor köper fel storlek. Å då blir det kanske en lite skev bild på hur stort en viss storlek faktiskt är. Sedan är det ju även så att man inte kan bh-storlekarna oxå. Ex. min syster som har myyyycket större bröst än mig, men hon är så pass mycket bredare runt ryggen så hennes kupstorlek blir ju ändå lägre, vilket kan uppfattas då som att hon skulle ha mindre bröst än mig.... Vilket alla kan se att hon inte har.... *s* Så, alla de där ideérna som folk har tror jag bottnar i ren okunskap. Det skiljer sig ingenting mellan naturliga och fejk. Inte på just det sättet i alla fall..... Annars skiljer det sig ju ofta mycket så klart....

• pickolina

Jennybelle
    Jag vill bara säga en sak utifrån min personliga åsikt. Jag tycker att B/C-kupa är snyggast och skulle gärna ha mindre bröst själv.. MEN en D-kupa är inte jätte stort så om du skulle välja det större implantatet och det skulle resultera i en D-kupa så tror jag inte att du skulle tycka att brösten var så stora som du kanske tror nu innan. Det är ju dock en ren spekulation från min sida. Men D-kupa är inte så stort faktiskt....

• martinibruden

Jag håller med pickolina. D-kupa är inte stort. Mina bröst är inte stora ;)
    Välj det större alternativet är mitt råd. Du kanske tvekar nu, men efter op är du nog glad om du valt det större. Om du känner att de inte får bli för stora men inte heller för små så tror jag 335g blir bra.

• Swing

De flesta jag hört, även jag, känner direkt efter op att "-Oj, jag hade nog kunnat välja en storlek mindre".
    När det sen gått ett antal månader, svullnaden är borta och musklerna inte längre så spända så tänker man i många fall "-Jag hade nog kunnat tänka mig en storlek större..."
    Man har helt enkelt blivit van, det känns inte stort, man kan inte fatta att man haft de där "gamla" brösten (eller inga alls). Har man sen inte tagit FÖR stora implantat och inte berättat så har omgivningen kanske inte ens märkt något.

• pickolina

Swing
    Yes, instämmer helt å fullt...

Många kan tom vilja göra om operation och göra dem ännu större.. Detta pga att de vant sig vid sina större bröst och inte längre tycker att de är tillräckligt stora. För i huvudet har de varit så inställda på större bröst och efter ett tag känns de ju inte större... Ungefär som någon som går ner i vikt och själv inte kan se det... -Det är en farlig fälla att fastna i...

Men, jag tror att det kommer bli jätte bra vilket som. Skillnaden på de implantat du väljer mellan är ju inte så stor så skillnaden kommer bli marginell faktiskt.

Men, oroa dig inte för att en D-kupa ska bli superstort. Självklart tycker alla olika men en D-kupa på en smal tjej är faktiskt inte så stort.

Du säger att du är mer rädd för att de ska bli för stora än att de ska bli för små... Jag vet inte varför men jag får känslan av att det är tvärtom faktiskt och därför skulle jag råda dig att ta de större. För jätte bamsiga kommer de inte bli oavsett... ;) Den oron kan du lägga ner....

• Jennybelle

Hej!

Jag har tills imorgon på mig. Har inte bestämt mig än, men måste ringa imorgon och säga, då är det sen det bestlutet som gäller. Alla verkar råda mig till MF 335.
    Bara rädd att det ska bli så stort!
    Men får se hur jag gör. Har ju ett litet tag till på mig! Tack för alla råd iaf!

• pickolina

Jennybelle
    Hoppas du kommer fram till vad som känns bra för dig...
    Hade det varit jag själv så hade jag valt de mindre..men det är ju JAG..och som alla andra säger så skulle de valt de större... Det är jätte svårt! Å tyvärr är det ju bara du som kan komma fram till vad som är rätt för just dig.

• pickolina

Fråga kirurgen vad han/hon tycker och tänker... Vilken storlek som han/hon tror skulle bli snyggast till din kropp.

• Tjej87

jag blir ju jätte nyfiken, hoppas att det har gått bra! du kan väl skriva sen hur det gick!
    inte för att ja har några tankar på o förstora brösten..men man vet ju aldrig

• lusen76

Jennybelle. Hoppas allt går bra. förstår om du är nervig nu när det snart är dax. Jag op på akademikliniken i onsdags, supermysig personal. Allt gick bra. Vill bara önska dig lycka till!

Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!