• Jennybelle

Råd behöves till bröstförstoring!

Hej!

Jag ska göra min bröstförstoring den 31 oktober på Akademikliniken.
    Jag står nu i valet mellan att välja storlek på implantatet. Ska välja mellan 295 MF eller 335 MF.
    Jag är 18 år, 162 cm, väger 50 kg och är 75 cm runt bröstkorgen. Vill ha en C-kupa typ. Inte större än det. Vill ha ett par bröst som passar till min kropp men samtidigt inte för små.
    Ngn som vill ge några råd?

• Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!
  • Swing

Är du mer eller mindre plattbröstad nu så gå för den större storleken!
    Själv höll jag på att nojja ihjäl mig dygnet runt i flera veckor över att välja 40g mer eller mindre. Valde den större storleken och efteråt förstod jag att 40g hit eller dit inte gjorde någon större skillnad, men med hänsyn till min egen kropp hade de mindre nog blivit för små. Förvirrat, eller hur? Lycka till!

• Jennybelle

Hej!

Ok. Men vad har du själv för storlek på dina implantat? Alltså jag är så rädd att dem ska bli för stora, men ändå att jag också ska där och tycka att dem blev för små! Måste bestämma mig nästa vecka! Jag är 75 cm runt bröstkorgen och fyller inte ens ut en A-kupa idag!

• pickolina

Har du gjort ristestet???

För övrigt så tror jag inte att skillnaden mellan 295 och 335 är så ofantligt stor...

När jag op mig så var jag 162-164cm och vägde 50-52kg...kanska lika alltså... Dock hade jag redan bröst innan, så där kan jag inte riktigt jämföra... Men, jag la i alla fall in 270 och fick en bh-storleksökning på 2 strl.

• Jennybelle

Hej!

Ja, jag har gjort ristestet. Gillar 295 bäst då. Alltså typ 3 dl kokt ris.
    Men är det så att 50 gram "försvinner" när man lägger bakom bröstmuskeln?
    Jag vill ha en 75C. Min läkare sa att om jag ville ha en C så skulle jag köra på 335 och att 295 typ blir en b. Men har lite svårt att tro det när man kollar på bilder på andra och läser om andra.

• pickolina

Hmm, jag har nog oxå lite svårt att tro på vad din kirurg sagt... Om man ska gå efter bilder man sett och vad man läst. Men det är ju oxå så väldigt individuellt. Det verkar i regel vara så att allt mellan 250-350 (ungefär) ger en ökning på 2 strl, beroende på personens egna fysik osv... Det där om att en del försvinner när man lägger bakom/delvis bakom muskeln vet jag inte. Olika personer säger olika saker och jag hade dem framför så jag har ingen egen erfarenhet. Det är svårt det där med storlek...

• Jennybelle

Okej.
    Just nu har jag typ bestämt mig för MF 295. Får hoppas att jag hamnar på en C-kupa då.

• pickolina

Du får tänka så här... Vilken skulle vara värst? -Att de blir mindre än du räknat med och du kanske får en B-kupa? Eller -Att de blir större än du räknat med och du kanske får en D-kupa?

För exekat vilken storlek ett implantat på 295 respektive 335 kommer att ge kommer du aldrig kunna vara säker på. Om du dessutom är alldeles för "insnöad" på en specifik storlek är risken mycket större att du blir missnöjd, i onödan...

• pickolina

GAH, vad trött jag blir på alla slarvfel när man skriver... *s* OT men...

• Jennybelle

Det skulle vara värst om de blev för stora faktiskt.

• Jozzylecter

Utan att veta något om implantat, men ägare till naturligt stora :D, så ta den mindre storleken. Du verkar vara ganska liten och nätt; kan bli (mycket) svårt att hitta kläder om dina bröst blir D-kupa. Stora bröst är överreklamerat, imo. Blir de lite för små kan du alltid köpa en vadderad/gelé-BH och få samma utseende under kläderna.

Lycka till!

Svar på tråden Råd behöves till bröstförstoring!