• midsommarbrutta

Det behöver inte kosta mycket!

Ser att många är stressade över kostnaderna, jag tycker själv inte att man ska lägga mer pengar än vad man verkligen har råd med.

Mitt första tips är att köpa begagnad klänning, blocket.se eller tradera är billigast. Leta billig lokal, gör så mycket som möjligt själva:
    -köp billiga ljuslyktor och pynta
    -sy egna dukar eller köp lakan
    -beställ inte bröllopstårta utan tårta
    -leta efter en bra vettig florist som inte tar ockerpriser
    -med metalltråd och pärlor kan du ordna dekorationer till glasen för några ören styck
    -gör egna inbjudningskort, menyer, sånghäften eller vad ni nu vill ha, fint papper i pappershandeln behöver inte vara dyrt.

Vi gör allt ovan, jag sminkar mig själv och ordnar frisyren, näbbklänningar blir från typ H&M eller begagnade, letar väst beg till blivande maken.

Vårt bröllop får inte kosta mer än 15000 ch jag tror att det blir ca 40 gäster, jag ser det nästan som en sport att få det billigt men ändå lika bra som ett för 50000:- :D

• Svar på tråden Det behöver inte kosta mycket!
  • midsommarbrutta

Cezi - jag såg rosbladen på ikea men bara i gult, ska leta efter de rosa nästa gång jag är där!

nencer - jag köpte min Nixa (352) beg med frakt för 800:- så det beror lite på var man letar och om man har tur:) Men det låter jättebilligt för en måttsydd klänning, bara det man får är av bra kvalité så.

• Cezi

Vad synd att de inte var där, i Helsingborg var det fullt på hyllan :)

• gift sen juni

nencer
    du kan råka ut för tull och moms då blir det inte lika billigt....

• Cezi

Vill bara berätta att jag lyckats få tag på en ny klänning 300:- under vårt maxbelopp på klänningskostnad :)

Det är lagerrensning på Anina i Helsingborg och jag var där igår och gjorde mitt klipp, den har kostat 5800:- innan. Det var till och med jag som hittade klänningen annars var det en tjej som hjälpte mig att ta ut klänningar att prova...är såå himla nöjd över den...

Alltså den kostade 2700:-

• Mandapanda

Jag håller med om att det inte behöver vara så mycket av allt. Enkelt är snyggt!

• Lady o Lufsen

Bara ni låter bli att tala om att det är till ett bröllop så har ni "turen" att komma undan med normala priser på sådant som ni ändå måste/vill köpa/beställa.

• MonkeyFlower

Det var 250 gaster pa mitt brollop... 5x sa mycket som dina.. hihih

• midsommarbrutta

Monkey
    Eh, jaha? Vi kommer bara att bjuda närmaste familjen och de vi umgås ofta med. Något konstigt tycker jag att det är när man försöker att hävda sig genom att trycka ner andra.

• Lady o Lufsen

Monkeyflower:
    Hur menar du? Kom du undan billigt med dina "x5 gäster"?

• gumsegos

vi hade en frukttårta... 80 bitars... för 18 kr biten... dvs för 1440kr... å den var supergod!!!!! deras dyraste gick på 25 kr biten!!!!

• N&N

Vi ska beställa tårta från en ICA Kvantum affär (kolla ICA:s hemsida). De har egna bagerier och för 100 tårtbitar betalar vi 1600 kr! Vi ska ha en tårt buffé och har valt ut fem olika tårtor i olika storlekar som vi ska duka fram. Den största tårtan höjer vi upp lite och sätter en enkel caketopper på så att det är den brudparet skär av.

Kollade runt på olika bagerier i Sthlm och det billigaste jag kom undan med för 100 tårtbitar var 5200 kr...

• midsommarbrutta

Med tårtor så verkar det absolut som om att man inte ska så mycket som andras om att det skall vara till ett bröllop, om man då inte vill ha en speciellt "typisk" bröllopstårta.

Annars kostar det helt plötslit 3x så mycket, jag tycker att det är underligt att så många tar extra betalt för tjänster och varor bara för att det är till bröllop. Vi blir ju inte rikare bara för att vi vill gifta oss:)

Svar på tråden Det behöver inte kosta mycket!