• Victory

Glitter tråden...

Angående huset: Det är visning imorgon så jag längtar lite tills dess. Jag vet inte alls vad jag kommer att känna när vi väl är där så det blir spännande. Jag har promenerat förbi några gånger och det är verkligen inte snyggt utvändigt (långt ifrån mitt drömhus) men ändå tilltalar det mig på nåt sätt! Jag lämnar rapport inom några dagar!

• Victory

Nu har vi kikat på huset. Det är verkligen stort, 7 rum plus kök OCH matsal. Det var golvvärme i flera av rummen, relativt nytt kök och en gigantisk altan. Ganska välhållet, t.ex. nytt i toaletterna. Dessutom rejält garage (vilket Daniel tycker är viktigast) och möjlighet att göra både relaxrum och bio i källaren. Daniel blev helt såld! Jag däremot är lite mer tveksam. Jag vet inte riktigt varför. Inget hus tycks falla mig i smaken. Jag tror det är bilden av mitt "drömhus" som spökar. Jag måste inse att den drömmen inte finns (inte här i närheten i alla fall) och att vi hur som helst inte skulle ha råd med det. Men det är svårt att släppa det och "nöja sig" med mindre. Dessutom är det ganska liten tomt, fast läget i övrigt är bra.

Vi får väl se. Andra visningen är på tisdag. Jag ska försöka ha ett öppet sinne då och se möjligheterna. Om priset inte blir för högt så slår vi nog till, vi börjar bli less på att leta och leta.

• Victory

Iza: Vad coolt att ni är med på Maggie's sida!

Vi har lagt ett bud på huset: 1 170 000 kr. Det är högsta bud just nu. *spännande*

• Victory

Ja, det är det där fula (hihi) huset jag visade förut. Jag vet inte själv om jag hoppas att vi får det eller inte, jag är fortfarande liiiite osäker. Men det som är bra om vi får det är att jag får mitt efterlängtade spa i källaren!

Åh, vad kul att ni har er bröllopsresa kvar!!!

• Victory

Tja, de bjöd över oss, 1,2 miljoner. Det är vad vi har fått lånelöfte på så det är väl lite av en smärtgräns för oss. Men vi känner inte för att ge oss ännu så vi bjöd 1 210 000! Det var i förmiddags, sedan dess har vi inget hört. Vi skulle säkert ha råd med mycket mer (jag vet ju t.ex. hur mycket ni har fått låna ) men här uppe verkar man inte få låna så mycket trots att vi har två inkomster. Daniel är ju i och för sig deltidsarbetslös (och blir väl snart helt utan pengar om Reinfelt får bestämma ) men jag tjänar ju ganska bra i alla fall. Så vi får väl se hur det går!

På tal om stormen: här var det ganska mycket oväder, det blåste rejält och kom några decimeter snö. Vi gick på after work på kvällen och jag gick genom stan i blåsten och såg nästan ingenting av snön som piskade i ansiktet. Så nu har vi vinter här! Känns ovanligt tidigt t.o.m. för att vara här uppe!

• Victory

Uppdatering på husfronten: Vi fick nytt lånelöfte via telefon på _hela_ 1,3 miljoner ! Så vi bjöd 1 230 000. Men vi kände själva att det sa stopp när de bjöd 1 250 000. Där nånstans hade vi satt gränsen så vi drog oss ur, det var ju trots allt inte vårt drömhus. Men vi hade nog börjat flytta in i tanken så det kändes ganska tråkigt att släppa det. Nu är tanken att köpa ett billigare hus men att få renovera det själva som vi vill ha det. Tyvärr märks det att det kommer ut färre objekt nu när det är vinter.

Ojojoj, jag förstår att ni har haft det jobbigt i trafiken i Sthlm! Här har det varit kallt idag (-10) men strålande sol!

• Victory

Jo, vi är inte så ledsna, det kommer säkert att dyka upp något nytt intressant hus snart! Jag blir bara så sugen på att få inreda när jag läser om era renoveringar *vill oxå*!

• Victory

Det roliga var att vi träffade mäklaren efteråt vid en annan visning och han sa att huset inte var värt mer och tyckte att vi dragit oss ur vid rätt tidpunkt! Jag blev förvånad att han var så ärlig. Men tydligen hade det andra paret också nått sin smärtgäns så vi hade kanske fått det om vi bjudit 10 000 till...

• Victory

Får jag joina eran förkylningsklubb?! Det har brutit ut rejält för mig... igen! Jag har ju varit förkyld till och från sedan i somras, men nu kände jag mig såpass frisk att jag köpte ett årskort på gymet för att börja om att träna. Jag körde lite styrka och provade jogga 20 minuter. Efter en dag var jag störtförkyld igen! Åhh, vad jobbigt!

Men jag har fler problem i livet än det just nu. Huset som vi bjöd på är ute igen! Paret som vann budgivningen har dragit sig ur och vi har fått chansen igen. Men nu vet jag inte vad jag vill! Det känns inte längre som jag vill ha det, jag hade liksom lagt det bakom mig och gått vidare. Men Daniel är ju fortfarande sugen. Så i helgen måste jag vekrligen tänka över det igen. Hur funkar det med priset då? Måste vi stå kvar vid vårt högsta bud eller?

Sedan till det största problemet i mitt liv just nu: Vi har ju försökt bli med barn sedan vi gifte oss men det har inte gått så bra. Alltid är det något som har kommit emellan så vi har inte fått till något riktigt bra försök än. Jag ville ju så gärna ha en vår/sommarbebis men den chansen har ju passerat nu. Det här har känst jobbigare och jobbigare och så händer det som bara inte får hända: min kollega som också gifte sig i somras berättar att hon är gravid i v. 14!! Jag trodde jag skulle dö! Jag höll god min resten av fikarasten men sen hade jag svårt att hålla tårarna borta resten av dagen. Nu har jag gråtit sedan i onsdags. Usch, det känns så orättvist! Nu har jag väl samlat mig lite men det känns fortfarande jobbigt att träffa henne på jobbet. Inte så att jag missunnar henne detta men det borde ju ha varit jag!

• Victory

Tack för alla goda råd och tankar!!!

Nä, husmarknaden här är ju inte så lysande, just nu tycks det stå stilla, det kommer knappt ett nytt hus i veckan! Men det beror kanske på årstiden också. Jag har velat fram och tillbaka angående detta huset men jag har kommit fram till samma sak som ni säger. Det är kanske inte 100 % men det är tillräckligt bra och uppfyller de flesta av våra krav. Och man bor nog snabbt in sig som Karin säger. Så vi har sagt till mäklaren att vi är med men till ett lägre pris. Mäklaren ville ha det till att vi skulle ge vårt sista bud innan det andra paret drog sig ur (1 230 000) men då blev jag lite sur. Jag tycker som du Ylva att vi måste få gå ner till det pris vi la över det tredje parets bud (vi var ju tre par från början). SÅ nu skulle mäklaren höra med dem och så får vi se imorgon om de fortfarande är intresserade. Om dom då tackar nej tänker vi bjuda utgångspriset och se hur det går.

Svar på tråden Glitter tråden...