• Victory

Glitter tråden...

Jag har hängt på FL ett tag så jag kan väl dra en snabbgenomgång! Där får man lägga upp en personlig sida med presentation, bilder, gästbok, osv. Man kan gå in på andras presentationer och skiva i gästboken m.m. Man kan även skicka privata meddelanden via inboxen. Man kan se vilka som har besökt ens sida i en lista. Det är en del av FL. En annan del är själva forumet där det finns flera kategorier att välja bland, t.ex. Allmänt (som i sin tur har måååånga underrubriker). Att skriva i forumet är ju ungefär som här på BT. Man kan även citera andras inlägg, se hur många som klickat in på tråden m.m. Sen finns det ju andra delar också, t.ex. bloggar, men där har jag inte kollat så mycket. Ja, hoppas att det var lite informativt i alla fall!

• Victory

Jo, man kan också söka på medlemmar i t.ex. samma stad/stadsdel. Och så kan man "uppgradera" om man betalar en summa per månad, då får man lite extra funktioner t.ex. möjlighet att starta omröstningar. Men det har jag inte gjort.

• Victory

Ammo: håller med!!!

Radonmätningen i huset var långt under gränsvärdet så nu har vi bestämt oss: Vi ska köpa huset!!! Jag har grubblat och haft ångest och grubblat lite till. Men så igår kändes det som om det lossnade och plötsligt kändes det rätt! Nu har jag börjat planera hur jag ska inreda och börjat skriva på en inköpslista på IKEA!

• Victory

Åh, Jess vad många nya roliga saker till huset! Blir ju sugen att se bilder efter renoveringen, har du lagt ut några såna? Vill ha inspiration till vårt hus, har kollat inredningstidningar hela kvällen!!

Iza: Vad kul om Andi skulle söka till Idol! Jag skulle rösta av bara tusan!!!

• Victory

Iza: Men visst brukar det väl finnas personer runt 30 som söker också!? Och så ser han ju rätt ung ut...

Ammo: vi bor ju i hyresrätt så det blir inga problem att flytta. Tyvärr får man väl säga, vi hade kunnat få ut mycket pengar för lägenheten för den är verkligen fin med bästa läge i stan!

• Victory

Vad fint ni har fått det, Karin!! Särskilt köket är ju underbart! *avundsjuk*

Hmmm... husaffären skulle kunnat vara klar vid det här laget, om det är var för att jag är så himla VELIG!!! Jag har inte kunnat ta ett slutgiltigt beslut än utan svänger än hit än dit! Inte undra på att Daniel håller på att bli tokig på mig! Vi tittade på huset igen igår kväll och då var jag lite mer kritisk. Så efter den titten kändes det ju inte alls bra.

Det är väl det att det helt enkelt inte känns 100 % rätt. Eller rättare sagt så känns det inte rätt alls (om jag tänker på mitt drömhus) men det är det enda som finns just nu som är okej, och D vill inte vänta längre. Jag har svårt att skiljas från lägenheten där jag trivs så himla bra. Vi skulle säkert kunna få det rätt fint och jag skulle nog inte vantrivas, men inte heller trivas som jag gör här. Min tanke, om vi köper det, kommer hela tiden att vara att vi ska hitta nåt annat inom några år.

Åhhh! På torsdag måste vi säga upp lägenheten... :-/

• Victory

Nu har vi skrivit kontrakt på huset!!! Och det känns faktiskt riktigt bra! Jag hade en sista kris ikväll när jag kom hem från jobbet, eftersom Daniel lämnat in uppsägningen på lägenheten. Men sen pratade jag med mina föräldrar på telefon (de var ju lite skeptiska till köpet till en början) och de sa att de självklart står bakom vårt beslut och tyckte att vi skulle fullfölja köpet. Så med deras stöd i ryggen kändes det lite lättare att skriva på papprena. Nu är det bara att börja planera för renovering! Längtar så att få visa er bilder när det är klart! Det ska faktiskt bli riktigt skönt med ett eget, stort hus och en trädgård! (Undrar om jag kan somna ikväll... )

• Victory

Nä, som jag trodde kan jag inte somna! Men man kan ju surfa runt på Internet och få inredningstips!

• Victory

iza: Ha det så himla underbart på resan nu!!!

• Victory

Jessika, ni får det verkligen helrenovetat! Härligt!!

Själva ska vi tapetsera om i hall, kök, matsal och sovrum. Golv och tak var rätt okej så det gör vi inget åt till att börja med. På nedervåningen ska vi börja med att ta itu med duschrummet, som ska bli spa/relaxrum. Nästa steg är gillestugan som ska bli biorum. Där måste dessutom golvet läggas om. Resten av nedervåningen väntar vi med. Jo, i den lilla toaletten på övervåningen skulle jag vilja byta väggar också, det var en rosa våtrumsmatta. Kök och övriga toaletter var hyfsade, inget vi ska åtgärda till att börja med i alla fall. Sen ser jag fram emot att få börja med trädgården till våren. Även om den inte är stor så har jag lite planer för den! Vi får flytta in den 16 februari så vi har ju ett par månader på oss att renovera invändigt innan det blir dags för trädgården. Vi har också börjat kika lite på tapeter, jag funderar på en svart/silver, stormönstrad fondvägg i kök och matsal eftersom kaklet i köket är svart/grått.

I helgen har jag haft lite ångest över huset, det kändes inte riktigt rätt och jag ångrade mig lite. Men Daniel ville så gärna ha det så jag får tänka att jag gick med på det för hans skull. Och när vi väl flyttat in känns det säkert bättre. Om inte får vi väl leta efter ett annat hus! Nu börjar det i alla fall kännas lite bättre och jag ser fram emot att få det fint!

Svar på tråden Glitter tråden...