• Ammo

Glitter tråden...

Hej hopp!

Min dag har varit kaos,snökaos. Åkte hemifrån kl 7.20 i morse till västerås, möttes av snön efter ett par km men fortsatte ändå rulla på mina sommardäck. Det är ca 7 mil dit så normalt tar den resan 45 min, nu tog den 80.
    Höll i ett föredarag och begav mig hemåt kl 11.10, gissa när jag klev innanför dörren???!!! KL 16.00!!! Det tog alltså mig 5 timmar att ta mig hem. Så alla mina kundbesök samt 2 utbildningar var bara att ställa in.
    Det hade hänt 2 stora olyckor på E18 så i 3 tim satt jag still pga att de spärrat av vägen i båda riktningar.
    Jag kan tillägga att jag hittils inte har testat att köra bil i en hockeyrink men nu vet jag exakt hur det måste vara :)

Jag är helt orädd i bil och gasar gärna på men för första gången i mitt liv så var jag rätt spänd bakom ratten, fy f*n.

Pratade med Karin, hon skulle också ta sig hem från jobbet på sommardäck....

Det ligger bilar i diken överallt och man ser knappt handen framför sig i snöyran. Tydligen har norra Sthlm, upp mot Norrtälje och Västerås drabbats värst med trafikkaoset enl radion.

I morgon har jag en utbildning i city kl 8.30 men jag har ringt och förvarnat att jag får ringa i morgon bitti och säga om jag kommer eller ej?!

HUr mår ni andra i snöyran, vad har ni för väder?

• Ammo

Sorry Iza att jag inte kom in på msn igen, men nu har jag feber IGEN! har varken ont i halsen eller förkyld, men nåt skit är det :(
    Måste upp till västerås i morgon bitti och hålla en utbildning sen får jag väl åka hem och lägga mig...
    Ska på 30 års fest på lörd och den vill jag inte missa.

Synd victoria på huset, en tröst, det kommer fler...

Kan rapporter att vinterdäcken är på nu, satt över 5 tim i kö för det.

god natt, håller tummarna för att jag är feberfri i morgon...

• Ammo

Nu har jag tittat igenom era bilder Iza, jösses vad många det var och vad bra de var också, såååå vacker du var!!!!(är ;))

Febern har gett sig för mig, verkar som jag smittat dig iställe, stackare.
    Hoppas du får en skön vecka i Polen nu!!

Victory, kanske var bra att ni la er ändå om mäklaren sa så. Men det är så surt att vara den som kommer 2:a, då känns det som du skrev...om vi bara hade lagt 10 mer ....men man måste sätta en gräns och hålla den. Ööööh ska jag säga som gick över vår med 300.000....

• Ammo

Hej hopp!

Har jobbat i Norrköping i 2 dagar nu. Expert har haft enorm utbilning där så jag har stått och hållt i totalt 11 utbildningar på 2 dagar, phu.
    Dessutom så är jag sååååååå otroligt jäkla dunderfökyld!!!snöööörvel! Det inner konstant i näsan så gissa om det var skoj och stå där inför folk och snörvla...

Ska krypa ner i soffan nu och dra en filt över mig, fy det känns som fredag nu bara för att jag jobbat sönd-månd och bara hade lörd ledig.. Denna vecka är som tur är lite lugnare så jag slipper jobba från morgon till kväll..

Ingen som har nåt skoj att berätta? Vad har ni gjort i helgen?

• Ammo

JÖSSES, 10.000 KR. galet men det ligger tydligen på dessa belopp. Har en annan kompis som precis råkat ut för samma sak, flera tusen bilder låg i hans dator så han håller på och bråkar med någon om detta för det var tydligen inte hans fel utan någon butiks/verkstads fel att de försvann eller nåt. Men han är beredd att betala han med.

Ska nog vara hemma från jobbet i morgon och försöka bli frisk, snoren rinner och efter alla utbildningar jag haft så börjar jag så smått få rethosta också...

• Ammo

Hej igen Iza, välkommen hem! Skönt att höra att ni är välbehållna efter det som hände, usch.
    Inte långt kvar till resan nu....jag är såååå sugen på att åka igen så jag har faktiskt suttit och kikat lite. Vill åka en vecka till värmen men det finns inte så mycket att välja på då.
    Egypten vågar jag inte åka till efter alla bomber, Kanarieöarna är inte tillräckligt varmt. Asien och västindien är för långt bort och mellanöstern är för dyrt. Haha, tips någon på ett billigt resmål?

Jag har en hel del ledighet att ta ut och trots att vi renoverar huset så tycker jag vi har råd...ähh...egentligen inte...men om det inte är såååå dyrt så, pengarna finns sen beror det ju på vad man lägger de på....dyr tv el resa....tex..;)

Min förkylning börjar ge sig mer och mer. Var hemma i onsdags och halva gårdagen och bara tog det lugnt vilket verkar ha hjälpt.

Vi har fått ett helt nytt golv på hela övervåningen nu! Ek, enstavsparkett, snordyrt men vi betalar ju inget sådå valde vi dyrt,haha, den parketten vi hade innan var ännu dyrare, runt 1200 kr kvm, denna hamna runt 8-900 kr.
    På måndag kommer äntligen vår försenade toalett och då kan de sätta igång och göra klart badrummet.

Martin kom hem nu med en stor slipmaskin så han kan slipa det sista på väggarna innan det är dags och måla, han är så duktigt. Visst har det tagit tid men jag är så less att jag inte orkar göra något längre, medan han kämpar på min guldklimp:)

Hoppas Leo blir bättre snart, förstår om du är orolig. Tyvärr så kan jag nog säga att många ungar är konstant sjuka när de börjar på dagis. Syrrans ena var precis lika. Sjuk var och varannan vecka...

Skönt att ni blev sams igen innan ni somnade Ylva. Som alla säger: somna aldrig osams. Vi är väl knäppa då eftersom vi aldrig har bråkat någonsin...

• Ammo

åh vilken jobbig sits med huset Vicky...förstår att du tvivlar. Mentalt har man ju som du sa tackat nej och gått vidare, men jag håller nog med Karin där, skulle nog satsa ändå.Inga bud finns ju kvar, ett bud är aldrig bundande! Oavsett om ni lägger ett bud nu så kan ni alltid dra er ur ändå om ni skulle ångra er. Jag tycker huset hade fina potential, bra planlösning, rätt renoverat mm, så kör!
    Visst kan man vänta på drömhuset, men då får man nog vänta länge och vinna på lotto innan.
    Jag vet inte hur marknaden är hos er, ni kanske har stora chanser på något annat drömboende men det lär ju inte vara sååå många hus i det området ni vill bo som kommer ut till salu?

Ang barn, så håller jag med Karin där med, kan hon,kan du. Det är få som blir med barn på "beställning" när man verkligen vill. Ibland tar det tid. Gäller att tänka på annat och mysa naturligt.

• Ammo

Go for it Victory! Hårt mot hårt! Mäklaren kan absolut inte säga att ni måste lägga si och så mycket. Man startar på " noll" igen...

Iza, ja nu får du nog ta dig i kragen och skicka tackkorten, annars glömmer ju folk bort ert fina bröllop ;)
    Vi skickade ju våra en månad efter och det tyckte jag var lagom . Men jag har en kompis som gifte sig 17 juni och de har inte fått iväg sina heller.....

Vi skrev typ:
    Tack Terese & Jimmy för de fina champangeglasen och att ni var med och förgyllde vår dag.
    /Jessica & Martin Elmgren
    Nåt sånt....Vi skrev upp vad alla gav oss i present just för att kunna tacka personligt för just den fina saken de köpte.

• Ammo

Haha, jag håller med dig Iza ang FL, jag är medlem där och brukar sitta och läsa lite men har aldrig skrivit något, tycker också det verkar snurrigt?!

Svar på tråden Glitter tråden...