• Ammo

Glitter tråden...

Priserna kommer nog inte vara så mycket dyrare sen, det beror ju på vad man vill ha.
    Men OM ni köper nu, dvs innan nyår så köp en Samsung. De har en kampanj som gäller dessa dagar ut vilket innebär att man får en veckas gratis lyxhotellvistelse på massa olika platser runt om i värden. Man får själv stå för flyg men ändå! Därför passade jag på att övertala Martin att köpa en nu
    Vi kommer inte kunna åka på en långresa men en tripp till Kanarieöarna eller nått ska vi försöka hinna med innan bebben tittar ut.

• Ammo

Ibland skriver ingen på en dag och nu skriver alla:)

Har precis haft strömavbrott i 3 tim!!
    Det är ju då barn brukar bli till;) men eftersom vi redan klarat av den biten så satt vi och rullade tummarna och oroade oss föra att mat mm skulle bli förstört.

Du får helt enkelt orsaka strömabrott Vicky. Förstår att du är frustrerad när ni längtar så. Ät folsyra (tror jag det heter) och gå och få akupunktur, det råder många läkare till för att ev jhälpa till Min kompis fick 3 missfall och efter hon gått på akupunktur rätt ofta(vet inte hur det stavas?)så lyckades hon.
    Men jag lovar att du nu har en psykiskt spärr, alla som längtar så funkar det sällan för. Har bekanta som har äldre adoptivsyskon pga det och efter några år så vipps så släppte "spärren". Nu ska du ju inte tänka så långt men jag hade nog tänkt och oroat mig som dig, varför, varför inte.
    Har ni bara tillgång till huset sen så kommer du ha tusen andra saker att tänka på. Kram till dig!

Tapeten var supersnygg! Vi kommer ha en nästan exakt lika dan fast tvärt om i färgerna. Svart/mörk mörk grå med silvermedaljonger på en fondvägg i vardagsrummet. Den kommer förhoppningvis om någon vecka, den var slut på lagret.

Tänkte fota allt i hemmet när de sitter på plats..

Iza och er andra, tråkigt att höra om era närs som gått bort.Men det måste vara något speciellt med jul/nyårshelger, många dör då?!Min morfar dog på nyårsafton för många år sedan och min systers svärmor och en kompis mamma dog på julafton för några år sedan.Skumt.

Yllo, det vore jätteskoj om vi kunde ta en fika snart. Jag är ju ledig nästa vecka också, men jag antar att ni båda jobbar då? Om inte så kanske vi kan ta det efter jobbet eller runt lunchtid, du brukar väl sluta rätt tidigt Ylva?

Förstår att du blir sur på Bosse när han inte hjälper till, jag hade blivit vansinnig och kjedjat fast honom vid spisen!!!Du är ju ingen hushållerska. Kräv något tillbaka!!Om du gör det så ska han minsann göra något annat annars beställer du hämtmat till dig eller bara lagar åt dig. När det gäller barnet, visst det är synd men det är hans ansvar att det får mat. Lagar du inget till dem på några dagar så bode han fatta vinken.

Vi delar alltid på matlagningen, men tack vare att martin jobbat sååå mycket med huset så har jag sagt att de dagarna han gör det kan jag bidra med att fixa maten eftersom jag inte kunnat hjälpa till med annat. Men annars skulle jag inte ge honom en smula om han inte var delaktig.

Näven i bordet bara. Du är för snäll, vilket är en fantastisk egenskap, men ge dig inte i en sådan situation. styrkekram!

• Ammo

Hej!

Gott nytt år på er alla! Galet, nu ska man skriva 2007, blir väl som vanligt att mans kriver fel i några veckor.

Hur var eran dag igår? Vad gjorde ni?

Vi var 10 st som samlades kl 15 hos ett av paren (min toastmadame). Killarna fick lyxen att slippa matlagningen så de roade sig med att gå och spela bowling till 17.30.
    Vi tjejer smällde ihop en 4:a rätters meny under tiden.
    Sen åt vi mat och drack gott. Själv fick jag då uppleva en nyktert nyår men cider och alkoholfri öl. Men det var som tur var en kille som också körde samt att ett par hade sin lilla son med sig så det var rätt lugt ändå.
    kl tolv var det så klart full aktivitetpå killarna som blev som barn med alla raketer vi köpt:)

SEn blev det lite singstar, men ena micken pajade så efter det kände både jag och Martin att nu kunde vi lika gärna åka hemåt. Så 02.30 la jag huvudet på kudden.

• Ammo

Vicky, vet faktiskt inte vad tapeten heter?!Vi betällde den via Martin kusin som jobbat i em målarbutik så vi pekade bara så beställde han.
    Men den var ju försenad så har vi tur så kommer den inom 1-2 veckor.

• Ammo

Nej med Isabelle,haha, din tok, trodde inte du var en bråkstake
    Som Karin sa, tänk om de slår tillbaka?! Låter som du valt ett bra nyårslöfte;)

Jag kan ju lätt ta mig till dig Karin, jag har ju bil. Denna veckan kan jag idag och på fredag. Ska ut med mamma i morgon och köpa julklappar, ja ni läste rätt. Ska upp till dalarna och min andra syster på lördag och fira jul igen. och på torsdag ska jag träffa min kompis som kommit hem från USA där hon varit ett halvår. Men jag kan säkert nästa vecka också, då har jag börjat jobba men jag jobbar ju sällan längre än 16.30 ;)

HUr ser det ut för dig i planeringen Ylva? Kan du ta dig till oss eller ska vi ses i stan eller..?

• Ammo

Hej,
    har inte brytt mig så mucket om att skriva i andra trådar sen jag gifte mig, men nu har jag lagt in lite tips och råd i vissa och länkat till mina bilder. Och jösses vad beröm jag fått, framförallt för mina inbjudningskort mm. Inte för att skryta men jag har nog 4 trådar jag måste svara i hela tiden, de vill veta allt om vart jag köpt saker, hur jag gjort mm. Väldigt smickarnde måste jag erkänna:)

Då bestämmer jag att vi ses på... måndag!
    Funkar det hemma hos dig då Karin eller ska vi ta det någon annanstans?
    Jag börjar jobba på måndag men tänker jobba mestadels hemma med schema,mail mm så jag kan vilken tid som helst.
    Men dessto tidigare ju bättre.
    Vilken tid kan ni?

• Ammo

Sorry, såg att Ylva inte kunde då så då tar vi onsdag istället (Karin kunde ju inte tis+tors).
    Vilken tid?

• Ammo

oj iza, du som är så smal, du måste äta!Du kan få några kg av mig. Hua, nu har jag gått upp ca 2 kg, men de sitter som tur är bara på magen och det är ändå rätt lite, jag har ju snart gått halvvägs.

Men det är lite tungt att ställa sig på vågen med tanke på hur jag kämpade och gick ner i vikt i våras...

Men jag är likadan när det gäller lagning, sååå tråkigt att laga mat till sig själv. Jag slarvar också när jag är ensam.
    Men nu äter jag som en häst. Åt middag vid 18 och nu klämde jag precis i mig varma mackor, mums.

• Ammo

njeja, vid vecka 18 som jag är i brukar man ha gått upp mellan
    3-6 kg men 2 är ingen fara. Det är ju nu som allt börjar växa för fullt.
    Martins bestman och tjej väntar också barn och komiskt nog så ligger vi på DAGEN lika. Man kan ju undra om vi var på samma fest den kvällen båda två? Hon har bara gått upp 1 kg men hon väger inte mer än 53 kg heller, är jätte liten. Men hon har ingen matlust stackarn.

Vi ska på ultraljud på tisdag igen :)

Måste krypa i säng nu. God natt!

• Ammo

att vi var på samma fest var ett skämt jag var aldrig på någon fest då men man började ju fundera om det inte var en fest då, haha

Då säger vi onsdag. Få se om Karin tittar in och så får hon bestämma tid eftersom det är hon som jobbar längst på dagen.

Idag har våra tapeter kommit, ingen av oss har någonsin satt upp en, men det blir väl den första då.
    De var ju inte gratis så man vill ju inte göra fel...haha ser bilden framför mig, tapeter som hänger hit och dit och vi och golvet fulla av klister, haha

Svar på tråden Glitter tråden...