• TigerLinn

SparTips inför Bröllop

Hej alla glad där ute

ja och min pojkvän ska förlova oss snart vi håller på och spata pengar till förlovnings ringarna.

sedan vill vi gifta oss inom ca 18 månader.
    min fråga är då detta.
    någon av er som är något bra spartips?
    jag är sjukskriven och min pojkvän jobbar endast 75%. vi har väl tänkt gör rätt mycket själva så som inbjudningskort, tackkort, plaserkort etc. men bröllop kostar ändå.

jag blir jätte glad för tips.

antingen kan nu skriva tips här eller så kan nu maila mig på linn_63@hotmail.com

jätte tacksam för alla tips stora som små.

mvh
    Tezz

• Svar på tråden SparTips inför Bröllop
  • NuÄrDetDags

Om ni gifter er om 18 månader måste du i alla fall ha en födelsedag till där du kan önska dig något för bröllopet.

Vi har köpt en billig klänning (kina). Vi tänkte spara in tårtan och ha bröllopsbakelser som efterrätt men nu har min m2b kommit på att han vill ha tårta så då blir det bröllopstårta som efterrätt.

Ja, och så kör vi med buffé.
    Och så vill jag spara in på bröllopsbuketten. Det blir antingen en vanlig bukett som min kompis piffar upp lite eller kanske bara en enstaka ros eller så.

Vi har gjort inbjudningarna själva, så som hemsidan och festprogrammet (när det nu blir klart).

En annan kompis sminkar mig och fixar håret, kostar alltså inget.
    Och vi vill inte ha presenter utan har sagt att vill någon ge oss något skulle vi uppskatta ett bidrag till bröllopsresan.

Det var något mer men det kommer jag inte på just nu...

• TigerLinn

NuÄrDetDags: vi ska har nu bestämt oss för att vi ska gifta oss innan nästa vinter alltsp hinner jag inte fylla år men tanken är god..

vart från kina köpte du klänningen? vad e du för stl? var de svårt att få rätt?

• Pickles

Cinderella, NuÄrDetDags & Cicki82 m.fl

Ni som verkar veta hur det går till att köpa från Kina kan inte ni maila mig så vi kan "prata" lite mer? julibrud_07@yahoo.se

Jättetack på förhand!

• NuÄrDetDags

TigerLinn: måste ha missat att det är nästa vinter som gäller, läste bara 18 månader...

Jag köpte min klänning från 1koo.com. Den var inte svår och hitta eftersom jag visste vad jag ville ha: en "enkel" alvliknande klänning med trumpetärmar - och de hade inte så många av den sorten.

Jag har vanligtvis stl. 38 men för klänningen tog vi mått (min m2b mätte mig) enligt deras måttlista, beställde alltså en skräddarsydd klänning.

Den borde komma när som helst. Jag bad om några ändringar, därför tar det lite längre tid men jag har ändå tid till mars.

Betalade gjorde vi ca. 1500 kr (skräddarsydd klänning + frakt).

Julibrud07: Jag hör av mig till dig imorgon.

• Cicki82

Nu är det dags

Vilken klänning beställde du från china ekt? Tycker den låter ganska lik min klänning :)

Julibrud07
    Självklart kan jag maila dig! :)

• Cicki82

Nu är det dags

Vad coolt! Det är inte den jag har men valet stod mellan den och mellan den här www.1koo.com/wedding/itemdetail.asp :)
    Har fått min och är supernöjd! Tog också en väldigt enkel men det är för att jag har planer på att göra om den lite :)
    Men visst va de svårt att hitta en klänning med ärmar?

• NuÄrDetDags

Ja, Cicki82, långärmade klänningar finns det definitivt inte för många!

Kollade också på din klänning men ärmarna och "skärpet" i midjan var sedan avgörande, tyckte det var mer alvliknande.

Kul att du är nöjd!
    Jag väntar nästan dagligen....

• Cicki82

Jag ville däremot inte ha detalj så långt ner utan jag ska sy ett brett band som har mönster gjort av silvertråd just under brösten typ. Hur man nu ska förklara det :)
    Det komiska var att jag inte hade nån aning om hur klänningen skulle se ut! Den var inte så lik den på hemsidan men den såg däremot BÄTTRE ut :) Så det var ju positivt!

Svar på tråden SparTips inför Bröllop