• TigerLinn

SparTips inför Bröllop

Hej alla glad där ute

ja och min pojkvän ska förlova oss snart vi håller på och spata pengar till förlovnings ringarna.

sedan vill vi gifta oss inom ca 18 månader.
    min fråga är då detta.
    någon av er som är något bra spartips?
    jag är sjukskriven och min pojkvän jobbar endast 75%. vi har väl tänkt gör rätt mycket själva så som inbjudningskort, tackkort, plaserkort etc. men bröllop kostar ändå.

jag blir jätte glad för tips.

antingen kan nu skriva tips här eller så kan nu maila mig på linn_63@hotmail.com

jätte tacksam för alla tips stora som små.

mvh
    Tezz

• Svar på tråden SparTips inför Bröllop
  • TigerLinn

NuÄrDetDags: jag vet ungefär vad jag vill ha.. det ska vara en enkel å så men vet inte om jag vågar.. kan man beställa tärnklänningar där med?? känner mig osäker eftersom jag är väldigt dålig på engelska och hittar inget på sidan :(

• NuÄrDetDags

Jo, jag har hört att man kan beställa tärnklänningar där också.

Om du inte hittar något hos 1koo.com, kolla den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m1937293-1.html

Där hittar du bra länkar till andra affärer, inte bara engelska. Annars kanske du har en kompis eller så som är lite bättre på engelska och kan sätta sig med dig framför datorn...?

• silvera

TigerLinn
    Jag har beställt två stycken tärnklänningar, och de ska komma i slutet av veckan. Jag kan återkomma hur de blev, sedan. Men tack vare sena nätter på MSN, så har jag haft ett hum, om hur det har gått med min order!

• TigerLinn

silvera:
    du kanske vill adda migpå msn så kan vi prata vidare om allt.. ?

• Pickles

För dem som söker billiga kort med kuvert kan jag tipsa om www.pysselmyran.se
    De har 10pack kvadratiska kort med kuvert för 40kr i många fina färger. De är lite tunnare (180 gr) men jag tyckte det räckte gott speciellt om man ska dekorera dem.

• TigerLinn

Julibrud 07 : tack nu blir jag super glad :) jag har ju tänkt gör inbjudnings korten själva.. men har bävat lite för att måsta vika papper sj å så.. å framför allt hitta de billigt.. den sidan hade alla mina tre tänkta färger som jag ska ha som färg tem känns toppen å så hade de den stoleken på korten som jag ville ha 13,5x13,5 *GLAD*

• Pickles

Vad kul! Jag har handlat massor av Sofia (pysselmyran) både nu till bröllopet och till jul och grattiskort. Har hamnat i "stämpelträsket" och då är det ju bra att kunna köpa billiga kort.

Sofia hjälpte mig även att ta hem A4ark i samma papperskvalitét som jag ska göra till festprogrammet/placeringskorten.
    Hade tänkt att vika dem "inte riktigt på mitten" så det blir en liten bit "utanför" på högersidan (ca 4 cm) som jag sedan viker över och sedan försluter med ett klistermärkeshjärta eller också med lacksigill, har inte bestämt mig än.
    Ska använda samma stämplar som på inbjudningskorten och även skriva namnen på framsidan.
    Fattar du ? Svårt att förklara Kan ju maila bilder om det underlättar.

• TigerLinn

ja maila gärna bilder... linn_63@hotmail.com
    ja har oxå börjat funder på inbjudningar... och så.. hur korten och alla program ska se ut.. men jag ska nog köpa här i stan fick nys om en affär som säljer bra kvalitets papper billigt.. p kuvert :D

• silvera

Hej
    Idag har jag fått hemmma min beställda varor från 1koo.com!
    Klänningarna är i en underbar färg, och är passformen likadan så, vore det toppen!
    Tärnornas sjalar är broderade med silverpärlor, och deras väskor också. Min underkjol är större än jag trodde, så det ska nog gå bra att ha den, även om det inte är ringar i den. (hade beställt två underkjolar, varav den ena med ringar, men den kom inte)
    Slöjorna var finare än jag hade trott, så det känns också bra! Min sjal och väska är jag också mycket nöjd med!

Imorogon får jag se hur klänningarna sitter på mina tärnor...

Svar på tråden SparTips inför Bröllop