• Nattson

Augusti 07

Hello alla ni som ska stå brud i Augusti 07!!
    Maljor, Malin Johansson, Felia, Gudinnan, Melleni (4/8 -07), Stefans Fästmö mfl.

Vår gamla tråd stångdes ner! Nu kan vi fortsätta i denna :)

• Svar på tråden Augusti 07
  • Melleni (4/8-07)

LadyLeo

Förlåt mig. välkommen

• Mysprick

Hej hej!
    ny på tråden
    Vi ska också gifta oss i augusti (4:e), men hittills har alla runt omkring sagt att vi är så tidigt ute med planeringen så jag har verkligen fått lägga band på mig Undrar hur långt ni andra kommit med planerna?

• LadyLeo

Tack Melleni! Känns jättekul att vi är ett gäng som ska gifta oss 4/8, eller i augusti. O s a sista maj låter väl klokt.

Mysprick
    Bokade som sagt kyrka och lokal idag och det är också allt vi gjort, men nu börjar jag nästan känna mig lite stressad när jag tänker på allt som är kvar - fotograf, kläder, musik, inbjudningar, bröllopsnatt, resa m.m. Många verkar ha hunnit riktigt långt i planeringen redan (?) nu men min kompis som gifte sig i september häromåret började med planeringen typ i juni, och det gick bra, hahaha! Fast sååå länge är det ju onödigt att vänta förstås!

• Melleni (4/8-07)

Mysprick
    Välkommen du med. Många nya augusti brudar:)

De är absolut inte för tidigt. De är bra att va ute i god tid. på de sättet får man som man själv vill ha. man hinner kolla runt och ändra sig lite med. Börja kolla runt och boka lite du... Kyrkan och festlokalen är nr ett.

• Malin johansson

Mysprick

Tycker absolut inte att det är för tidigt att börrja planera nu, man gör ju annat än planerar också:) Ska ni ha ett stort eller litet bröllop?

• Gudinnan

Eftersom många bröllop äger rum i just augusti är det extra viktigt att boka i tid..

Den månaden flest bröllop äger rum vad jag har hört..så det är bara att planera på. :)

• FruPersson

Hej!

Nattson: Vi ska ha ett litet mysigt bröllop. vi är inte så mycket för pompa och ståt varken jag eller han. D blir i Sörbygden, Ljungå kapell. Ni då?

Melleni: Tack!

• FruPersson

M;ysprick: Visst är det lite svårt att lägga band på sig. man vill juh bara planera en massa fast det är jätte lång tid kvar :)

• Gudinnan

Idag har jag beställt min klänning, det känns lite nervöst faktiskt.. Ingen servicemedveten personal tyvärr... Så det är fortfarande en massa frågetecken. Längden var bra om jag har max 2.5 cm klack, det är i och för sig ingen fara eftersom jag inte tänkt ha klackar eftersom min blivande bara är några cm längre än mig. Men de tipsade inte om nån underkjol och jag funderar på om det kanske är lika bra att ha det, så kjolen blir vidare...men då kanske klänningen bli kortare.

Känns skönt att jag har bestämt mig i alla fall... :)

• Mysprick

Det blir nog runt 90 gäster, men jag har bara varit på ett bröllop tidigare så jag vet inte om det räknas som stort... Festlokalen är redan bokad, det blir på resturang, men det är allt. Det känns lite som att trampa vatten i väntan på att få börja simma... Håller på att kolla klänningar, alla är ju så fina men ingen är finast Sen vet vi liksom inte var vi ska börja, som min kille hela tiden säger "det är ju ett tag kvar"... Vi vill gifta oss borgerligt, men ska man prata med vigselförrättaren (stavning?) lika tidigt som andra gör med kyrkan? Vi vill ha lite utökad vigselakt (som kyrklig fast utan gud )
    Oj, va långt det blev! Ha en bra dag hörni!

Svar på tråden Augusti 07