Inlägg från: Daia Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Daia Gräddnos

18 august i 2007?

18.augusti blir det - på västkusten.
    Preliminärbokad lokal och catering. Min mann ska fixa vigselplats och vigselförrettare, så det kann ju ta sin tid:) Vi gifter oss borgligt. Ja, och så har jag köpt klänning - det gjorde jag allra först!

• Daia Gräddnos

Kann ju berätta att jag hellre inte är svensk, och bor inte i Sverige... Så jag skriver hellre inte så bra svenska her på forumet. Svårt att planera ett bröllop i et land man inte bor i. Min blivande mann är svensk och därför gifter vi oss i Sverige (+ att det blir så mycket billigere för oss...). Jag har köpt en linea raffaelli klänning från 2006-kollektionen, hade tur och hittade den begagnad presis efter att jag hade forelskad mig i den i bruklänningsaffären. Så för under halva priset (4500kr) fick jag en klänning lik denna:
    www.finn.no/finn/bap/object&sid=8aY4eBR7A457989&pos=3&tot=12 (dette är bara en annons jag hittade på nätet nu. Klicka på bilden för större bild)

• Daia Gräddnos

Terri

Jag är norsk - har bodd i Sverige ett år och traff min sambo där. Nu bor vi i Norge. Men språkskillnaden mellan norsk och svensk är ju inte så stor - mycket mer imponerande att du kann så bra svenska efter 1,5 år i Sverige!

• Daia Gräddnos

jo2

Vad mycket ni har gjord redan! Har ingen kompisar som kan ta kort, fixa hår eller sjunga... Så antigen får vi betala eller låta bli (man skulle kanske klara håret själv - eller är det en helt galen ide? Tycker aldrig jag har blitt så fin när jag har fått håret uppsatt av andra, eller blivit sminkad av profesjonell - gör det nestan bettre själv).

• Daia Gräddnos

Terri

Worse! I just came home from work - should be sleeping now...

• Daia Gräddnos

Svårt att låta bli bara! Takk och god natt:)

• Daia Gräddnos

jo2

(kann inte låta bli datorn även om sengen ropar på mig)

Är det inte ganska enkelt att hitta solist till kyrka, det är vel ofta några som "brukar" sjunga i bröllop och som prest/kyrkapersonale känner?

• Daia Gräddnos

Vilka internationelle brudar vi är! Fick lite ångest över at ni alla har redan har fixat så mycket... Och jag tror at bara att hitta en fotograf, frisör och annat på det lilla stället vi skall gifta oss kan bli jettesvårt.

• Daia Gräddnos

Hej igjen tjeier!

Just nu är den stora utmaningen att få min mann liiite mere interesserad - det var ju han som ville att vi skulle gifta oss - men det känns som jag jobbar helt själv med detta... Jag forstår att han inte bryr sig om blommor och färgtema, men känns som det fins andra saker man bör fixa snabbt - ha kontrakt med festlokal och catering, hitta fotograf... Och vi har bara pratat med lokal och catering, och har ingen vigselförrettare. Men det blir väl inte bettre om man stressar upp sig?

• Daia Gräddnos

Sant nog Terri, man måste motivera dom genom nån ting dom tycker om... Vi skall nog inte åka bil nånstans - funderar på att gifta oss på en båt (med alla gäster) och da går vi til fots till och från festlokalen (vi gifter oss borligt). Vi skall ha bröllopsfest på et vandrarhem fordi vi har enbart långvägsfarande gäster, och alle måste övernatta, vissa även två netter på grund av lång resa. Men jeg har gitt min blivande mann hela projektet med vigselen och mingel efteråt (på båten). Trodde han skulle tycka att det var kul, men det har inte händt mycket enn...

Svar på tråden 18 august i 2007?