Inlägg från: Daia Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Daia Gräddnos

18 august i 2007?

Hyra porslin med spesiell färg? Om man har råd går väl allt...

Får man fråga hur mycket ni lägger på bröllopet totalt? Vi forsöker att ha en budget på 50000kr - men vet inte om vi klarar det. Har hur som hälst sparat i hop det vi behöver. Hur tänker ni om penger og budget tjeier?

• Daia Gräddnos

Zandra

Smart!

sahlena

Välkommen!

Majsan_älskar_Martin

Kann vi få se en bild på klänningen? Nyfiken!

• Daia Gräddnos

Majsan_älskar_Martin

Vacker klänning! Jag har också nån sorts "blomma" som lyfter upp klänningstyget på sidan, snygg detalj tycker jag. Och vilket bra pris!

• Daia Gräddnos

Strax Gott nytt år!

Jag skall också göra kort själv, men det blir nog enkelt, hoppas jag...

Tårtan ja, den beställar vi genom cateringfirmat. Dom har även et konditori. Pris pr gäst för treretters+bröllopstårta/kaffe kostar 370kr, mot 325kr utan tårtan, altså kommer den på 45kr/person! Säkert et ganska vanligt pris, men mer änn vad jag hade räknat på. I vårat fall verkar det inte som nån möjlighet att göra mat själv då vi anlandar platsen vi gifter oss bara en dag innan alla andra gäster - måste prioritera tid till familj, pynta festlokal, administrering av vem som skall sova vart etc... Annars är ju både förrätt, efterrätt och tårta möjligt att fixa själv en tid i förhand!

• Daia Gräddnos

Salomeh

Vad betalar ni för fotograf?

• Daia Gräddnos

Vad spennande det låter med eran vigsel Terri! I februari åker vi ned til västküsten och då skall allt kollas upp, och vi skall prata med blant annat vigselförrättare för första och sista gång innan bröllopet. Vi vet inte hur vi skall ha vigselen. Känner ingen som sjunger/spelar, har dock et par kusiner som möjligtvis skulle kunne va kandidater... Får ta å prata med dom. Har ni som skall gifta er borgligt mycket "egna" tal/dikt/löften forutom musik? Vi vill gärna ha nåt mer enn enbart vigselakten (två minuter). Men vad?

• Daia Gräddnos

Majsan_älskar_Martin
    Vi kommer venta lite med våra inbjudningar, alla vi vill ha som gäster i vårat bröllop har redan blivit varnade... Har också köpt papper, stempel och kuverter, men avvaktar att starta att göra dom... Måste ju ha lite tider och så klart med vigselförrättare.

Salomeh
    Vi kontaktade kommunen där vi gifter oss, dom skickade en lista på folk som hade vigselrätt. Det var blant annat fartygskaptener, som "våran" skeppare (på båten vi gifter oss).

Terri
    Kommer ni ha nåt personligt "tal"/"löften" till hvarandra? Jag undrar om det skulle va lite fint - med vad?

• Daia Gräddnos

Ni som redan har berättat för "alla", när tenker ni skicka inbjudningarna? Känns lite tidligt med ferbruari då ju? Vi har månge gäster som måste boka resa, men dom vet det ju redan...

• Daia Gräddnos

terri
    Bröllopsresa, ja:) Vi kommar att måtte ta semster innan bröllopet för att kunne fixa saker på plats (vi bor ju inte der bröllopet skal finne sted), sen lite semester efteråt (för att landa lite), enn så lenge tror jag det blir med svärmor och svärfar (:)) då dom har stuga i närheten. Så tänker vi ta riktig bröllopsresa senare på hösten (oktober/november) men ingen aning vad. Funderar på allt från NewZealand til South Afrika...

• Daia Gräddnos

Välkomna ni nya! Hur många är vi nu?

• Daia Gräddnos

Salomeh

Blev det dyrare enn ni hade tänkt på det ursprungliga stället? Kolla upp om det är bättre/billigare på det andra först, innan ni bokar om...

• Daia Gräddnos

Salomeh
    Ring dit!!!:) Boka!!!

• Daia Gräddnos

Salomeh
    Vi nej?! Vi gifter oss ju på västküsten. Jag tyckte bara att du skulle snabba på när du fann et bättre alternativ! Hoppas ni får den lokalen ni vill ha!

• Daia Gräddnos

Grattis! Hur blir det nu? Blev det bättre? Vad betalar ni pr kuvert?

• Daia Gräddnos

Vad härligt att slippa tänka på allt (städning, dryck till olika rätter, servetter, blommor...). Tror jag tänker alltför mycket:( Men åt andra sidan så tror jag att vi blir nöjda till slut, om vi bara får gjord mycket nu lång tid innan... Har ni andra gjord nån tidsplanering av Dagen? Typ när ni skall till friör/fotograf/vigseltid/middag/godnatt?

• Daia Gräddnos

Och vi som inte har träffat verken vigselförrättare, frisör, fotograf, cateringfirmat eller sett ordentlig på lokalen... Skal vi göra nu i februari, men vi har litat enbart på majl/telefon, nu blir det spennande å se hur det är på riktigt - hoppas vi inte blir besvikna:)

• Daia Gräddnos

Ja, den enda vi har et papperskontrakt med er fotografen. Dom andra har vi bare majl-bekreftelse (vet inte vad det heter på svenska - confirmation), ingen kontrakt. Majl är ju bettre enn muntligt hur som hälst!

• Daia Gräddnos

Vad tycker ni om min tidsplanering på D-dagen?

Kl. 07 Upp, dusj, frukost (+köra til frissan, 15min)
    Kl. 08.30-13.00 Frisör+smink+manikyr+påklädning, här är ju tre "tärnor" med och skall fixa sitt hår också, och vi äter lunsj här (+köra til fortograferingsställe 20min)
    Kl. 13.00-15.00 Fotografering med M2B
    Kl. 15 Vigsel (går på båt med fotografen)
    Kl. 14-17 (Gästers tid på båt der vi kommer på til vigsel kl.15 och sen drink med tilltugg)
    Kl. 18 Trerätters middag med ca 55 gäster börjar (måste ha lite tid mellan båt och middag då det är ca 300m å gå, om folk vill fixa sig lite etc)
    Ca kl. 22.30 Tårta och sen bröllopsvals
    Sen fest tills den ljusa morgon (kan hoppas ihvertfall:))

Vil veldigt gärna ha lite tips om vad ni tycker!!! Vad har ni själva tänkt? Gärna detaljerad!

Svar på tråden 18 august i 2007?