Inlägg från: Daia Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Daia Gräddnos

18 august i 2007?

Sant nog Terri, killar är vel "visuella" av sig.

Nu skulle jag gärna hatt klart en skriftlig kontrakt med vandrarhemmet (=festlokalen), cateringfirman, vigselförrettaren och fotografen. Då hadde jag varit lugn.

Har ni börjat tänka på mat och fest? Hur kommer ni fixa det?

• Daia Gräddnos

Låter som et lyxigt bröllop!

Jag ville ha vårat enkelt, men det blir nog lite mer enn bara vigselen - vi kommer ha en litt annorlunda borglig vigsel (båt eller hvad det nu blir), ca 55 gäster, tre-rettersmiddag med tårta, bar, dans etc och övernatting för alla. Funderar dock på at gästerna skall betala lite för just övernattingen. Hoppas på att holda budgeten omkring 50000kr...

• Daia Gräddnos

Lokatten

Som jag har sagt tidligare så är det altså min blivande man som skal fixa med vigselen - vilket betyr att det inte har händt mycket änn...

Vi kommer att gifta oss på et annat ställe enn festlokalen (festlokalen er snygg inni, men inte utanpå och ligger inte så snyggt til som jag skulle önska - ingen trädgård eller annat lämpligt för vigsel). Vi har funderat på att gifta os på en båt som tar 50-100pers (vi skal ha ca 55 gäster). Alla möter opp på en brygga nära festlokalen (där alla skal festa och övernatta sen - det är et vandrarhem), och blir med på en båttur på ca 2timer. På båten blir det vigsel med skepparen som vigselförrettare och sen mingel med mingelmat och dryck. Funderar på att ha fotograf med. Tror inte detta kommer kosta all verden i och med att det är en turistbåt som i vanliga fall tar 125kr/pers för 3timers guidat tur i skärgården. Problemet nu är vad vigselen skall bestå av forutom standard vigsel-tal. Vi känner ingen som sjunger/spelar, tror inte om man kan ha annan musik ombord, vet inte när vi som brudpar eller jag som brud skal dyka upp (inte från havet ihvertfall:) )

Har ni funderar på vigselen?

• Daia Gräddnos

Lokatten

Låter vackert! Det blev ingen herrgård på os (fans ingen i området, och sen blev det för dyrt oavsett- vi har en budget på 50000kr, och vill bjuda gäster på allt - utom övernatting).

• Daia Gräddnos

iofs betalar vi för övernattingen också, men med bidrag från gästerna.

• Daia Gräddnos

Hei igjen tjeier!

Det viktigaste verkar va att boka vigselplats och festlokal i tid. Så catering (om det inte inngår i festlokal), fotograf och frisör om det är et populärt område att gifta sig. Klänning och trycksaker kan man mysa med ett tag till...

• Daia Gräddnos

Och detta kom från hon som köpte klänning för allt annat...

• Daia Gräddnos

Mary81

Jag har köpt klänning nr 4 a dessa:
    www.finn.no/finn/viewimage&reference=9/868/887/9_1162217632811.jpg&adheading=Linea+Raffaelli+brudekjole+%28ogs%E5+til+stor+brud%29&sid=1asbgabA_183133&pos=2&adTypeId=67 (modellen som står i fönstret och inte tittar på fotografen)

Och nej, om du ser mine tidligare innlegg i denna tråd är inte min blivande mann särlskilt interessarad. Årets skidresa verkar mycket mer interessant och värd att betala för...

• Daia Gräddnos

Jag har ju tipsat "alla" här på forumet om hur jag hittade min klänning; jag ville inte ha nån överromantisk glatt klänning, och hittade INGET när jag provade dessa vanliga klänningar som alla vill ha... Dyrt var det ju också. Ville inte va nån tråkig brud. Så blev jag tipsad om www.linearaffaelli.be och hittade min drömklänning, provade rätt storlek och såg att den kostade ca 10000kr. Så sökte jag på nätet, och fann den för 4500kr. Det är ju köpers marknad, för många köper ny. Nu har jag över 5000kr "extra" att lägga på saker som känns viktiga.

• Daia Gräddnos

Salomeh
    Vad fint det låter med slottsbröllop/vid havet! Vi gifter os också borligt, men lokalen ligger inte så bra till at vi vil gifta os just där - så vi forsöker hitta nåt ställe inärheten. Men ett slott eller herrgård som "bakgrund" måste ju bli underbart! Det blev lite för dyrt för oss (vi betalar ändå 24000kr för et vandrarhem en helg - da kan vi fixa mat via catering sen och bjuder på allt, och hoppas på att gästerna kann betala lite för sin övernatting).

Svar på tråden 18 august i 2007?