18 august i 2007?
Jag vet inte, den er trång upptil över thorax, jag kan andas, men om jag drar andan riktig mycket inn - nä det går inte. Det är som att ha en korsett. Jag har ingen kilo extra i överkroppen, så bantning löser inget.
Jag vet inte, den er trång upptil över thorax, jag kan andas, men om jag drar andan riktig mycket inn - nä det går inte. Det är som att ha en korsett. Jag har ingen kilo extra i överkroppen, så bantning löser inget.
Jag är inte så tunn (166cm lång, väger 62kg), men överkroppen har inte en gram ekstra just där klänningen sitter åt, bara revbenen, så korsett eller bantning läser inget. Hoppas det går att lösa (=sy ut)!
Jag har inte så många interesserade nej... Min blivande mann är ju sådär lagom interesserad. Vi bor tilfälligt på en ort långt från mine kompisar, så det har inte varit aktuellt med att ta med kompis på klänningsjakt eller liknande. Tror jag skall va lite forsiktig med att trötta ut mine venner med bröllopsprat - ingen har tänkt att gifta sig, och då är det väl inte så kul att lyssna på sånt. Min mamma deremot, hon är interesserad!!!
Hej igjen!
Jag skall ha min syster som "tärna" och min blivande mann skall ha sin bror som "bestman". Min tärna skall få gå i vad hon vill slags klänning, inget som matcher fargtemaet (stackars tjei i så fall). Inga näbbar eller annat, jag tycker inte om barn.
Oj, vad negativ jag lät i det förra innlägget - detta är problemet med att inte kunne "prata" med folk på riktigt! Och svensk är ju inte mitt modersmål. Jag menade bara att min syster skall släppa vara nån "julpynt" för mig, och att vi inte kommer att ha några barn på vårat bröllop (har inga själv, och veldigt lite vänner som har det - det kommer antagligen två som ammar - och dom får givitvis ta med sina).
Hoppas ni forstår!
Grattis med klänningen Terri, kan vi få se en bild? Det skall nog gå bra med oss som skall sy ut... Håppas jag - kan också zip it up, och ok när jag står - men när jeg böjer mig - inte heeelt komfortabelt..
Salomeh, vi bor i en tvåa, och min blivande vet ju självklart i vilken klädpose den hänger i, men jag tror inte han tittar (?). Inte SÅ noga om han ser den, han vet ju inte hur den ser ut på mig ändå. Tveksamt att han fattar annat enn färgen.
Vad bra med en florist i familjen Zandra! Jag har inte hittat nån blom-affär (vad heter det på svenska?) i närheten ens. MEN; nu har vi ihverfall koll på lokal, övernatting, catering med middag, tårta och serveringspersonale, vigselplats/transport och vigselförrättare, fotograf, klänning medh slöja och "scarf" (sista har jeg nyss lånat, vad om det är kallt på båten). Nu kann det mysiga börja; gästlista, berätta vänner och familj, tänka på hur vi kann spara på det som är kvar; papper o sånt... Ja och så har vi ju köpt servetterna - hihihihihi!
Vi har varit forlovad sedan 20. mars 2005. Hade inga planer på bröllop just då. Min M2B friade på Svalbard efter en härlig iskall hundslädetur...
Terri
Låter som en bra ide med håret - så kunde jag också tänka mig!
Så fin klänning Mary81!
Jag jobbar i Spanien nu, och brudklänninger är inte billigare här... Men allt annat (ni vet), maten, vinet... Mmmm...