18 august i 2007?
Tjejer en fråga... kan man gifta sig i vitt även om det är andra gången??????
Tjejer en fråga... kan man gifta sig i vitt även om det är andra gången??????
Tjejer hur långt har ni kommit????
Har ni haft bröllopsmöte?
Nyckelviken sa till mig att vi ska ha bröllopsmöte föratt gå igenom allt, pris, meny, frågor kring festen, "avbeställningskydd" och sånt. Är det ingen annan som ska på det????
Hade en klient idag som ska gifta sig sommar 08... pratade om hur långt vi kommit, typ inte långt alls! och hon blev stressad över min situation....undrar om jag är optimist och tro att allt ska lösa sig eller har jag glömt en massa moment?? Viktigaste är lokalen och den är bokad.
Mat, tårta blommor klänning vill jag göra senare för jag kommer hur som helst att ändra mig 10 gånger så...:) DJ borde jag iof fixa men vad är det mer????
Tänkte på porslin och sånt... finns det ngnstans man kan hyra om man vill ha speciell färg/motiv på???
Hej tjejer,
Nu har jag även bokat fotograf och transport...musik är kvar men jag vet inte hur jag ska göra. Jag vill ju ha persisk musik oxå! :( Kanske lättare med en dj är liveband!?
Korten har jag bestämt att göra själv. Ska anmäla mig till Pärlshoppen för en kurs och sen ska jag köra kort och pynta själv.... men att hitta kort, rätt färg, band, pärlor osv lär ju ta lite tid. men men...
Är det ngn som funderat på tårtan? Ngn som ska göra sockerdekorationen själv??? skulle vilja veta hur man gör det själv... var inne på att fixa hela tårtan själv men jag tror jag tar mig vatten över huvét då.
Gott Nytt År på er tjejer (& killar).
Daia Gräddnos: Vi betalar 14000:- för en heldag. Kanske för mkt...men jag vill gärna ha mååånga bra bilder :D
Och vi skulle få alla bilderna redigerade..(Om vi ville) hon sa att hon till och med kan fixa mina tuttar om jag vill :D (eftersom mina är små)
Vigselförrättare?? Kan man inte ta vem som helst??? Måste det gå genom kommunen?
Nu har jag bokat bröllopsuiten på hotel J. Det känns så bra... vi flyttar till Jarlaberg om 3 veckor, gifter oss i Nyckelviken och firar våran natt på hotell J. :)
Oj ska ni skicka ut i mars? jag trodde typ sent i april men det kanske är för sent???
Hur har ni resonerat när det gäller era gäster?
Jag har en massa släkt i USA som säkerligen måste bjudas in (för min mamma) men jag gillar verkligen inte en av mina mostrar med tanke på att hon alltid haft kontrollbehov när det gäller allt och dessutom varit jätte jätte nedlåtande mot mig hela min uppväxt, inte föratt hon gjorde det medvetet...det är hennes sätt....de tror att de är finare än alla andra i våran familj.. Men hur ska jag göra föratt ingen ska bli ledsen?
Åh jag får panik om det där med vigselförrättaren... vem ska man välja? Hur har ni tänkt? Finns det många frilansare???
Teri det låter jätte fint... jag har oxå tänkt att jag ska säga mitt löfte på svenska och han på persiska... men han vet inte om det än :D hahaha
Fast jag tycker det är jätte svårt att skriva löftet själv...
Vi har faktiskt inte kommit så långt...men jag skulle nog gilla jorden runt resa... fast jag har ingen aning vad det kostar oc så. Ngn annan som kollat runt och har bra ideer?
Há! Jag fyller 29 den 22a feb...:D
Jag håller på och spricker!!! Vi har det fortfarande hemligt och först tänkte vi ha fest i samband med vårdagsjämning (persiskt nyår) och berätta för alla på våran fest men nu säger min kille att vi inte ska berätta ngt då heller, utan skicka ut korten i april och låta alla få en chock! Hur ska jag kunna hålla mig!!! När ska ni skicka ut korten och vet alla runtomkring om att ni gifter er den 18e aug???
Hej alla glada, vi kanske inte kan gifta oss den 18:e :( har en bokning på ett ställe men när vi var på bröllopsmöte så kom det fram massor med annat som bara tickade iväg...åkte förbi Tornvillan och där såg det MYCKET bättre ut för samma pris, men de har inte ledigt den 18e :( så vi kanske måste flytta på vårt datum. Känns lite tråkigt eftersom den 18e är våran dag!
De skulle t.ex ha ett pris för uthyrning, ett för mat, ett för blommor, caffe, tårta, plock av tomglas och massor mer....men Tornvillan har ett pris per person som inkluderar allt + välkomsdrink och dryck/vin till maten. Fick mycket bättre och flexiblare intryck av de.
Är det ngn här som har Tornvillan den 18e?
Daia Gräddnos :
Var det ni som hade den bokningen??? Ringde och han sa att han måste kolla upp en grej och återkommer.... men det var innan jag såg ditt inlägg.... FAN VAD GLAD JAG BLIR OM VI FÅR DEN :D
JJAAAA, vi fick den :) andra paret ville inte ha den :D Shit jag är sååå glad :D
Yes, vi fick den 18e iaf. Personligen tycker jag det är mkt pumpigare ställe och eftersom vi har bröllopsuiten på hotel J som ligger 5 sekunder därifrån så blir det hur bra som helst.
Jag har tänkt att vi ska viga oss under "fontän" i Nacka Strand... ngn som varit där och vet hur det ser ut? Sen därifrån går vi till Tornvillan som är ca 2-3 min promenad därifrån. och avslutar på hotel J. :D
Det blir 1000:-/person men då är det inkluderat lokal, personal, städ, mat, välkomstdrink, vin till mat, caffé och avec, tårta, blommor. Det enda vi behöver fixa är baren efter maten. Det känns mycket bättre!
Vi har inte tänkt så långt, har inte bokat ngn vigselförrättare, visst var det kommunen man ska ringa till? Men hur vet man vem som är bra då? blunda och peka på ngt namn eller? :D