Inlägg från: Daia Gräddnos |Visa alla inlägg
  • Daia Gräddnos

18 august i 2007?

Ja, tror det. Kommer nog att boka fotograf nu, fick ju hitta en långt från stället vi skall gifta oss, allt annat var upptaget. Känns som jag kann ta det lungt efter att fotograf är bokad. Da har vi vigselbåt(!), lokal med övernatting till oss och alla gästar, catering med treretters och tårta, samt klänning med slöja och alltså fotograf...

Det nästa nu är att vi måste berätta till alla dom gäster vi inte vill missa att vi kommer gifta oss detta (underbara) datum. Vi får nog inte vänta för lenge i och med att dom måste åka lååångt.

Hur gör du med dina gäster Terri, det kommer väl endel från "utlandet"? När kommer du berätta för dom att du tänker bjuda dom? Vänta nån månad innan (skicka ut vanliga innbjudningar) eller "save-the-date"?

• Daia Gräddnos

Jag tänkte inget avancerad - (vi skall också göra alla våra kort och trycksaker själva) - men det betyder att du redan har sagt till "alla"?

Hva gör du nu; forutom tittande och tenkande; har du börjat med att köpa papper eller annat? Och hur gick det med bandet?

• Daia Gräddnos

Sorry Terri, jag såg inte ditt inlegg!!!

• Daia Gräddnos

Jag bor ju i Norge och allt är lite billigere i Sverige... Hade man hittat allt på rea i Sverige hade man ju sparat massor (på papper, servetter, ljus, etc), men vi är ju inte så ofta i Sverige, och man skall ju ha tur om man hittar nåt just då.

Vad roligt att ni skall ha band! Hur länge spelar dom? Har ni annan musik också (dator, DJ in a box)? Vi har inte råd med band så det blir nog dator med musik... Inget live... Känner ingen som kann spela not hellre.

• Daia Gräddnos

Presis Terri, så tycker jag också - man måste ju prioritera (hade vi hatt vänner med fotokunnskaper hade vi frågat dom).

Jag är hemma. Jag jobber 50% nattanställning, og pluggar faktisk heltid uppepå det. På så sätt är jag mycket hemma på dagarna (jobbar med en mastergrad; klar juni-07).

• Daia Gräddnos

Ja, det är planerad så!

• Daia Gräddnos

Hej tjejer

Vill absolut inte stressa dig Salomeh! Men jag har gjort ännu en sak; bokad fotograf. Kjände mig tvungen, det fanns ju ingen kvar! Han skall ha 1200kr för resan (åker från Göteborg), men var annars ganska billig tycker jag. Nu skall jag ta det luuuuungt!

Tror nästa grej blir å prata lite mer med tärna och bestman. Har redan frågat och dom har sagt ja. Jag har min syster, M2B sin bror - blir bäst så, så blir ingen kompisar besvikna...

Det blir mycket svårare att "hitta" en toastmaster bland gästerna - har ingen som utpekar sig. Tror dem måste bli så att tärna och bestman tar detta uppdraget också... Dom är yngre enn oss och inte så vana vid att tala i forsamlingar, men vi har mycket god kontakt så jag tror det är väl så viktigt. Nån som har gjort sig några tankar om detta? Känns som man bör fråga om detta ganska tidligt, inte på grund av planeringen, mest för att dom inte skall känna att det är ett jobb som dom får för att vi inte hittade nån annan...

• Daia Gräddnos

Välkommen till tråden Zandra (får jag väl seia även om Terri er TS :)

Jag vet hur det är att inte bo i samma land som man gifter sig - Vi bor i Norge, min kille är svensk och jag är norsk. Vi gifter oss på svenska västküsten. Jag har ingen aning vad som finns der (annat änn att vi har sett lokalen) och alt går via mail. Svårt, men mycket har gått bra!!!

• Daia Gräddnos

Zandra

Vi gifter oss utanför Hamburgsund (Tanums kommun). Och nej, min kille är från andra sidan av landet... Så vi får ingen hjälp derifrån, alla gäster åker lååångt, och alla anlandar omtrent samtidigt - vi också! Stressigt, tja, här är det internet som gälder!!!

• Daia Gräddnos

Zandra

Vi var tvunget att välja nån ting norrut på västkusten då jag har familj och venner över hela Norge som måste först flyga till Oslo, sen åka vidare med bil/tog/buss. Därför hadde vi bara detta området att välja på. Vi hittade et vandrarhem i Heestrand som hadde dom kvaliteter vi såg efter; tilräckligt med beddar, ingen deadline för när det ska va tyst på kvelden, catering i närheten, parkeringsplatser, nära en kai etc.

Svar på tråden 18 august i 2007?